9:00 - 17:00
Δευτέρα - Παρασκευή

211 11 85126

Επικοινωνήστε μαζί μας

Η ψυχολογία των χρωμάτων και πως σχετίζεται με το marketing

Βλέπετε χρώματα σε όλα γύρω σας, κάθε στιγμή της ημέρας – αλλά σταματάτε ποτέ να σκεφτείτε τον αντίκτυπο που έχει καθένα από αυτά τα χρώματα πάνω σας; Είτε πρόκειται για το ηρεμιστικό αποτέλεσμα του γαλάζιου ουρανού και του πράσινου δάσους είτε για το κόκκινο και κίτρινο της τοπικής αλυσίδας γρήγορου φαγητού, κάθε χρώμα έχει νόημα και αγγίζει τα συναισθήματα σύμφωνα με την ψυχολογία των χρωμάτων. Υπάρχει μια ολόκληρη επιστήμη (και τέχνη) στις έννοιες των χρωμάτων. Ως επιχειρηματίας ή σχεδιαστής, είναι απαραίτητο να γνωρίζετε αυτές τις έννοιες των χρωμάτων για να σας βοηθήσουν να επιλέξετε τα χρώματά σας με σύνεση και να αξιοποιήσετε τη μαγική τους δύναμη.

Τα χρώματα μπορούν να είναι ένα ισχυρό εργαλείο αν ξέρετε πώς να τα χρησιμοποιήσετε. Για μια επιχείρηση είτε είναι δική σας είτε του πελάτη σας υπάρχουν όλα τα μέρη όπου το χρώμα παίζει ρόλο. Μπορεί να σκεφτείτε αμέσως στοιχεία επωνυμίας όπως το λογότυπο, οι επαγγελματικές κάρτες, τα έντυπα, οι συσκευασίες προϊόντων αλλά και υλικό διαδικτυακής επικοινωνίας και marketing: τον ιστότοπό σας, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τις παρουσιάσεις.

Από πού προέρχονται όμως οι έννοιες των χρωμάτων;

Εκατομμύρια χρόνια βιολογικής προετοιμασίας έχουν δημιουργήσει ορισμένους συσχετισμούς μεταξύ χρωμάτων και αντικειμένων ή συναισθημάτων, ενώ ορισμένες συσχετίσεις μπορεί να είναι πιο πρόσφατες. Η κατανόηση αυτών θα σας δείξει τον τρόπο να προκαλέσετε συγκεκριμένα συναισθήματα και συμπεριφορές. Τα συναισθήματα είναι πολύ πιο ισχυρά από τις ορθολογικές σκέψεις που βασίζονται σε γεγονότα και αριθμούς και η εφαρμογή χρωματικών σημασιών και χρωματικών συμβολισμών θα κάνει τις προσπάθειες και τα σχέδιά σας για το branding πολύ πιο αποτελεσματικά.

Οι έννοιες των χρωμάτων προέρχονται από ψυχολογικές επιδράσεις, βιολογικές συνθήκες και πολιτισμικές εξελίξεις. Ορισμένες χρωματικές έννοιες είναι βαθιά ριζωμένες στον εγκέφαλό μας επειδή είναι ορατές παντού γύρω μας, όπως το κόκκινο ως το χρώμα της φωτιάς που συνδέεται με τη ζεστασιά ή το πράσινο με τη φύση. Είμαστε βιολογικά συντονισμένοι να δίνουμε προσοχή στα φωτεινά χρώματα, επειδή τα ζώα ή φυτά με έντονα χρώματα είναι συχνά δηλητηριώδη. Μας ελκύουν τα κόκκινα φρούτα περισσότερο από τα πράσινα γιατί το χρώμα υποδηλώνει ωριμότητα και γλυκύτητα. Άλλα χρώματα έχουν αναπτύξει πολιτισμικό νόημα με την πάροδο του χρόνου και οι έννοιές τους έχουν υιοθετηθεί από την κοινωνία, όπως το ροζ ως χρώμα για τα κορίτσια και το μπλε για τα αγόρια στους δυτικούς πολιτισμούς.

Εδώ είναι μερικά πράγματα που μπορούν να επηρεάσουν την έννοια των χρωμάτων:

Πολιτιστικές διαφορές – Το κόκκινο αντιπροσωπεύει την καλή τύχη στην Κίνα, αλλά στη Νότια Αφρική είναι το χρώμα του πένθους. Οι Αμερικανοί συνδέουν το πράσινο με το χρήμα, καθώς αυτό είναι το χρώμα των δολαρίων, αλλά αυτό δεν συμβαίνει παγκοσμίως. Το μαύρο είναι το χρώμα του πένθους στις δυτικές χώρες, ενώ σε ορισμένες χώρες της Ανατολικής Ασίας είναι το λευκό.  Θα πρέπει να είστε ευαίσθητοι σε αυτές τις διαφορές ανάλογα με το πού δραστηριοποιείστε.

Χρόνος –  Τα χρώματα μπορεί επίσης να αλλάξουν σε σημασία με την πάροδο του χρόνου: το κόκκινο θεωρούνταν έντονο, αρρενωπό χρώμα ενώ το μπλε ήταν ένα θηλυκό χρώμα κατάλληλο για κορίτσια.

Αποχρώσεις και τόνοι – Ένα χρώμα μπορεί να έχει μια γενική σημασία, αλλά οι πιο ανοιχτές αποχρώσεις μπορεί να διαφέρουν δραματικά σε σύγκριση με τις πιο σκούρες, ενώ οι πιο φυσικές, θα διαφέρουν από τα τεχνητά χρώματα νέον. Βεβαιωθείτε ότι έχετε κατανοήσει τις διαφορές ανάμεσα στις αποχρώσεις και τόνους των χρωμάτων. Για παράδειγμα, εάν χρησιμοποιείτε πράσινο νέον, μην υποθέσετε ότι μόνο και μόνο επειδή έχετε επιλέξει μια απόχρωση του πράσινου, θα ταιριάζει σε μια οικολογική μάρκα. Ομοίως, ένα λαμπερό ματζέντα θα έχει τελείως διαφορετικό νόημα από μια παστέλ απόχρωση του ροζέ, ακόμα κι αν είναι και οι δύο αποχρώσεις του ροζ.

