Είτε υπάρχουν από την ίδρυση της επωνυμίας, είτε έχουν τροποποιηθεί ξανά και ξανά σύμφωνα με τις ανάγκες της εποχής, τα πιο διάσημα λογότυπα στον κόσμο μας βοηθούν να κατανοήσουμε τι χαρακτηριστικά πρέπει να έχει ένα λογότυπο για να εκπληρώσει το σκοπό του.

Nike
Το λογότυπο της Nike, σχεδιασμένο από την Carolyn Davidson, είναι ένα από τα πιο διάσημα λογότυπα στον κόσμο. Με σκοπό να μιμηθεί τα φτερά της Nike, της θεάς της νίκης στην ελληνική μυθολογία, χρησιμοποίησε ένα αφηρημένο μίνιμαλ σχέδιο που παραπέμπει σε κίνηση και ταχύτητα και δημιούργησε έναν αποτελεσματικό τρόπο συναισθηματικής επικοινωνίας. Συμπληρωμένο από το σλόγκαν «Just Do It» και τα οπτικά στοιχεία, η εταιρεία έχει καταφέρει να προωθήσει άριστα τα προϊόντα της κερδίζοντας την προτίμηση των καταναλωτών.
Το σήμα είναι τόσο διάσημο που οι περισσότερες από τις πρόσφατες διαφημίσεις της εταιρείας παραλείπουν εντελώς το όνομα Nike και χρησιμοποιούν μόνο το λογότυπο, συχνά παράλληλα με το tagline τους “Just Do It”.
Το λογότυπο Nike είναι ένα από τα πιο βασικά σχέδια λογότυπων. Το απλό σύμβολο του το κάνει αξέχαστο επιχειρηματικό σήμα. Η εταιρεία βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε αυτό το σήμα για την ταυτότητα της επωνυμίας της.

Chanel
Το εμβληματικό λογότυπο του οίκου Chanel είναι αναμφισβήτητα ένα από τα πιο αναγνωρισμένα λογότυπα στον κόσμο. Σχεδιάστηκε από την Coco Chanel το 1925 και ταιριάζει απόλυτα με μία φίρμα συνώνυμη με την πολυτέλεια και την κομψότητα.
Το λογότυπο αποτελείται από ένα σύμπλεγμα από τα αρχικά της. Τα απλά, δυνατά σχήματα των γραμμάτων απεικονίζουν την αυθεντική κομψότητα της απλότητας που βασίζεται στη φιλοσοφία της Coco του «λιγότερο είναι περισσότερο».
Ο χρωματικός συνδυασμός είναι ασπρόμαυρο. Η επωνυμία, το λεκτικό σήμα, συχνά βρίσκεται ακριβώς κάτω από αυτό με άφθονο αρνητικό χώρο. Όλα τους πολύ προσεγμένα και απόλυτα συμμετρικά, τέλεια για τον οίκο μόδας. Η απλότητά του είναι αυτό που κάνει αυτό το λογότυπο ισχυρό, και μεταφέρει τις βασικές αξίες της μάρκας. Τολμηρό, μινιμαλιστικό με διαχρονική κομψότητα, κοσμεί τσάντες, κοσμήματα, μπουκάλια αρωμάτων, μετατρέποντάς τα σε αντικείμενα που σίγουρα θες να αγοράσεις.

McDonalds
Το λογότυπο McDonald’s, γνωστό και ως “Golden Arches”, ήταν εμπνευσμένο από τις πραγματικές χρυσές καμάρες που ήταν μέρος του αρχικού σχεδιασμού εστιατορίων της αλυσίδας fast food. Ο σχεδιασμός του απεικονίζει τις δύο καμάρες που κοσμούσαν τις αλυσίδες εστιατορίων και το μετατρέπει σε ένα λογότυπο με γράμμα, ένα “M”.
Αποτελεί ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα και διάσημα λογότυπα στον κόσμο, πάνω στο χαρακτηριστικό κόκκινο φόντο του, το εμβληματικό λογότυπο με χρυσές καμάρες παραπέμπει στην αισθητική της αλυσίδας “’50s drive-in”. To logo χρησιμοποιείται παντού ! Είναι στη συσκευασία τους, στις στολές, στα φυσικά κτίρια, σε διαφημίσεις. Κάθε είδους επικοινωνία που περιλαμβάνει McDonalds, περιλαμβάνει αυτό το λογότυπο. Το μάθημα? Να είσαι συνεπής.

