Το λογότυπο είναι αναντικατάστατος τρόπος για να εδραιώσετε την ταυτότητα της εταιρείας σας και να δηλώσετε τι αντιπροσωπεύει η επωνυμία σας.
Τα πιο αναγνωρίσιμα και διάσημα λογότυπα στον κόσμο μπορεί να μην φαίνονται περίπλοκα στο σχεδιασμό, αλλά συχνά διαθέτουν κρυμμένο νόημα, αντιπροσωπεύουν τις αξίες μιας επωνυμίας, απομνημονεύονται εύκολα, μπορούν να γίνουν μέρος της καθημερινής ζωής των καταναλωτών και να ορίσουν τάσεις.
Μια αναλυτική ματιά μας βοηθά να κατανοήσουμε βαθύτερα το επιτυχημένο σχεδιασμό τους.

Μercedes Βenz
Απλό αλλά αποτελεσματικό. Δεν είναι εύκολο να βρείτε κάποιον που δεν είναι εξοικειωμένος με ένα από τα πιο διάσημα λογότυπα της αυτοκινητοβιομηχανίας – το λογότυπο της Mercedes-Benz.
Σύμφωνα με έναν από τους ιδρυτές, το αστέρι αντιπροσώπευε την προστασία και αργότερα πήρε την έννοια της «τελειότητας», καθώς ο αριθμός «3» άρχισε να αναγνωρίζεται ως ιερός, συνδυάζοντας τα στοιχεία του νερού, του αέρα και της γης.
Παρόλο που το σύμβολο ενός αστεριού δεν είναι κάτι πρωτοποριακό, το συγκεκριμένο λογότυπο δεν είναι απλώς ένα «αστέρι». To σχέδιό του έχει πολύ ευδιάκριτες σκιάσεις, και φέρνουν στο μυαλό την τρισδιάστατη μεταλλική μορφή, με όλες τις γωνίες και τις λάμψεις. Είναι επίσης κλεισμένο σε έναν κύκλο τον οποίο αγγίζουν και τα τρία σημεία του, δίνοντας την εντύπωση ότι αυτός ο κύκλος περιέχει όλα τα απαραίτητα.

Το λογότυπο του Instagram εξυπηρετεί εκατομμύρια ενεργούς χρήστες καθημερινά – αυτή είναι απίστευτη δημοτικότητα. Αυτοί οι πιστοί χρήστες θα συνεχίσουν να συνδέονται με την επωνυμία Instagram για πολλά χρόνια ακόμα.
Μια εικόνα ισούται με χίλιες λέξεις – αυτό το ρητό θα μπορούσε να είναι ένας λόγος που οι εταιρείες ξοδεύουν τεράστια χρηματικά ποσά για να διορθώσουν το λογότυπο και τις στρατηγικές επωνυμίας τους.
Το σύμβολο της κάμερας διαμορφώθηκε αρχικά από μια κάμερα Polaroid, επειδή η εφαρμογή επιτρέπει να τραβάτε και να μοιράζεστε φωτογραφίες αμέσως. Το λογότυπο δεν φαίνεται όπως αρχικά, αλλά εξακολουθεί να έχει το σχήμα κάμερας polaroid, είναι απλώς λίγο πιο συμβολικό και λιγότερο κυριολεκτικό.
Το μάθημα εδώ, για άλλη μια φορά, είναι ότι ένα λογότυπο μπορεί να αντιπροσωπεύει τον στόχο και το σκοπό της εταιρείας σε ένα μικρό σύμβολο.

FedEx
Το λογότυπο της FedEx είναι έξυπνο από σχεδιαστική άποψη γι’ αυτό και συγκαταλέγεται στα πιο διάσημα λογότυπα. Δεν είναι μόνο εξαιρετικά απλό στην εμφάνιση, αλλά έχει ένα σχεδιαστικό κόλπο: χρησιμοποιεί τον αρνητικό χώρο για να σχηματίσει ένα βέλος μεταξύ του “E” και του “x”. Το λευκό βέλος, το οποίο αντιπροσωπεύει την ταχύτητα, την ακρίβεια, την επιμονή στην επιδίωξη στόχων και την αναζήτηση της τελειότητας.
Αυτό το λογότυπο είναι ένα εκπληκτικό παράδειγμα του «less is more». Η χρήση του αρνητικού χώρου μπορεί να σας βοηθήσει να βάλετε πολλά στο λογότυπό σας χωρίς να το υπερφορτώσετε με στοιχεία.
Σε διάφορες παραλλαγές, η ενότητα “Ex” του λογότυπου αλλάζει τα χρώματά της. Το πορτοκαλί αντιπροσωπεύει το FedEx Express, το κόκκινο σημαίνει το FedEx Freight και το πράσινο αντιπροσωπεύει το FedEx Ground. Είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για την εταιρεία να διακρίνει τις διάφορες λειτουργικές της μονάδες.