Συνδυασμοί χρωμάτων – Εάν χρησιμοποιείτε περισσότερα από ένα χρώματα, πρέπει να γνωρίζετε πώς οι συνδυασμοί χρωμάτων επηρεάζουν τη συνολική σημασία. Μπορούν να ενισχύσουν ή να επισκιάσουν ο ένας τον άλλον, να συνδυάζονται αρμονικά ή όχι. Θα χρειαστεί να σκεφτείτε λίγο τις συνδυασμένες έννοιές τους και το αποτέλεσμα που θέλετε να επιτύχετε με τον συνδυασμό σας. Η θεωρία χρωμάτων θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε τις σχέσεις μεταξύ των χρωμάτων.

Τώρα ας εξερευνήσουμε τι σημαίνουν όλα αυτά τα χρώματα…

Οι έννοιες των χρωμάτων

Κόκκινο: ενέργεια, πάθος και κίνδυνος

Το κόκκινο συνδέεται με τη θερμότητα της ενέργειας, του πάθους και της αγάπης. «Βλέπουμε κόκκινο» όταν είμαστε θυμωμένοι και είναι επίσης το χρώμα του αίματος, της δύναμης και του κινδύνου, καθιστώντας το ένα ισχυρό χρώμα στο branding. Σκεφτείτε το τολμηρό κόκκινο του φορτηγού ενός πυροσβέστη ή το σήμα «σταματήστε» στην κυκλοφορία. Λέγεται επίσης ότι το κόκκινο διεγείρει την όρεξη, γι’ αυτό και είναι δημοφιλές στις αλυσίδες γρήγορου φαγητού – με διάσημο παράδειγμα τα McDonald’s, που συνδυάζουν το κόκκινο με ένα άλλο βασικό χρώμα, το κίτρινο.

Το Netflix χρησιμοποιεί κόκκινο για να προσελκύει χρήστες στην πλατφόρμα του, με κόκκινες παροτρύνσεις για δράση, για συμμετοχή ή είσοδο. Μια άλλη διάσημη κόκκινη επωνυμία είναι η Coca-Cola.

Πως να το χρησιμοποιήσεις:

Εάν έχετε ένα δυνατό σήμα και θέλετε να ξεχωρίζετε, τότε το κόκκινο θα μπορούσε να είναι το ιδανικό χρώμα για εσάς. Η υψηλή ενέργειά του το καθιστά εξαιρετική επιλογή για ποτά καφεΐνης, γρήγορα αυτοκίνητα ή σπορ. Ταιριάζει καλά με εστιατόρια που θέλουν να προσελκύσουν πεινασμένους πελάτες. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί ως χρώμα έμφασης για να τραβήξει την προσοχή σε κάτι στη συσκευασία σας ή για να κάνει τους επισκέπτες να το «αγοράσουν τώρα» στον ιστότοπό σας.

Πορτοκαλί: δημιουργικότητα, νεότητα και ενθουσιασμός

Ως δευτερεύον χρώμα, το πορτοκαλί συνδυάζει τη ζεστασιά και τη θερμότητα του κόκκινου με την παιχνιδιάρικη διάθεση και τη χαρά του κίτρινου. Προσελκύει την προσοχή χωρίς να είναι τόσο τολμηρό όσο το κόκκινο και χρησιμοποιείται για προειδοποιητικά σήματα όπως κώνοι κυκλοφορίας και ρούχα υψηλής ορατότητας. Είναι ένα ενεργητικό χρώμα που μπορεί να φέρει στο μυαλό υγεία και ζωντάνια, δεδομένης της προφανούς σχέσης του με τα πορτοκάλια και τη βιταμίνη C. Είναι επίσης ένα νεανικό χρώμα, φέρνοντας ένα στοιχείο ζωντάνιας και διασκέδασης.

Ένα καλό παράδειγμα χρήσης πορτοκαλί  είναι το Nickelodeon. Για να προωθήσει την ενέργεια και τη δραστηριότητα, το Gatorade χρησιμοποιεί έναν πορτοκαλί κεραυνό, ενώ το πορτοκαλί είναι επίσης ένα δημοφιλές χρώμα για τροπικά ποτά.

Μπορεί όμως να υπάρχουν και ασυνήθιστοι ιστορικοί λόγοι πίσω από την επιλογή χρώματος μιας μάρκας: η πολυτελής μάρκα Hermès επέλεξε το πορτοκαλί επειδή ήταν το μόνο χαρτόνι που ήταν διαθέσιμο κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου!

Πως να το χρησιμοποιήσεις:

Το πορτοκαλί μπορεί να είναι μια εξαιρετική επιλογή για μια νεανική και δημιουργική επωνυμία που θέλει να είναι λίγο διαφορετική από την επικρατούσα τάση. Είναι ένα φιλικό χρώμα που διεγείρει επίσης τη δράση, έτσι, όπως το κόκκινο, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως χρώμα έμφασης για να τραβήξει τα βλέμματα και να προωθήσει τη δραστηριότητα.

Κίτρινο: ευτυχία, ελπίδα, αυθορμητισμός

Το κίτρινο είναι το χρώμα του ήλιου, των χαμογελαστών προσώπων και των ηλίανθων. Είναι ένα χαρούμενο, νεανικό χρώμα, γεμάτο ελπίδα και θετικότητα. Είναι ένα άλλο χρώμα που τραβάει την προσοχή σας και για το λόγο αυτό μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για να υποδηλώσει προσοχή, όπως το κόκκινο και το πορτοκαλί.

Οι χρυσές καμάρες των McDonald’s είναι ένα παγκοσμίως αναγνωρισμένο σύμβολο που φαίνεται από μακριά και συνδέεται αμέσως με το γρήγορο φαγητό. Με τον ίδιο τρόπο, η κίτρινη ετικέτα του Best Buy υποδηλώνει μειωμένο κόστος για τους πελάτες.