Apple
Δεν είναι περίεργο που μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες τεχνολογίας στον κόσμο έχει ένα μήλο για λογότυπο; Τι σχέση έχει ένα φρούτο με την τεχνολογία; Το γιατί η Apple επέλεξε ένα μήλο ως σήμα και γιατί λείπει ένα κομμάτι από αυτό, έχει καταφέρει να εμπνεύσει πολλούς θρύλους. Από την ιστορία του Αδάμ και της Εύας μέχρι το μήλο που έπεσε στο κεφάλι του Ισαάκ Νεύτωνα, τα μήλα μεταφέρουν αρκετό συμβολισμό. Το λογότυπο γεφυρώνει την παλιά, γήινη σοφία με ό,τι είναι σύγχρονο, διαρκώς μεταβαλλόμενο και παροδικό.
Σήμερα σχεδόν όλοι στον δυτικό κόσμο κατέχουν ένα προϊόν της Apple.
Shell
Το λογότυπο Shell επιδεικνύει τη δύναμη του συσχετισμού λέξης-αντικειμένου για άλλη μια φορά. Το σχήμα του εμβλήματος της Shell άλλαξε σταδιακά με τα χρόνια, σύμφωνα με την εξέλιξη των τάσεων της γραφιστικής. Το σημερινό έμβλημα, που δημιουργήθηκε από τον διάσημο σχεδιαστή Raymond Loewy, παρουσιάστηκε το 1971 και μετά από περισσότερα από τριάντα χρόνια αντέχει στο πέρασμα του χρόνου ως ένα από τα πιο αναγνωρισμένα σύμβολα στον κόσμο. Το κόκκινο και κίτρινο κέλυφος είναι παγκοσμίως γνωστό, μέσω της Shell.
Το λογότυπο έχει σχεδιαστεί σύμφωνα με το Pecten Maximus, ένα κοχύλι με χαρακτηριστικό και μεγάλο κέλυφος. Τι μας λέει αυτό; Eπειδή είστε σε έναν κλάδο, δεν σημαίνει ότι πρέπει να βρείτε την οπτική σας έμπνευση μόνο από αυτόν. Η Shell δεν έψαξε σε γκαράζ ή λάδια για να βρει τη βάση για το λογότυπό της – σκεφτείτε ευφάνταστα όταν ψάχνετε το λογότυπό σας.

Starbucks
Η έμπνευση πίσω από τον σχεδιασμό του λογότυπου του εμβλήματος «Starbucks» βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στα έπη και τους μύθους. Oι ιδρυτές επέλεξαν το όνομα Starbucks από τον χαρακτήρα του Moby Dick, Starbuck. Από τότε λέγεται ότι έψαξαν πολλά παλιά θαλάσσια βιβλία για να βρουν ένα μυθικό πλάσμα που να αντιπροσωπεύει την ιδέα τους – μια σειρήνα. Με την αρχική κατοικία των Starbucks να είναι το λιμάνι του Σιάτλ και τους κόκκους καφέ να ταξιδεύουν συνήθως στο εξωτερικό με μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, η Σειρήνα φαινόταν η πιο κατάλληλη επιλογή.
Η ενσωμάτωση εξειδικευμένων χαρακτήρων σε ένα λογότυπο δίνει προσωπικότητα στο σχέδιο και βοηθά το κοινό σας να συνδεθεί και να σας θυμάται. Όπως φαίνεται ξεκάθαρα στο λογότυπο Starbucks, η χρήση πολιτιστικών αναφορών στα σχέδια δημιουργεί μερικά από τα πιο αξιομνημόνευτα λογότυπα.

