
Ας μιλήσουμε για ιστότοπους
Κατασκευή ιστότοπων, κατασκευή ιστοσελίδων, eshop, ιστοσελίδες, ιστότοποι
Ένας ιστότοπος, είναι μια συλλογή ιστοσελίδων με συναφές περιεχόμενο που προσδιορίζεται από ένα κοινό όνομα τομέα (domain name) και δημοσιεύεται σε τουλάχιστον έναν διακομιστή ιστού (server). Όλοι οι προσβάσιμοι στο κοινό ιστότοποι αποτελούν συλλογικά τον Παγκόσμιο Ιστό. Υπάρχουν και οι ιδιωτικοί ιστότοποι στους οποίους μπορεί να έχει πρόσβαση κάποιος μόνο σε ιδιωτικό δίκτυο , όπως ο εσωτερικός ιστότοπος μιας εταιρείας για τους υπαλλήλους της.
Οι ιστότοποι συνήθως αναφέρονται σε ένα συγκεκριμένο θέμα ή σκοπό, (η κατασκευή ιστότοπων) όπως π.χ, ειδήσεις, εκπαίδευση, εμπόριο, ψυχαγωγία ή κοινωνική δικτύωση. Η υπερσύνδεση μεταξύ ιστοσελίδων καθοδηγεί την πλοήγηση στον ιστότοπο, η οποία ξεκινά συνήθως, με μια αρχική σελίδα.
Οι χρήστες μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ιστότοπους με μια σειρά συσκευών, συμπεριλαμβανομένων επιτραπέζιων υπολογιστών , φορητών υπολογιστών , tablet και smartphone . Η εφαρμογή που χρησιμοποιείται από αυτές τις συσκευές ονομάζεται πρόγραμμα περιήγησης ιστού (browser).
Ορισμένοι ιστότοποι απαιτούν εγγραφή χρήστη για πρόσβαση σε περιεχόμενο. Παραδείγματα ιστότοπων εγγραφής περιλαμβάνουν πολλούς ιστότοπους επιχειρήσεων, ειδησεογραφικούς, ακαδημαϊκών περιοδικών, παιχνιδιών, κοινωνικής δικτύωσης, δεδομένων χρηματιστηρίου σε πραγματικό χρόνο και διαφόρων άλλων υπηρεσιών.
Οι ιστότοποι μπορούν να χωριστούν σε δύο μεγάλες κατηγορίες: Στατικοί και Διαδραστικοί.
Οι διαδραστικοί ιστότοποι αποτελούν μέρος της κοινότητας τοποθεσιών Web 2.0 και επιτρέπουν τη διαδραστικότητα μεταξύ του κατόχου και των επισκεπτών ή των χρηστών του ιστότοπου. Οι στατικοί ιστότοποι εξυπηρετούν ή συλλαμβάνουν πληροφορίες, αλλά δεν επιτρέπουν την άμεση εμπλοκή με το κοινό ή τους χρήστες.
Ορισμένοι ιστότοποι είναι ενημερωτικοί ή παράγονται για προσωπική χρήση ή ψυχαγωγία. Πολλοί ιστότοποι στοχεύουν να κερδίσουν χρήματα, χρησιμοποιώντας ένα ή περισσότερα επιχειρηματικά μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων:
– Δημοσίευση ενδιαφέροντος περιεχομένου (ιστολόγια) και πώληση διαφημίσεων με βάση τα συμφραζόμενα είτε μέσω άμεσων πωλήσεων είτε μέσω διαφημιστικού δικτύου.
– Ηλεκτρονικό εμπόριο (e-shops): προϊόντα ή υπηρεσίες αγοράζονται απευθείας μέσω του ιστότοπου
– Προϊόντα ή υπηρεσίες που διατίθενται από μια φυσική επιχείρηση και προβάλλονται ταυτόχρονα στο διαδίκτυο
– Freemium : το βασικό περιεχόμενο διατίθεται δωρεάν, αλλά το premium περιεχόμενο απαιτεί πληρωμή (π.χ. ιστότοπος WordPress, είναι πλατφόρμα ανοιχτού κώδικα για τη δημιουργία ιστολογίου ή ιστότοπου.)

Η σημασία ενός ιστότοπου
για την επιτυχία της επιχείρησής σας
Οι περισσότεροι καταναλωτές αναζητούν διαδικτυακά πληροφορίες που θα τους βοηθήσουν να λάβουν πιο έξυπνες αγοραστικές αποφάσεις και σύμφωνα με έρευνες για το ηλεκτρονικό εμπόρίο, το 88% των καταναλωτών θα ερευνήσουν τις πληροφορίες των προϊόντων πριν πραγματοποιήσουν μια αγορά στο διαδίκτυο ή στο κατάστημα.