Πως να το χρησιμοποιήσεις:

Το κίτρινο είναι μια εξαιρετική επιλογή εάν η ταχύτητα, η διασκέδαση και το χαμηλό κόστος είναι χαρακτηριστικά που θέλετε να συσχετίσετε με την επωνυμία σας. Ωστόσο, να είστε προσεκτικοί με τις διαφορετικές αποχρώσεις: ένα έντονο κίτρινο θα τραβήξει την προσοχή των ανθρώπων αμέσως και είναι ένας καλός τρόπος για να τονίσετε ή αναδείξετε ένα σχέδιο, ένα ανοιχτό ή ζεστό κίτρινο μπορεί να φαίνεται φυσικό και υγιές, ενώ ένα κίτρινο νέον μπορεί να είναι πολύ τεχνητό.

Πράσινο: φύση, ανάπτυξη και αρμονία, αλλά και πλούτος και σταθερότητα

Το πράσινο συνδέεται παγκοσμίως με τη φύση, τα φυτά και τα δέντρα. Αντιπροσωπεύει επίσης την ανάπτυξη και την ανανέωση, όντας το χρώμα της άνοιξης και της αναγέννησης. Ένας άλλος συνειρμός είναι «να πάρει το πράσινο φως» για να προχωρήσει, δίνοντάς του έναν συσχετισμό με την ανάληψη δράσης. Στις ΗΠΑ, το πράσινο (και ιδιαίτερα το σκούρο πράσινο) συνδέεται επίσης με τα χρήματα και επομένως αντιπροσωπεύει την ευημερία και τη σταθερότητα.

Το πράσινο θεωρείται επίσης συχνά ως το τέταρτο χρώμα πάνω από το κύριο κόκκινο, κίτρινο και μπλε (σκεφτείτε τη Microsoft και την Google ), φέρνοντας μια αίσθηση οπτικής ισορροπίας και, ως αποτέλεσμα, μια καταπραϋντική και χαλαρωτική επιρροή. Διάσημες μάρκες που χρησιμοποιούν διαφορετικές αποχρώσεις του πράσινου περιλαμβάνουν τα Starbucks, Spotify και Whole Foods Market.

Πως να το χρησιμοποιήσεις:

Η σύνδεση με τη φύση κάνει το πράσινο μια φυσική επιλογή για μια μάρκα που είναι φιλική προς το περιβάλλον, βιολογική ή βιώσιμη. Όπως και με το κίτρινο, να είστε προσεκτικοί στο γεγονός ότι ενώ οι απαλές ή πιο ανοιχτές αποχρώσεις του πράσινου αντιπροσωπεύουν τη φύση, οι εκδόσεις νέον θα έχουν το αντίθετο αποτέλεσμα και θα δείχνουν τεχνητές και λιγότερο αρμονικές. Σε έναν ιστότοπο, μια πράσινη παρότρυνση για δράση μπορεί να προτείνει «συνέχισε» .

Μπλε: ηρεμία, εμπιστοσύνη και ευφυΐα

Το μπλε είναι ένα γαλήνιο και ηρεμιστικό χρώμα που αντιπροσωπεύει την εξυπνάδα και την υπευθυνότητα. Το μπλε είναι δροσερό και χαλαρωτικό. Το ανοιχτό μπλε είναι γαλήνιο, ενώ το σκούρο μπλε μπορεί να σημαίνει βάθος και δύναμη. Είναι το πιο δημοφιλές χρώμα στον κόσμο, τόσο όταν πρόκειται για προσωπικές προτιμήσεις (και για τα δύο φύλα) όσο και για χρήση σε λογότυπα επιχειρήσεων. Είναι το βασικό χρώμα για αξιόπιστα, εταιρικά ιδρύματα, συχνά σε συνδυασμό με ένα ώριμο γκρι: Ποιοί το χρησιμοποιούν; Εταιρείες πληροφορικής π.χ. Intel, Microsoft, IBM, HP, Dell Χρηματοοικονομικά ιδρύματα π.χ. American Express, Visa, Goldman Sachs, Paypal. Μεγάλες εταιρείες π.χ. Procter & Gamble, General Electric, General Motors, Boeing και Lowe’s

Το μπλε είναι επίσης η φυσική επιλογή για το επαγγελματικό δίκτυο LinkedIn. Είναι ενδιαφέρον ότι το μπλε είναι το χρώμα της επιλογής και για πολλά άλλα κοινωνικά δίκτυα. Το Facebook είναι μπλε όπως επίσης το Twitter και το Instagram. Ο συσχετισμός με την εμπιστοσύνη και την αξιοπιστία ταιριάζει καλά στη φιλοσοφία ενός κοινωνικού δικτύου, με όλες τις ανησυχίες σχετικά με το απόρρητο δεδομένων…

Πως να το χρησιμοποιήσεις:

Αν θέλεις να συνδεθείς άμεσα με τον επαγγελματισμό και την εμπιστοσύνη, τότε το μπλε είναι το χρώμα για σένα. Δεδομένου ότι αρέσει σε όλους, είναι επίσης μια εξαιρετική επιλογή αν θέλετε να προσελκύσετε άνδρες και γυναίκες. Η συσχέτισή του με την ηρεμία και την γαλήνη σημαίνει ότι το μπλε ταιριάζει επίσης καλά εάν η επιχείρησή σας σχετίζεται με θεραπεία, χαλάρωση ή διαλογισμό.

