Ο σχεδιασμός λογότυπου βρίσκεται στην πρώτη γραμμή μίας ισχυρής επωνυμίας και τώρα ειδικά είναι πρωταρχική ανάγκη για τις επιχειρήσεις να δώσουν βάρος στη δημιουργία του. Επομένως, κατά τη διάρκεια της διαδικασίας σχεδιασμού, είναι σημαντικό τόσο για τους ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων όσο και για τους σχεδιαστές να διασφαλίσουν ότι βάζουν τα δυνατά τους.
Με την άνοδο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και των πολλαπλών καναλιών marketing μέσω των οποίων οι καταναλωτές κάνουν την έρευνά τους, είναι τόσο εύκολο μία πρόχειρη παρουσίαση επιχείρησης να χαθεί στον ανταγωνισμό.
Το να κάνετε στον εαυτό σας τις απαραίτητες ερωτήσεις σχετικά με το τι θέλετε σε ένα σχέδιο λογότυπου είναι πολύ σημαντικό. Σας επιτρέπει να σκεφτείτε τις βασικές αξίες της επιχείρησής σας και να ορίσετε τη δική σας φωνή που θα είναι διαφορετική από τους ανταγωνιστές. Ενώ μπορεί να έχετε μια καλή ιδέα για τον προσανατολισμό της επιχείρησή σας, συγκεκριμένες ερωτήσεις θα σας βοηθήσουν να αντλήσετε λεπτομέρειες και πληροφορίες που φαίνονται αρχικά ασήμαντες, αλλά θα μπορούσαν να αποτελέσουν το “κλειδί” για μια μοναδική ταυτότητα της επωνυμίας σας.
Το σύντομο αυτό ερωτηματολόγιο έχει σχεδιαστεί ειδικά για αυτό: είναι μια λίστα ερωτήσεων στις οποίες πρέπει να απαντήσουν οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων για να βοηθήσουν στην αποκάλυψη σημαντικών πτυχών της επιχείρησης τους και επομένως και στη διαμόρφωση ενός ισχυρού λογότυπου.
Ακόμα κι αν καμία από τις απαντήσεις δεν καθορίζει ακόμη με σαφήνεια το branding, συνήθως ο σχεδιαστής θα αρχίσει να βλέπει στοιχεία που θα βοηθήσουν στη διαμόρφωση της βασικής επιχειρηματικής ταυτότητας – και από εκεί, στον σχεδιασμό του λογότυπού σας.
Η απάντηση σε όσο το δυνατόν περισσότερες ερωτήσεις στη φόρμα του ερωτηματολογίου μπορεί να σας βοηθήσει να πετύχετε και να διασφαλίσει ότι δεν αφήνετε κανένα κενό στην διαδικασία που χρειάζεται για να βρείτε το σωστό στυλ για το λογότυπο της επιχείρησής σας.
Η επιχειρηματική σας ιστορία
Οι ερωτήσεις σχετικά με την ιστορία της επιχείρησης θα βοηθήσει στην αποκάλυψη χρήσιμων λέξεων-κλειδιών που θα σας πληροφορήσουν πού θα μπορούσε να πάει ο σχεδιασμός του λογότυπού σας στιλιστικά. Εμβαθύνετε στην προέλευση της επιχείρησης, συμπεριλαμβανομένου του πότε ή πού δημιουργήθηκε για πρώτη φορά η επιχειρηματική ιδέα, γιατί αποφασίσατε να ασχοληθείτε με αυτήν την επιχείρηση ή τον κλάδο εξαρχής. Όσο περισσότερες λεπτομέρειες μπορείτε να ανακαλύψετε για την επιχείρηση και το ταξίδι της μέχρι τώρα, τόσο καλύτερα εξοπλισμένοι θα είστε για να δημιουργήσετε αυτό το τέλειο σχέδιο λογότυπου.
Παραδείγματα ερωτήσεων
- Ποια είναι η φύση της επιχείρησής σας; Τι προσφέρετε;
- Ποιες είναι οι επιχειρηματικές αξίες, το όραμα και η αποστολή σας;
- Πώς προέκυψε αυτή η ιδέα και ποια ήταν η έμπνευση πίσω από αυτήν;
Στοχευμένο κοινό
Ο εντοπισμός του κοινού-στόχου της επιχείρησης είναι ένας άλλος σίγουρος τρόπος που θα βοηθήσει στον τέλειο σχέδιο λογότυπου. Αξίζει να προσδιορίσετε τις επιθυμίες, τις συμπάθειες και τις αντιπάθειες του κοινού-στόχου σας. Όσο περισσότερα γνωρίζετε, τόσο καλύτερα μπορείτε να συνδεθείτε μαζί τους.