Mastercard
Εξετάζοντας τις εταιρείες χρηματοοικονομικών υπηρεσιών και την επωνυμία τους , η MasterCard κατέχει σίγουρα ηγετική θέση όσον αφορά το ξεχωριστό της λογότυπο.
Με την απλότητα και τα εντυπωσιακά του χρώματα, εντοπίζεται εύκολα και σίγουρα μένει στη μνήμη.
Αυτός άλλωστε είναι ο σκοπός κάθε επωνυμίας όταν δημιουργεί ένα λογότυπο.
Η Mastercard γνώριζε ότι χρειαζόταν ένα σύμβολο για την αναγνώριση της επωνυμίας της και με τους δύο αλληλένδετους κύκλους, πήρε ακριβώς αυτό.
Η χρωματική επιλογή δεν έπεσε τυχαία στο κόκκινο και το κίτρινο.
Μπορεί να είναι πολύ εμφανή χρώματα, αλλά επιλέχθηκαν επίσης λόγω των συναισθημάτων που ενσωματώνουν: Κόκκινο – πάθος, θάρρος, ζωντάνια και χαρά, Κίτρινο – αισιοδοξία, ευτυχία, πλούτος και ευημερία. Τα χρώματα ενσωματώνονται στους δύο απλούς τεμνόμενους κύκλους.
Η έξυπνη χρήση του χρωματικού layering προσθέτει βάθος στο minimal λογότυπο. Οι μικρές σχεδιαστικές πινελιές μπορούν να βοηθήσουν πολύ στη δημιουργία ενός αξέχαστoυ σχεδίου.

Walt Disney Pictures
Ο πυρήνας του λογότυπου «Walt Disney» είναι κοινός σε πολλές από τις διαφορετικές μάρκες της εταιρείας. Αποτελείται από την υπογραφή του ιδρυτή αλλά με κάποιες καλλιγραφικές πινελιές που προκαλούν τη φαντασία και μια αίσθηση μαγείας – τέλεια για ένα κοινό παιδιών και νοσταλγών ενηλίκων.
Ένα προσεκτικά σχεδιασμένο καλλιγραφικό λεκτικό σήμα μπορεί να έχει έντονη προσωπικότητα και ανθρωπιά. Αυτό είναι χρήσιμο για εταιρείες που θέλουν να τονίσουν την ανθρώπινη πλευρά τους και όχι την εταιρική.
Συνολικά, η Disney κατάφερε να δημιουργήσει ένα απίστευτα δημοφιλές λογότυπο και να το ενσωματώσει τέλεια στις προσπάθειες μάρκετινγκ, καθιστώντας την ιστορία του λογότυπου της Disney ένα εξαιρετικό παράδειγμα για να διδαχθούμε.

Formula 1
Το αρχικό κόκκινο, μαύρο και άσπρο λογότυπο της Formula 1, που τώρα έχει αποσυρθεί, σχεδιάστηκε όταν ο αγώνας άρχισε να αποκτά διεθνή αναγνώριση και φήμη. Ήταν εντυπωσιακό και επιτυχημένο για διάφορους λόγους. Με πλάγια γράμματα, με το κόκκινο μέρος να αποτελείται από μικροσκοπικά βέλη – ένα εφέ ιδανικό για την ιστορία που θέλει να πει η μάρκα: ταχύτητα. Και αν κοιτάξετε προσεκτικά θα δείτε ότι το «1» δημιουργείται από τον αρνητικό χώρο.
Το θρυλικό λογότυπο επανασχεδιάστηκε πλήρως το 2018. Η νέα οπτική ταυτότητα της F1 αποτελείται από ένα έντονο κόκκινο στυλιζαρισμένο “F” που γέρνει προς τα εμπρός, σαν να κινείται προς το μέλλον, και τη διαγώνια καθαρή γραμμή του “1”.
Το νέο λογότυπο φαίνεται ισχυρό και μοντέρνο, μπορεί να ονομαστεί μινιμαλιστικό και απλό, αλλά οι στρογγυλεμένες γραμμές είναι κομψές και η δυναμική του λογότυπου το κάνει να φαίνεται ζωντανό και ενεργητικό.
Το έντονο κόκκινο είναι μια τέλεια αντανάκλαση της ενέργειας και της ταχύτητας της F1. Το νέο λογότυπο της Formula 1 είναι κομψό και σύγχρονο και φαίνεται υπέροχο όπου κι αν τοποθετηθεί. Είναι μια απλοποιημένη έκδοση για να είναι σύμφωνη με τις σύγχρονες τάσεις του στυλ των μινιμαλιστικών λογότυπων.