Το μωβ είναι για πολυτέλεια, μυστήριο και πνευματικότητα

Το μωβ είναι ένα ενδιαφέρον χρώμα – είναι ζεστό και δροσερό και συνδυάζει το πάθος και την ενέργεια του κόκκινου με την ηρεμία και τη γαλήνη του μπλε. Συμβολίζει την διασημότητα και πολυτέλεια. Η μωβ βαφή ήταν ακριβή, πράγμα που σήμαινε ότι μόνο οι πλούσιοι μπορούσαν να την αγοράσουν. Οι άρχουσες τάξεις και οι βασιλιάδες και οι βασίλισσες  φορούσαν μωβ. Το μωβ συνδέεται επίσης με τη θρησκεία και την πνευματικότητα, αφού οι αρχαίοι ηγεμόνες θεωρούνταν απόγονοι των θεών και το χρώμα έχει ιδιαίτερη σημασία σε θρησκείες, όπως ο Καθολικισμός, ο Ιουδαϊσμός και ο Βουδισμός.

Πως να το χρησιμοποιήσεις:

Χρησιμοποιήστε το μωβ όταν θέλετε να δηλώσετε πολυτέλεια και συνδυάστε το με χρυσό για επιπλέον εντύπωση. Ή χρησιμοποιήστε το όταν θέλετε να προσθέσετε μια δόση μυστικισμού και πνευματικότητας στην επωνυμία σας. Προσθέστε λίγο πράσινο για μια πραγματικά εντυπωσιακή αντίθεση ή με ροζ για να τονίσετε το θηλυκό.

Ροζ: θηλυκότητα και ρομαντισμός

Στη σύγχρονη εποχή, είναι αδύνατο να δεις ροζ και να μην σκεφτείς κοριτσάκια και τσίχλες σε έντονα χρώματα. Το ροζ αντιπροσωπεύει τη θηλυκότητα και τον ρομαντισμό, την ευαισθησία και την τρυφερότητα. Είναι γλυκό, χαριτωμένο και γοητευτικό.

Μαζί με το καφέ, το ροζ είναι από τα λιγότερο κοινά χρώματα στα λογότυπα. Τυπικές χρήσεις του λαμπερού ροζ περιλαμβάνουν το Barbie και το Cosmopolitan, με τις προφανείς αγορές-στόχους τους, και τα Baskin Robbins και Dunkin’ Donuts που αγγίζουν τη «γλυκιά» πλευρά του χρώματος. Οι εταιρείες γάμου και άλλες γυναικείες μάρκες προτιμούν συχνά ένα πιο ανοιχτό ροζ. Οι λιγότερο τυπικές χρήσεις περιλαμβάνουν τη Lyft και την TMobile – δύο επωνυμίες, οι οποίες στοχεύουν να ξεχωρίσουν από τους ανταγωνιστές τους και να φέρουν ένα “παιχνιδιάρικο” αέρα.

Πως να το χρησιμοποιήσεις:

Η χρήση του ροζ είναι μια γρήγορη συντόμευση για την επικοινωνία “αυτό είναι για γυναίκες” και αν γνωρίζετε ότι θα αρέσει στη γυναικεία αγορά-στόχο σας, τότε είναι μια εξαιρετική επιλογή. Μπορείτε επίσης να το χρησιμοποιήσετε με απροσδόκητους τρόπους για να ξεχωρίσετε έναντι ανταγωνιστών σας ή να προσθέσετε ένα ξεχωριστό στοιχείο σε ένα εκλεπτυσμένο σχέδιο.

Καφέ: γήινη ζεστασιά και ειλικρίνεια

Το καφέ είναι ένα φυσικό χρώμα, που συνδέεται με τη γη και ως αποτέλεσμα δίνει μια αίσθηση σταθερότητας και υποστήριξης. Δεδομένης της σχέσης του με τη γη και τη φύση, το καφέ φέρνει στο μυαλό τη γεωργία και άλλες υπαίθριες δραστηριότητες. Είναι ζεστό και φιλικό, πρακτικό και αξιόπιστο, και μπορεί επίσης να αντιπροσωπεύει το παλιομοδίτικο και καθιερωμένο.

Το καφέ δεν χρησιμοποιείται τόσο συχνά στα λογότυπα. Η UPS έχει χρησιμοποιήσει το καφέ για να αντιπροσωπεύει την αξιοπιστία (μαζί με μια μεταγενέστερη προσθήκη κίτρινου για να φέρει ένα στοιχείο ζεστασιάς και φιλικότητας).

Πως να το χρησιμοποιήσεις:

Το καφέ είναι ένα ζεστό, ουδέτερο χρώμα που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ως φόντο που μεταφέρει ζεστασιά και αξιοπιστία. Χρησιμοποιήστε το για μια γήινη επωνυμία και σε φυσικό συνδυασμό με πράσινο για να αποτυπώσετε πραγματικά αυτή τη βιολογική αίσθηση. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε το καφέ για να δώσετε την εντύπωση μιας καλά εδραιωμένης κληρονομιάς και μια αίσθηση παράδοσης. Το καφέ λειτουργεί καλά επίσης για μάρκες σοκολάτας, για προφανείς λόγους.

Μαύρο: κομψότητα, δύναμη και φινέτσα

Το μαύρο είναι ένα απίστευτα ευέλικτο χρώμα και ίσως το πιο χρησιμοποιούμενο χρώμα στη γραφιστική. Όσον αφορά το branding και το marketing, το μαύρο συνδέεται γενικά με τη  δύναμη και την κομψότητα. Είναι τολμηρό, ισχυρό και λίγο μυστηριώδες, γεγονός που το καθιστά σταθερά αγαπημένο των σύγχρονων εμπορικών σημάτων. Ανάλογα με το σχεδιαστικό πλαίσιο, μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για να δημιουργήσει μια δροσερή και απρόσιτη εμφάνιση. Ταυτόχρονα, είναι ένα ουδέτερο χρώμα που λειτουργεί καλά σε συνδυασμό με οποιοδήποτε άλλο χρώμα και χρησιμοποιείται συχνά για τυπογραφία και άλλα κεντρικά στοιχεία σχεδίασης.