Παραδείγματα ερωτήσεων
- Ποιο είναι το κοινό-στόχος σας;
- Τι τους αρέσει;
- Ποιες είναι οι αντιπάθειές τους;
- Πώς συνδέεστε με το κοινό-στόχο σας;
Χρώματα επωνυμίας, γραμματοσειρές και γενικό στυλ
Ο προσδιορισμός των προτιμήσεων σχεδιασμού και στυλ για την επιχείρηση είναι το επόμενο βήμα για να προσεγγίσετε τον τέλειο σχεδιασμό λογότυπου. Το ερωτηματολόγιο με το λογότυπό σας θα πρέπει να εμβαθύνει στα οπτικά στοιχεία της επιχείρησης, συμπεριλαμβανομένων των χρωμάτων, του στυλ γραμματοσειράς και ακόμη και συγκεκριμένων στοιχείων που μιλούν για την επιχείρηση (π.χ. στρογγυλό σχήμα, σχέδιο με επίκεντρο το κείμενο).
Εξετάστε τις επιλογές κάθε στοιχείου, βασίζετε την απόφασή σας γύρω από τα χρώματα της επωνυμίας στις δικές σας προσωπικές προτιμήσεις ή με βάση αυτό που είναι πιο λογικό για την επωνυμία σας;
Θα πρέπει να κάνετε έρευνα για τα χρώματα για να δείτε τι συμβολίζουν, εάν το κοινό σας θα συνδεόταν μαζί τους και ποιες άλλες επωνυμίες τα χρησιμοποιούν. Εάν δεν το έχετε κάνει ήδη, ξεκινήστε να αναπτύσσετε έναν οδηγό στυλ επωνυμίας με τον σχεδιαστή σας για να καθορίσετε ένα σύνολο οδηγιών που καθορίζουν το δημιουργικό στυλ της επιχείρησής σας.
Παραδείγματα ερωτήσεων
- Δεδομένης της αποστολής, των αξιών και των προσφορών του, ποια χρώματα ταιριάζουν καλύτερα στην επωνυμία σας;
- Ποιες γραμματοσειρές θα φανταζόσασταν για την επωνυμία σας;
- Περιγράψτε την αισθητική της επωνυμίας σας.
Οι ανταγωνιστές σας
Αν και μπορεί να είναι τρομακτικό να σκεφτόμαστε τον ανταγωνισμό της επιχείρησης, είναι σημαντικό να γνωρίζετε πώς μοιάζουν και τι προσφέρουν, ώστε να μπορείτε να δείτε πού ταιριάζει η επιχείρησή σας.
Κάνουν κάτι παρόμοιο με εσάς, αλλά πιο αποτελεσματικά ή φθηνότερα; Προσφέρουν επιπλέον υπηρεσίες ή προϊόντα; Όσο περισσότερα μπορείτε να εντοπίσετε και να κατανοήσετε, τόσο πιο εύκολο θα το μπορέσετε να δημιουργήσετε μια μοναδική, αυθεντική ταυτότητα.
- Ποιοι είναι οι τρεις κορυφαίοι ανταγωνιστές σας;
- Ονομάστε τουλάχιστον ένα πράγμα που σας αρέσει και δεν σας αρέσει στις οπτικές ταυτότητες του καθενός, σκεφτείτε τα χρώματα, το λογότυπο, τις εικόνες, τη γραμματοσειρά και τη συνολική τους αισθητική.
- Σε ποια θέση βλέπετε τον εαυτό σας σε σύγκριση με αυτούς τους ανταγωνιστές;
- Τι κάνετε διαφορετικά;
Διαλέγοντας το ένα ή το άλλο
Επιλέξτε το ένα ή το άλλο από μια λίστα αντιθέτων. Αυτή η λίστα μπορεί να έχει αντίθετα χαρακτηριστικά ή αισθητική. Η ιδέα είναι ότι επιλέγετε όποιο στοιχείο είναι πιο συγχρονισμένο με την επωνυμία σας και, όταν λαμβάνετε όλες τις απαντήσεις σας μαζί, μπορείτε να δημιουργήσετε πολύ καλή βάση για τον σχεδιαστή σας.
Βλέπω το λογότυπό μου :
- Αφηρημένο/ρεαλιστικό
- Κλασικό/μοντέρνο
- Ώριμο/νεανικό
- Παιχνιδιάρικο/σοφιστικέ
- Πολυτελές/προσιτό
- Με οργανικό σχήμα / με γεωμετρικό σχήμα
Για να συνοψίσουμε …
Το ερωτηματολόγιο για το λογότυπο είναι η αρχή για έναν τέλειο σχεδιασμό λογότυπου. Παρέχει ένα σταθερό ξεκίνημα για την επωνυμία και την ταυτότητά σας, σας βοηθά να παραμένετε συγκεντρωμένοι στο τι είναι η επιχείρησή σας, αποκαλύπτει συγκεκριμένες πτυχές εμβαθύνοντας στους στόχους της και διασφαλίζει ότι το λογότυπό σας θα αντέξει στο χρόνο.