Αυτή η τάση αγοραστικής συμπεριφοράς τονίζει τη σημασία ενός ιστότοπου για τις σημερινές επιχειρήσεις.
Οπότε μία εταιρεία για να είναι επιτυχημένη σήμερα στη σύγχρονη αγορά, θα πρέπει να οπωσδήποτε να διαθέτει έναν επαγγελματικά σχεδιασμένο ιστότοπο.
Ο ιστότοπός σας λοιπόν, αποτελεί την ραχοκοκαλιά της επιχείρησής σας, υποστηρίζοντας παράλληλα και όλες τις προσπάθειες ψηφιακού μάρκετινγκ.
Η σημασία ενός ιστότοπου για το μάρκετινγκ εκτείνεται σε κάθε πτυχή της στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ.
– Ως ραχοκοκαλιά της διαδικτυακής παρουσίας σας, σε κάθε είδους επικοινωνία, για κάθε μορφής περιεχομένου.
– Ως τον τόπο (ιστότοπος), που θα οδηγήσει τον καταναλωτή, η διαφήμιση που τοποθετείτε στο διαδίκτυο, για να ολοκληρώσει την αλληλεπίδρασή του με την εταιρεία σας.
Είναι σημαντικό ο ιστότοπός σας να είναι καλοσχεδιασμένος, σωστά δομημένος, σαφής και με σωστή ιεράρχιση δεδομένων και περιεχομένου, να δίνει στους πελάτες / καταναλωτές μια σαφή εικόνα για το τι αφορά η επωνυμία σας και τι είδους προϊόντα ή υπηρεσίες προσφέρετε.
Η σημασία του σε σχέση με το μάρκετινγκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Ακόμα και αν χρησιμοποιείτε προφίλ (ιστότοπο) κοινωνικής δικτύωσης για να προσεγγίσετε και να αλληλεπιδράσετε με τους καταναλωτές / πελάτες, θα πρέπει να έχετε ένα ιδιόκτητο μέρος για να τους στείλετε όταν θέλουν να μάθουν περισσότερα για την επιχείρησή σας.
Επίσης μέσα από τις αναρτήσεις σας στα κοινωνικά μέσα μπορεί να λέτε στους καταναλωτές / πελάτες ότι είσαστε μια εταιρεία (που παρέχει την Α ή Β υπηρεσία), αλλά αν δεν γνωρίζουν τι είναι η Α ή Β υπηρεσία, τότε μπορούν να μάθουν περισσότερα ακολουθώντας τον σύνδεσμο σας σε μια ιστοσελίδα ή ανάρτηση ιστολογίου (blog) του εταιρικού ιστότοπού σας.
Η σημασία ενός ιστότοπου στο μάρκετινγκ περιεχομένου
Το περιεχόμενό σας χρειάζεται ένα μέρος για να ζήσει. Είτε πρόκειται για αναρτήσεις ιστολογίου (blog), είτε για περιγραφές προϊόντων, χρειάζεστε ένα χώρο να εμφανίζονται αυτές οι πληροφορίες, έτσι ώστε οι υποψήφιοι πελάτες να μπορούν να τις βρουν.
Ο ιστότοπός σας είναι το ιδανικό μέρος για να φιλοξενήσετε όλο το περιεχόμενο που δημιουργεί η επιχείρησή σας, για να ενημερώνετε και να προσελκύετε το κοινό σας.
Ο ιστότοπός σας χρησιμεύει ως η «κυριώτερη βάση» όπου μπορείτε να «στέλνετε» πελάτες, όταν αυτοί θελήσουν να ενημερωθούν για τα προϊόντα ή της υπηρεσίες που παρέχετε, θέλουν να κάνουν μια αγορά ή να μάθουν περισσότερα για ένα συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία που προσφέρετε.
Εδώ να πούμε ότι ένας άρτια δομημένος ιστότοπος, είναι αυτός που καθορίζει και την «κατανομή» που τον τοποθετούν η μηχανές αναζήτησης της google. Δεν είναι τυχαίο!
Η σημασία ενός ιστότοπου στο μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
Είτε χρησιμοποιείτε στοχευμένο μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για να προσεγγίσετε και να προσελκύσετε τους πελάτες σας, είτε απλά στέλνετε ηλεκτρονικά μηνύματα, πρέπει να τους οδηγείτε στον ιστότοπό σας, ώστε να τους μετατρέψετε σε πελάτες ή να τους κάνετε να προχωρήσουν σε μια αγορά ή κάποια άλλη επιθυμητή ενέργεια.
Ο ιστότοπός σας είναι το ιδανικό μέρος για να καθοδηγήσετε τους συνδρομητές και τους παραλήπτες των email σας όταν θέλετε ναενημερωθούν για ένα νέο προϊόν / υπηρεσία ή ακόμη και να κάνουν μια αγορά.