Οι μάρκες πολυτελείας όπως η Chanel και ο Dior διατηρούν τα πράγματα κομψά με ένα εμβληματικό ασπρόμαυρο λογότυπο. Οι μάρκες σαν αυτές θέλουν να είναι λίγο απρόσιτες, καθώς αυτό τις κάνει πιο αποκλειστικές. Το λογότυπο James Bond 007 είναι μαύρο. Τα λογότυπα των εφημερίδων τείνουν επίσης να είναι σε μαύρο χρώμα, δεδομένων των ιστορικών ασπρόμαυρων τυπογραφείων. Φυσικά, οι περισσότερες μάρκες θα έχουν μια ασπρόμαυρη έκδοση του λογότυπού τους, καθώς η ασπρόμαυρη εκτύπωση τείνει να είναι φθηνότερη από την έγχρωμη εκτύπωση.

Πως να το χρησιμοποιήσεις:

Αν θέλετε να μεταδώσετε μια αίσθηση πολυτέλειας, δεν μπορείτε να κάνετε λάθος με έναν απλό ασπρόμαυρο συνδυασμό χρωμάτων. Σε συνδυασμό με ένα χρυσό, ασημί ή γιατί όχι ένα βασιλικό μωβ, θα δώσετε στην επωνυμία σας έναν αέρα αποκλειστικότητας και κύρους. Από την άλλη πλευρά, το μαύρο μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί με φωτεινά χρώματα για αντίθεση και όταν συνδυάζεται με άλλα ισχυρά χρώματα όπως το κόκκινο ή το πορτοκαλί μπορεί να είναι εξαιρετικά εντυπωσιακό και συναρπαστικό.

Λευκό: μινιμαλισμός και απλότητα

Θα ξέρετε ότι το λευκό φως στην πραγματικότητα περιέχει όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου – αλλά τουλάχιστον με γυμνό μάτι, το λευκό είναι το αντίθετο: είναι η απουσία οποιουδήποτε χρώματος. Στους δυτικούς πολιτισμούς συνδέεται συχνά με την αγνότητα  ενώ σε ορισμένες χώρες της Ανατολικής Ασίας είναι το χρώμα του πένθους. Όταν χρησιμοποιείται στο σχεδιασμό και το branding, το λευκό δημιουργεί μια μινιμαλιστική αισθητική. Μπορεί να είναι πολύ απλό, καθαρό και μοντέρνο. Είναι επίσης το πιο ουδέτερο χρώμα από όλα και μπορεί να είναι αρκετά μη περιγραφικό ως βάση για άλλα, πιο συναρπαστικά χρώματα.

Η διαφήμιση και η συσκευασία της Apple δίνουν μια ισχυρή απεικόνιση του τρόπου με τον οποίο το λευκό μπορεί να χρησιμοποιηθεί για μια μοντέρνα και μινιμαλιστική αισθητική που τοποθετεί τον όμορφο σχεδιασμό του προϊόντος στο επίκεντρο. Ο Marc Jacobs εκτυπώνει ένα απλό μαύρο λογότυπο σε λευκά πολυτελή κουτιά λιανικής και τσάντες αγορών. Οι επωνυμίες υγείας και ομορφιάς που θέλουν να μεταδώσουν έναν αέρα αγνότητας και φυσικών συστατικών θα τείνουν επίσης να χρησιμοποιούν λευκό στη συσκευασία τους. Ταιριάζει προφανώς και για μάρκες γάμου.

Πως να το χρησιμοποιήσεις:

Ο λευκός χώρος μπορεί να είναι τόσο σημαντικός σε ένα σχέδιο όσο και όλα τα άλλα δημιουργικά στοιχεία. Το λευκό τείνει να είναι το χρώμα που χρησιμοποιείται για φόντο ιστότοπου, καθώς διασφαλίζει ότι το κείμενό σας είναι ευανάγνωστο. Χρησιμοποιείται επίσης συχνά ως δευτερεύουσα έμφαση σε έναν συνδυασμό χρωμάτων. Μαζί με τα παστέλ, μπορεί να φέρει στο μυαλό την άνοιξη και τη θηλυκότητα. σε συνδυασμό με το απλό μαύρο γίνεται κλασικό και μινιμαλιστικό. Όσον αφορά το λευκό, έχει να κάνει πολύ με τα χρώματα με τα οποία το βάζετε.

Γκρι: επαγγελματισμός, τυπικότητα και συμβατικότητα

Το γκρι είναι ένα πιο ώριμο, υπεύθυνο χρώμα. Οι θετικές του έννοιες περιλαμβάνουν επισημότητα και αξιοπιστία, ενώ η αρνητική πλευρά μπορεί να σημαίνει υπερβολικός συντηρητισμός, συμβατικότητα και έλλειψη συναισθημάτων. Είναι ασφαλές, σοβαρό και αρκετά συγκρατημένο.

Το γκρι είναι σπάνια ο πρωταγωνιστής του σόου. Η Nintendo χρησιμοποίησε για λίγο ένα γκρι λογότυπο από το 2008 έως το 2016, αλλά έκτοτε έχει επιστρέψει στο παλαιότερο κόκκινο. Η μάρκα κοσμημάτων Swarovski έχει ένα γκρι λογότυπο, αν και όταν κοιτάξετε τον ιστότοπο, η έκδοση που χρησιμοποιείται είναι μαύρη. Είναι πιο πιθανό να δείτε το γκρι χρώμα ως δευτερεύον χρώμα, που παίζει έναν υποστηρικτικό ρόλο σε κάποιον άλλο, πιο δυνατό χαρακτήρα.

Πως να το χρησιμοποιήσεις:

Χρησιμοποιήστε γκρι εάν έχετε μια σοβαρή επωνυμία και θέλετε να επικοινωνήσετε την εξουσία και τη σταθερότητα ενός εταιρικού ιδρύματος. Συνδυάστε το με μπλε για τον απόλυτο συντηρητισμό και αξιοπιστία. Στην πραγματικότητα είναι επίσης ένα πολύ δημοφιλές χρώμα στο σχεδιασμό ιστοσελίδων. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το γκρι ως εναλλακτική του λευκού για πιο απαλό φόντο ιστότοπου ή ως εναλλακτική του μαύρου κειμένου για λιγότερο έντονη αντίθεση και ευκολότερη ανάγνωση.