Toblerone
Το λογότυπο της διάσημης σοκολάτας που παράγεται στην Ελβετία και η ιστορία του είναι αρκετά ενδιαφέρουσα. Είναι ένα καλό παράδειγμα του πώς οι ρίζες μιας εταιρείας μπορούν να ενσωματωθούν στο σήμα της. Το λογότυπο είναι εμπνευσμένο από μια τοποθεσία. Αποτελείται από ένα λεκτικό σήμα και ένα βουνό, το Matterhorn για την ακρίβεια και αυτό ακριβώς το βουνό είναι η έμπνευση πίσω από το μοναδικό σχήμα της σοκολάτας: μικρά τρίγωνα, δεμένα μεταξύ τους σαν μια οροσειρά.
Το λογότυπο έχει επίσης μια οπτική ψευδαίσθηση που είναι εύκολο να χάσετε. Ο αρνητικός χώρος στο βουνό κρύβει μια αρκούδα. Το σχέδιο ενσωμάτωθηκε στο λογότυπο επειδή η Βέρνη, η ελβετική πρωτεύουσα όπου δημιουργήθηκε, ονομάζεται «Πόλη των Αρκούδων» και το σύμβολο της είναι μια αρκούδα που εμφανίζεται στο οικόσημο της πόλης.
Έξυπνες ιδέες όπως αυτή μπορούν πραγματικά να τραβήξουν την προσοχή στην επωνυμία και να ενισχύσουν το μάρκετινγκ.

Coca-Cola
Aυτό που είναι ιδιαίτερα αξιοσημείωτο σχετικά με το λογότυπο της Coca-Cola είναι η διαχρονική του δύναμη. Σε πάνω από 130 χρόνια ιστορίας, το λογότυπο της πραγματικά δεν έχει αλλάξει και πολύ.
Το κλειδί εδώ είναι η ιδιαίτερη ρετρό γραμματοσειρά του.
Το λογότυπο της Coca-Cola είναι ένα απίστευτο παράδειγμα του πώς ένα λογότυπο μπορεί να αντέξει ενάντια στις αλλαγές της μόδας…
IBM
Το επίσημο σήμα της IBM αντιπροσωπεύει το όνομα της εταιρείας. Είναι γραμμένο με κεφαλαία γράμματα μιας προσαρμοσμένης γεωμετρικής γραμματοσειράς με βαριές γραμμές και καθαρά περιγράμματα που μεταδίδουν αυτοπεποίθηση και αυθεντία, ενώ οι οκτώ οριζόντιες ρίγες που συνθέτουν τα γράμματα, του δίνουν ταχύτητα και δυναμισμό. Δεν έχει αλλάξει από τότε που δημιουργήθηκε για πρώτη φορά από τον Paul Rand. Το λογότυπο φαίνεται τολμηρό και σίγουρο, και η χρήση της σκούρας απόχρωσης του μπλε προσδίδει μια αίσθηση δύναμης. Την εποχή που δημιουργήθηκε, η χρήση αρνητικού χώρου με γραμματοσειρά με αυτόν τον τρόπο ήταν εξαιρετικά καινοτόμο στοιχείο.

