Είτε σχεδιάζετε ένα λογότυπο, ένα website ή ένα έντυπο, υπάρχουν συγκεκριμένες κινήσεις που μπορούν να βοηθήσουν αισθητά το έργο σας. Ας δούμε τις βασικές αρχές σχεδιασμού που πρέπει να έχουμε πάντα στο μυαλό μας πριν ξεκινήσουμε.

Χώρος
Συχνά ξοδεύουμε τόσο πολύ χρόνο μιλώντας για το τι εντάσσεται σε ένα σχέδιο που ξεχνάμε τη σημασία του τι πρέπει να αφήσουμε. Η χρήση του χώρου σας – και πώς αφήνετε το σχέδιό σας να αναπνέει – θα κάνει τη διαφορά.

Ισορροπία και ευθυγράμμιση
Όσον αφορά το σχεδιασμό, μπορείτε σίγουρα να είστε δημιουργικοί, αλλά πρέπει επίσης να είστε ισορροπημένοι. Μην ξεχνάτε ποτέ ότι κάθε στοιχείο που τοποθετείτε σε μια σελίδα έχει βάρος. Το βάρος μπορεί να προέρχεται από χρώμα, μέγεθος ή σχέδιο. Ο συμμετρικός σχεδιασμός δηλαδή η τοποθέτηση σταθμισμένων στοιχείων ευθυγραμμισμένων και στις δύο πλευρές μιας κεντρικής γραμμής είναι μία λύση. Από την άλλη πλευρά, ο ασύμμετρος σχεδιασμός χρησιμοποιεί αντίθετα βάρη (όπως αντίθεση ενός μεγάλου στοιχείου με πολλά μικρότερα στοιχεία) για να δημιουργήσει μια σύνθεση που δεν είναι ομοιόμορφη, αλλά εξακολουθεί να έχει ισορροπία.
Τα συμμετρικά σχέδια είναι πάντα ευχάριστα, και αποτελούν τη σίγουρη λύση. Τα ασύμμετρα σχέδια είναι πιο τολμηρά και μπορούν να φέρουν περισσότερο ενδιαφέρον στη σύνθεση σας.

Ιεραρχία
Η ιεραρχία είναι ο τρόπος παρουσίασης των στοιχείων στο σχέδιό σας
Αυτό κατευθύνει τους θεατές στο σημείο που πρέπει να εστιάσουν την προσοχή τους.
Αλλά πώς τραβάτε την προσοχή στα βασικά στοιχεία και δεν τα αφήνετε να χαθούν σε τυχαία σειρά;
Οι άνθρωποι διαβάζουν πρώτα μεγαλύτερα πράγματα άρα το μέγεθος των γραμμάτων σίγουρα μετράει. Αλλά υπάρχουν πολλά περισσότερα στην οπτική ιεραρχία από το «το μεγαλύτερο είναι καλύτερο».
Η επιλογή γραμματοσειράς είναι κρίσιμη για την καθιέρωση της οπτικής ιεραρχίας. Μεταξύ των πιο σημαντικών χαρακτηριστικών μιας γραμματοσειράς είναι το βάρος – το πλάτος των γραμμάτων – και το είδος της. Άλλες τροποποιήσεις όπως η πλάγια γραφή μπορούν επίσης να παίξουν ρόλο.
Σε περιπτώσεις που ο στόχος είναι να παρουσιάσουμε μια ποικιλία πληροφοριών εξίσου σημαντικών, η ρύθμιση όλων στο ίδιο μέγεθος και βάρος θα επιτύχει την ισοδυναμία, αλλά θα ήταν μονότονο. Η διαφοροποίηση των γραμματοσειρών είναι ένας τρόπος να κάνουμε το κείμενο ενδιαφέρον. Το χρώμα επίσης μπορεί να βοηθήσει σημαντικά. Τα φωτεινά χρώματα ξεχωρίζουν από τα άτονα ή την κλίμακα του γκρι, ενώ οι ελαφρύτερες αποχρώσεις εμφανίζονται πιο «απόμακρες» και επομένως πέφτουν χαμηλότερα στην ιεραρχία από τις πιο σκούρες.

Γραμμές και σχήματα
Οι γραμμές και τα σχήματα αποτελούν το θεμέλιο των σχεδίων σας και ο τρόπος που τα χρησιμοποιείτε μπορεί να μεταμορφώσει εντελώς τον τρόπο εμφάνισής τους.
Για παράδειγμα, μια σχεδίαση που έχει στρογγυλεμένες άκρες θα στείλει ένα πολύ διαφορετικό μήνυμα από ένα σχέδιο που αγκαλιάζει αιχμηρές γραμμές. Η κατανόηση της έννοιας των γραμμών και των σχημάτων είναι σημαντική στο σχεδιασμό.

Χρώμα
Το χρώμα είναι επιρροή. Το χρώμα είναι δύναμη.
Τα χρώματα που επιλέγετε για τα σχέδιά σας είναι σημαντικά όχι μόνο για τη συνολική αισθητική, αλλά και για το πόσο καλά τα σχέδιά σας συνδέονται με το κοινό σας.

Τυπογραφία
Οι λέξεις που χρησιμοποιείτε στα σχέδιά σας είναι σημαντικές, αλλά σημαντικές είναι και οι γραμματοσειρές που χρησιμοποιείτε για να τις κοινοποιήσετε.
Η τυπογραφία αφορά την επιλογή γραμματοσειράς αλλά και τη διάταξή της. Όχι μόνο κοινοποιεί το βασικό σας μήνυμα, αλλά επίσης επικοινωνεί πολλά για το ποιοι είστε και για το τι είστε.

Υφή
Η υφή είναι ένας σίγουρος τρόπος για να προσθέσετε βάθος και διάσταση στα σχέδιά σας και να τα κάνετε πιο ελκυστικά.
Είτε προσθέτετε ένα πραγματικό στοιχείο 3D σε μία μακέτα όπως μια επαγγελματική κάρτα ή δημιουργήσετε την ψευδαίσθηση μέσω του σχεδιασμού, η υφή θα κάνει τα σχέδιά σας αξέχαστα.