Πολύχρωμο: διασκέδαση, διαφορετικότητα και αισιοδοξία

Εξετάσαμε τις έννοιες των μεμονωμένων χρωμάτων. Τι συμβαίνει λοιπόν όταν τα φέρετε όλα μαζί; Τι συναισθήματα προκαλούνται με τα πολύχρωμα σχέδια; Λοιπόν, ενώ η μονόχρωμη επωνυμία μπορεί να φέρει εστίαση και στυλ, η πολύχρωμη επωνυμία μπορεί να δείξει ότι μια επωνυμία είναι παιχνιδιάρικη, ανεπίσημη και δημιουργική.

Όπως μπορείτε να φανταστείτε, οι επωνυμίες για παιδιά χρησιμοποιούν συχνά πολύχρωμα σχέδια – σκεφτείτε τα Toys R Us ή Crayola  – αλλά και οι ενήλικες μάρκες μπορούν να γίνουν δημιουργικές! Η Google χρησιμοποιεί πολλά χρώματα στο λογότυπό της για να αντιπροσωπεύσει την παιχνιδιάρικη διάθεση της επωνυμίας. Μια ενδιαφέρουσα περίπτωση είναι το ebay, το οποίο είχε ένα παρόμοιο πολύχρωμο λογότυπο μέχρι το 2017, όταν απλοποίησε το λογότυπό του σε ένα χρώμα στο marketing (αν και το έγχρωμο λογότυπο εξακολουθεί να χρησιμοποιείται στον ιστότοπο). Ομοίως, η Apple εξέλιξε το λογότυπό της από το πολύχρωμο ριγέ μήλο σε ένα πιο κομψό ασημί.

Πως να το χρησιμοποιήσεις:

Η χρήση πολλών χρωμάτων στην επωνυμία και τα σχέδιά σας μπορεί να είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να ξεχωρίσετε, να δείξετε την παιχνιδιάρικη διάθεση και την ελκυστικότητά σας στα παιδιά ή σε ένα πιο δημιουργικό κοινό. Σκεφτείτε εάν θέλετε να χρησιμοποιήσετε συμπληρωματικά χρώματα για να προσφέρετε ένα πραγματικό «ποπ» (χρώματα που είναι αντίθετα στον τροχό χρωμάτων, για παράδειγμα, μωβ και πορτοκαλί), ανάλογα χρώματα για μεγαλύτερη αρμονία (χρώματα που βρίσκονται το ένα δίπλα στο άλλο, για παράδειγμα, κόκκινο, πορτοκαλί και κίτρινο) ή τριαδικά χρώματα για πιο δυναμικό αποτέλεσμα (χρώματα που είναι ομοιόμορφα κατανεμημένα γύρω από τον χρωματικό κύκλο).

Ο χρυσός, το ασήμι, ο μπρούτζος και άλλα μεταλλικά στοιχεία: πλούτος, ευημερία, επιτυχία

Ο χρυσός και το ασήμι είναι και τα δύο πολύτιμα μέταλλα, που συνδέονται με πλούτη και ακριβά κοσμήματα. Συχνά σε συνδυασμό με μαύρο, μια πινελιά λαμπερού μέταλλου μπορεί να δώσει ένα στοιχείο γοητείας. Το χρυσό είναι επίσης το χρώμα ενός νικητή, που συνδέεται όπως είναι με το μετάλλιο για την πρώτη θέση και μπορεί να αντιπροσωπεύει την επιτυχία. Είναι ένα ζεστό χρώμα που σχετίζεται με το κίτρινο και ως αποτέλεσμα μοιράζεται τις ιδιότητες του να δείχνει φωτεινό και χαρούμενο. Το ασημί είναι πιο δροσερό και λιγότερο πολυτελές, έρχεται στη δεύτερη θέση, αλλά εξακολουθεί να αντιπροσωπεύει χάρη και κομψότητα. Το μπρούτζινο της τρίτης θέσης αιχμαλωτίζει τις ιδιότητες του καφέ και έτσι είναι πιο γήινο, φυσικό και ώριμο.

Η Rolex χρησιμοποιεί μια χρυσή κορώνα στο λογότυπό της, ενώ η Lamborghini και η Porsche χρησιμοποιούν επίσης στοιχεία από χρυσό. Το μονόγραμμα του Louis Vuitton θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι χρυσό και καφέ. Σαφώς, το χρυσό είναι το χρώμα της πολυτέλειας! Από την άλλη πλευρά, το ασημί χρησιμοποιείται πολύ στα λογότυπα αυτοκινήτων  VW, Toyota, Hyundai, Nissan, Audi, Mercedes – όπου υποδηλώνει ποιότητα κατασκευής.

Πως να το χρησιμοποιήσεις:

Τα μεταλλικά εφέ μπορεί να είναι δύσκολο να αναδημιουργηθούν στο διαδίκτυο – είναι περισσότερο υλικά ή υφές παρά χρώματα. Ο χρυσός είναι ουσιαστικά ένα γυαλιστερό κίτρινο, το ασημί είναι γυαλιστερό γκρι και το μπρονζέ γυαλιστερό καφέ. Μπορείτε ακόμα να προτείνετε μεταλλικούς τόνους σε έναν ιστότοπο ή σε ένα λογότυπο χρησιμοποιώντας σκίαση, αλλά η πλήρης επίδραση θα φανεί σε έντυπα υλικά όπου μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα φύλλο για να αποκτήσετε αυτή τη μεταλλική λάμψη. Για μια εμφάνιση που σημαίνει «πολυτέλεια», δεν μπορείτε να κάνετε λάθος με το μαύρο και το χρυσό.

Φυσικά, όλα αυτά δεν είναι απόλυτα. Οι άνθρωποι μπορεί να έχουν προσωπικές προτιμήσεις που υπερισχύουν των βαθύτερων βιολογικών τάσεων. Οι πολιτισμοί ποικίλλουν στις ερμηνείες τους και μπορεί να υπάρχουν και άλλα πράγματα που πρέπει να λάβετε επίσης υπόψη.