Amazon
Το διάσημο λογότυπο της Amazon είναι απλό, με τις σωστές λεπτομέρειες που εκφράζουν την ταυτότητα της επωνυμίας. Το τελευταίο σχέδιο του λογότυπου διαθέτει μερικά πραγματικά δημιουργικά στοιχεία. Το πρώτο από αυτά είναι το σημείο όπου ξεκινά και σταματά το βέλος κάτω από αυτό.
Ξεκινώντας από το “A” και τελειώνοντας στο “Z”, απεικονίζει το μήνυμα ότι η Amazon πουλά τα πάντα, από το “A” έως το “Z”.
Το βέλος εξυπηρετεί στην πραγματικότητα και άλλο σκοπό, καθώς είναι φτιαγμένο να μοιάζει με χαμόγελο. Σχεδιάζοντας το λογότυπό της ώστε να μοιάζει με ένα χαμογελαστό πρόσωπο, η Amazon μεταδίδει ότι είναι μια αξιόπιστη, φιλική εταιρεία.
Η καμπύλη κάτω από το “z” όπου προσγειώνεται το βέλος είναι απαλά κυρτή και δίνει κίνηση στο σχέδιο.
Τέλος, τα βέλη χρησιμοποιούνται για να μεταφέρουν μηνύματα προόδου και ταχύτητας, στοιχεία και τα δύο του επιχειρηματικού μοντέλου της Amazon.

Barbie
Το σχέδιο του λογότυπου της Barbie προήλθε από τους ιδρυτές της. Πίσω στο 1959, το εντυπωσιακό έντονο ροζ λογότυπο με την ιδιαίτερη γραμματοσειρά είχε σκοπό να επικοινωνήσει απευθείας με τα παιδιά, διασκεδαστικό, ιδιότροπο και έτοιμο για παιχνίδι.
Με τα χρόνια, το λογότυπο επανασχεδιάστηκε πολλές φορές αλλά η εταιρεία τελικά επέστρεψε στο αρχικό λογότυπο με την ρετρό εμφάνιση. Επέλεξαν επίσης να μείνουν με το γνωστό ροζ χρώμα, που αντιπροσωπεύει τέλεια το brand και προσελκύει την προσοχή του κοινού-στόχου: κορίτσια και γυναίκες.
Το λογότυπο έγινε μέρος της εμβληματικής αισθητικής της εταιρείας παιχνιδιών και είναι αρκετά διαχρονικό για να μεταφέρει την κούκλα Barbie στους καιρούς που αλλάζουν.

Η Google μοιράστηκε τη νεότερη έκδοση του λογότυπού της το 2015. Ο στόχος ήταν να δημιουργηθεί ένα σχέδιο που θα μπορούσε να μπει σε οποιαδήποτε οθόνη.
Από την αρχή, το λογότυπο απλοποιείται σταδιακά όλο και περισσότερο. Ήταν πάντα το ίδιο, απλά όλο και πιο εύκολο για τα μάτια.
Είναι επίσης ένα λογότυπο που προσφέρεται για σημαντικές παραλλαγές διατηρώντας όμως τη βασική του δομή δίνοντας την ελευθερία να παίξεις με αυτό σύμφωνα με τα τρέχοντα γεγονότα. Αυτός ο δυναμισμός δίνει στο λογότυπο (και στην εταιρεία) συνάφεια.

Pepsi
Το λογότυπο της Pepsi, βασίστηκε αρχικά στο καπάκι του μπουκαλιού του και είχε κόκκινο, λευκό και μπλε, χρώματα κατάλληλα για να εμπνεύσουν τον αμερικανικό πατριωτισμό κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Ο συνδυασμός των τριών χρωμάτων μέσα σε ένα σφαιρικό σχήμα φαίνεται ελκυστικός λόγω του εφέ «χαμόγελου», που δημιουργείται σε ένα ομαλό γεωμετρικό σχήμα κύκλου.
Η ιστορία του λογότυπου της Pepsi έχει να κάνει με το ότι έχει ένα ανταγωνιστικό προϊόν με την Coca-Cola.
Σήμερα αποτελεί ένα παράδειγμα λογότυπου που είναι επιτυχημένο επειδή ξεχωρίζει τη μάρκα από τους ανταγωνιστές της. Σε όλες τις αλλαγές του σήματος μέσα στα χρόνια η εταιρεία διατήρησε το σφαιρικό της σύμβολο και έχει σήμερα το ίδιο εμπορικό σήμα με πριν, αλλά ταυτόχρονα σε μια καινούργια βελτιωμένη έκδοση.