Η σημασία ενός ιστότοπου στις ηλεκτρονικές διαφημίσεις
Στην Google οι διαφημίσεις σας, εννοείται ότι χρειάζονται το δικό σας χώρο για να οδηγήσετε τους πελάτες / καταναλωτές.
Η διαφήμιση PPC είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να προσεγγίσετε περισσότερους από τους καταναλωτές που είναι πιο πιθανό να ενδιαφέρονται για τα προϊόντα σας, όπου κάνοντας κλικ στη PPC διαφήμισή σας, θα οδηγηθεί στον ιστότοπο σας.
Είτε πρόκειται για προσαρμοσμένη σελίδα προορισμού (land page) είτε για συγκεκριμένη σελίδα προϊόντος, η διαφήμιση πρέπει να έχει προορισμό στον ιστότοπό σας.
Η σημασία ενός ιστότοπου στις οργανικές αναζητήσεις
Οι πελάτες χρησιμοποιούν την μηχανή αναζήτησης για την έρευνα προϊόντων, υπηρεσιών, επωνυμιών ή ακόμη και προσφορών. Η μηχανή αναζήτησης, με την σειρά της, παρέχει μια λίστα ιστοσελίδων που σχετίζονται με αυτά τα θέματα. Έτσι, εάν θέλετε να φέρετε μέρος αυτής της διαδικτυακής επισκεψιμότητας στη δική σας επιχείρηση, χρειάζεστε έναν ιστότοπο για να κατευθύνεται αυτήν την επισκεψιμότητα.
Οπότε όσο πιο βελτιστοποιημένος είναι ο ιστότοπος σας, για μηχανές αναζήτησης όπως η Google, τόσο περισσότερες πιθανότητες έχετε να προσεγγίσετε νέους καταναλωτές.
Απώτερος στόχος του ιστότοπου σας είναι να απαντήσετε σε όλες τις ερωτήσεις των χρηστών με τις πληροφορίες που παρέχετε.
Η σημασία ενός ιστότοπου στις πωλήσεις
Οι πωλήσεις είναι βασικός στόχος για κάθε επιχείρηση, και επί της ουσίας είναι ο μόνος τρόπος που μπορεί να διατηρεί με ασφάλεια, την εταιρεία σας σε λειτουργία. Και η βελτίωση των πωλήσεων είναι ο καλύτερος τρόπος για να βελτιώσετε την υγεία και την επιτυχία της επιχείρησής σας. Η σημασία ενός ιστότοπου για τις πωλήσεις είναι καταλυτική!
Η ανάρτηση ενός ιστότοπου δεν φέρνει αυτόματα πελάτες στην επιχείρησή σας.
Ωστόσο, μέσω της βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης του ιστότοπού σας, μπορείτε να βελτιώσετε τις πιθανότητές σας να προσεγγίσετε πιο στοχευμένα πελάτες που είναι πιο πιθανό να προχωρήσουν σε αγορά.
Επίσης ένας ιστότοπος αυξάνει επίσης τον χρόνο διαθεσιμότητάς σας για πραγματοποίηση πωλήσεων. Με έναν ιστότοπο, μπορείτε να πουλάτε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας όλο το εικοσιτετράωρο. Ο ιστότοπός σας προσφέρει άλλο ένα κανάλι για πωλήσεις.
Επιπλέον, είναι εξίσου σημαντικό στοιχείο είναι, ότι εκτός από την πώληση των προϊόντων και των υπηρεσιών σας στο διαδίκτυο, παρέχετε σε κάθε ενδιαφερόμενο και μη, τις πληροφορίες που χρειάζονται για να έχουν μια τεκμηριωμένη απόφαση αγοράς.
Ένας πρόσθετος πωλητής.
Βοηθήστε τους πελάτες να λάβουν τις πληροφορίες που χρειάζονται και πείστε τους για τα οφέλη των προϊόντων ή των υπηρεσιών σας.
Η σημασία ενός ιστοτόπου στην δημιουργία αξιοπιστίας
Στη σημερινή ψηφιακή αγορά, οι επιχειρήσεις χωρίς ιστότοπο θεωρούνται λιγότερο αξιόπιστες. Κι ο λόγος είναι ότι στην εποχή της πληροφορίας, οι εταιρείες που δεν έχουν έναν ιστότοπο, ίσως να έχουν κάτι να κρύψουν.
Από την άλλη επιτρέπει στους πελάτες σας και γενικά στο καταναλωτικό κοινό, να δουν τι αντιπροσωπεύει η επωνυμία σας. Εκτός από την προβολή των προϊόντων και των υπηρεσιών σας, μπορείτε επίσης να ενημερώσετε τον οποιδήποτε για την εταιρεία σας, την ιστορία της και την αποστολή της. Είναι ο ασφαλέστερος τρόπος για να δημιουργήσετε τα πρώτα στάδια εμπιστοσύνης προς την εταιρεία σας.