Μη διστάσετε να σπάσετε τους κανόνες, να παίξετε με το χρώμα και να δείτε τι λειτουργεί για εσάς. Απλώς βεβαιωθείτε ότι το κάνετε επίτηδες και όχι επιλέγοντας τρελούς χρωματικούς συνδυασμούς χωρίς να λάβετε υπόψη το αποτέλεσμα που μπορεί να έχουν.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top

Οφέλη που θα αποκομίσετε από την σχεδιασμένη χρήση της διαφήμισης:

  • Δημιουργείτε επίγνωση
    Ένα από τα πιο άμεσα αποτελέσματα της διαφήμισης είναι η αυξημένη αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας, του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας. Οι δυνητικοί πελάτες πιθανότατα θα πρέπει να συναντήσουν την επιχείρησή σας αρκετές φορές προτού αρχίσουν να σας θυμούνται και οι διαφημιστικές ενέργειες σας βοηθούν να το πετύχετε.

  • Εκπαιδεύετε τους καταναλωτές
    Πέρα από την απλή δημιουργία ευαισθητοποίησης, η διαφήμιση σάς βοηθά να εκπαιδεύσετε τους καταναλωτές σχετικά με το πώς τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες σας τους βοηθούν και τι αντιπροσωπεύει η επωνυμία σας.
    Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διαφημιστικές ενέργειες για να δημιουργήσετε μια βαθύτερη κατανόηση για τα πάντα, από την αποστολή της εταιρείας σας μέχρι την αξία αυτών που πουλάτε.

  • Ενισχύετε τη φήμη σας
    Η διαφήμιση σάς δίνει τη δυνατότητα να βελτιώσετε τη φήμη της επιχείρησής σας. Τόσο η διαφήμιση εκτός σύνδεσης μέσω αντύπων,. επιγραφών και άλλων μέσων όσο και η διαδικτυακή διαφήμιση μπορούν να ενισχύσουν την προβολή των βασικών μηνυμάτων σας – τα συμπεράσματα που θέλετε να έχει το κοινό-στόχο σας – και να τονίσουν τις καλές πτυχές της εταιρείας σας.
  • Αποκτάτε νέους πελάτες
    Η απόκτηση νέων πελατών είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη της επιχείρησης σας. Η διαφήμιση είναι πολύ σημαντική γιατί σας βοηθάει να προσεγγίσετε περισσότερα άτομα που θέλετε για πελάτες σας με μηνύματα που απευθύνονται απευθείας σε αυτούς.
  • Διατηρήτε τους τρέχοντες πελάτες σας

    Η διατήρηση των πελατών είναι το θεμέλιο της επιχειρηματικής ανάπτυξης . Χρειάζεστε πιστούς πελάτες που αγαπούν την επωνυμία σας, σας στέλνουν παραπομπές από στόμα σε στόμα και πιθανότατα ξοδεύουν περισσότερα χρήματα για το προϊόν ή την υπηρεσία σας.

    Η αποτελεσματική διαφήμιση οδηγεί την προσοχή των πελατών σας ξανά σε εσάς. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διαφημιστικές ενέργειες για να στοχεύσετε εκ νέου σε μέλη του κοινού-στόχου σας , συμπεριλαμβανομένων επιχειρήσεων και καταναλωτών που βρίσκονται ήδη στη βάση πελατών σας.

  • Μένετε μπροστά από τον ανταγωνισμό
    Ανεξάρτητα από το είδος της επιχείρησης που διευθύνετε, έχετε ανταγωνιστές. Θα υπάρχουν πάντα επιχειρήσεις που θα διεκδικούν την προσοχή των ίδιων καταναλωτών. Ακόμα κι αν δεν γνωρίζετε ποιοι είναι αυτοί οι ανταγωνιστές σας, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να είναι μεταξύ των πολλών επιχειρήσεων που ήδη διαφημίζονται για να αναπτύξουν την επιχείρησή τους. Στις μέρες μας δεν μπορείτε να βασίζεστε στην πελατεία που αποκτάτε οργανικά ή από στόμα σε στόμα, οι διαφημίσεις είναι σημαντικός παράγοντας διαμόρφωσης της επιτυχίας σας σε μια διαρκώς μεταβαλλόμενη αγορά.
  • Πραγματοποιήτε πωλήσεις
    Οι επιπτώσεις της διαφήμισης στην πραγματοποίηση πωλήσεων είναι καθοριστική. Οι διαφημίσεις είναι ισχυρά εργαλεία για να βοηθήσουν την επιχείρησή σας να κερδίσει τα χρήματα που χρειάζεται για να επιβιώσει και να ευδοκιμήσει.

 

Στόχος μας είναι να εκπληρώσετε τους επιχειρηματικούς σας στόχους.
Καθώς οι διαφημιστικές ενέργειες που σχεδιάζουμε μαζί σας θα σάς βοηθούν να επιτύχετε υψηλή απόδοση επένδυσης (ROI), θα έχετε επιπλέον έσοδα που μπορείτε να επανεπενδύσετε στην επιχείρησή σας για έναν συνεχή κύκλο διαφήμισης και ανάπτυξης.
Η διαφήμιση είναι σημαντική γιατί μπορεί να οδηγήσει στην ανάπτυξη της επιχείρησής σας.
Με την διαφήμιση θα προσεγγίσουμε μαζί σας το σωστό κοινό με θετικά, στοχευμένα μηνύματα που θα μετατρέπουν τους δυνητικούς πελάτες σε αφοσιωμένους πελάτες. 
Επίσης θα στοχεύσουμε εκ νέου το κοινό σας, είτε στοχεύετε να αποκτήσετε αναγνωρισιμότητα επωνυμίας είτε να αυξήσετε την εμπιστοσύνη και την προτίμηση των επιχειρήσεων και καταναλωτών που είναι πελάτες σας.

Γιατί είναι τόσο σημαντική η διαφήμιση;

Από το λανσάρισμα ενός νέου προϊόντος ή υπηρεσίας μέχρι την απλή προσπάθεια να προωθήσετε την επωνυμία σας στον κόσμο, οι κατάλληλες διαφημιστικές τακτικές μπορούν να σας βοηθήσουν να προσεγγίσετε περισσότερα από τα κατάλληλα άτομα.

Η διαφήμιση είναι ένας τύπος προώθησης επί πληρωμή που στρέφει την προσοχή στο βασικό σας μήνυμα και είναι το κρίσιμο επόμενο βήμα για να λειτουργήσουν οι στρατηγικές μάρκετινγκ που θα χρησιμοποιήσετε. Αυξάνει την έκθεσή σας για να συμβάλει να επιτύχετε τους επιχειρηματικούς σας στόχους, είτε στοχεύετε να δημιουργήσετε τη βάση πελατών σας είτε να αυξήσετε γρήγορα τον όγκο των πωλήσεών σας.

Τα οφέλη που θα αποκομίσετε από την σχεδιασμένη χρήση της διαφήμισης:

Βήματα για να βελτιώσετε την εταιρική σας εικόνα
  1. Οι πρώτες εντυπώσεις είναι ζωτικής σημασίας
    Το εταιρικό σας branding είναι ότι πιο σημαντικό διαθέτεται. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει τη γλώσσα, το λογότυπο, τον συνδυασμό χρωμάτων, τη χρήση εικόνων, την τυπογραφία και τα γραφικά σας. Ανεξάρτητα από το πόσο καλά εξοπλισμένη είναι η εταιρεία σας, εάν ο καταναλωτής έχει κακή εντύπωση για εσάς από οποιοδήποτε από τα παραπάνω, ενδέχεται να μην έχετε άλλη ευκαιρία για να τον κάνετε πελάτη.

  2. Βελτιστοποιήστε το περιεχόμενό σας
    Το περιεχόμενό σας είναι όλα αυτά που προβάλετε για να έρθετε σε επαφή με τον καταναλωτή, είναι επίσης η φωνή σας και το κύριο μέρος που θα προσελκύσει τον καταναλωτή να ενδιαφερθεί για την επιχείρησή σας. Ως εκ τούτου, είναι ζωτικής σημασίας να δημιουργείτε περιεχόμενο που θα ενδιαφέρει τον καταναλωτή και πάνω από όλα θα το βρει χρήσιμο. Η παροχή περιεχομένου υψηλής ποιότητας που ο καταναλωτής βρίσκει σχετικό με τις ανάγκες του θα προσθέσει αξιοπιστία και εμπιστοσύνη στην επωνυμία σας και θα ενισχύσει την εταιρική σας ταυτότητα στην αγορά.

  3. Χρησιμοποιήστε περιεχόμενο πολυμέσων
    Το οπτικό περιεχόμενο έχει αποδειχθεί ότι έχει υψηλότερο ποσοστό μετατροπής από τον γραπτό λόγο μόνο, χρησιμοποιήστε όλους τους πόρους σας για να τονίσετε αυτό.

  4. Διατηρήστε μια συνεπή στρατηγική
    Πρώτα και κύρια πρέπει να αποφασίσετε προσεκτικά ποιο είναι το μήνυμα που προσπαθείτε να μεταφέρετε, όταν το έχετε, μείνετε σε αυτό, η προσπάθεια να τοποθετηθείτε σε πάρα πολλές διαφορετικές κατηγορίες θα χρησιμεύσει μόνο στη σύγχυση του καταναλωτή και θα μειώσει το μήνυμά σας.

  5. Χρησιμοποιήστε ένα όνομα, λογότυπο και στυλ
    Το όνομά σας, το λογότυπο και τα χρώματά σας είναι σημαντικό να υπάρχουν σε όλο το υλικό μάρκετινγκ. Το ίδιο ισχύει και για το περιεχόμενο, καί είναι χρήσιμο να εφαρμοστεί στις γραμματοσειρές και τα στυλ που χρησιμοποιούνται παντού. Όλα αυτά θα πρέπει να εφαρμόζονται παντού, χωρίς εξαίρεση, από ιστολόγια έως μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ιστότοπους έως επαγγελματικές κάρτες. θα πρέπει όλα να έχουν την ίδια ταυτότητα, καθιστώντας σας άμεσα αναγνωρίσιμο.

  6. Αναπτύξτε μια συνεπή φωνή και τόνο για την επωνυμία σας
    Δώστε στην επωνυμία σας προσωπικότητα αναπτύσσοντας και διατηρώντας ένα συνεπές μήνυμα. Αποφύγετε να στέλνετε ανάμεικτα μηνύματα μέσω του τόνου ή της φωνής που χρησιμοποιείται στο περιεχόμενό σας, διότι θα αποδυναμώσετε το μήνυμά σας.

  7. Κρατήστε τις υποσχέσεις σας
    Επιδιώξτε να ανταποκρίνεστε με συνέπεια σε αυτά που υπόσχεστε, κάθε φορά χωρίς εξαίρεση. Αυτό θα εδραιώσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην επωνυμία σας και θα ενθαρρύνει την περαιτέρω δέσμευση.

  8. Προσαρμόστε το μήνυμά σας
    Βρείτε ποιο είναι το κοινό-στόχος σας, τι θέλει να μάθει ή να ανακαλύψει; Παρέχετε αυτό που απαιτούν ή χρειάζονται και κάντε το σε συνεπή βάση.

Είσοδος στον λογαριασμό

Καλώς ήρθατε στον ανανεωμένο ιστότοπό μας. Θέλουμε να σας παρέχουμε πληροφορίες που θα σας φανουν χρήσιμες σε αυτά που θέλετε να πετύχετε. Επίσης επιθυμούμε την συνεργασία που θα αναδείξει όλα όσα μπορούμε να πετύχουμε από κοινού.

The Marketeers

Δεσμευόμαστε για την επιτυχία σας