WWF
Αμέσως μετά την ίδρυση του ιδρύματος, η διοίκηση επέλεξε για σύμβολό της ένα σπάνιο ζώο που αντικατοπτρίζει απόλυτα τον κύριο στόχο του οργανισμού – την προστασία της άγριας ζωής που κινδυνεύει με εξαφάνιση. Ένα σύμβολο που να μεταφέρει τις προσπάθειες για τη διατήρηση των ειδών πέρα από τα σύνορα και τις γλώσσες. Αυτό το εικονογραφικό λογότυπο δείχνει ότι η χρήση μιας μασκότ είναι έξυπνη για μια επωνυμία που θέλει να συνδεθεί με το κοινό σε ένα βαθύτερο επίπεδο.

MTV
Από το 1981, το MTV φέρνει τα πιο πρόσφατα και κορυφαία σε μουσική βίντεο στους θεατές σε όλο τον κόσμο. Το κανάλι είναι ένα σύμβολο της ποπ κουλτούρας και έχει μια ισχυρή επιρροή στον κόσμο της μουσικής. Δεν θα μπορούσε λοιπόν το λογότυπό του να μην είναι από τα πιο πρωτοποριακά και διάσημα λογότυπα όλων των εποχών. Ο σχεδιασμός του παραπέμπει στην τέχνη γκράφιτι. Αυτό δεν έγινε τυχαία, καθώς τόσο το MTV όσο και το γκράφιτι χρησιμοποιούν πολλές από τις ίδιες ιδέες ελευθερίας και εξέγερσης, και τα δύο προσανατολίζονται στο ίδιο, νεανικό κοινό.
Ένα άλλο σημαντικό σχεδιαστικό στοιχείο του λογότυπου MTV είναι το μέγεθος και η προεξοχή του “M” στο λογότυπο σε σύγκριση με τα άλλα δύο γράμματα. Στην αρχή του MTV, όλη η εστίαση ήταν στη μουσική. Από κάθε άποψη, το κανάλι ανταποκρίθηκε στο όνομα «Μουσική Τηλεόραση». Δεν αποτελεί έκπληξη, λοιπόν, το γεγονός ότι οι σχεδιαστές του λογότυπου του MTV επέλεξαν να κάνουν το «M» στο λογότυπο πολύ πιο εμφανές από το «TV».
Τέλος, μια ενδιαφέρουσα πτυχή του σχεδιασμού του λογότυπου MTV είναι η έλλειψη εξάρτησής του από ένα συνδυασμό χρωμάτων. Το βασικό λογότυπο έχει σχεδιαστεί χρησιμοποιώντας μόνο μαύρο, αν και το κανάλι έχει παρουσιάσει το λογότυπο σε διάφορα χρώματα όλα αυτά τα χρόνια. Αυτή η ικανότητα να αλλάζουν τον συνδυασμό χρωμάτων του λογότυπού τους κατά βούληση έχει χρησιμεύσει ως πολύτιμο εργαλείο μάρκετινγκ για το κανάλι, επιτρέποντάς του να παραμείνει τόσο διαφορετικό όσο και η μουσική που παίζει.

Playboy
Την εποχή που κυκλοφόρησε, το Playboy ήταν το πρώτο του είδους του στον εκδοτικό κόσμο. Η ταυτότητα που ήθελε το περιοδικό έπρεπε να είναι σέξι, εκλεπτυσμένη και πνευματώδης.
Πώς το αντιπροσωπεύει αυτό ένα κουνέλι που φορούσε παπιγιόν; Η εικόνα του κουνελιού χρησιμοποιείται ως σεξουαλικό σύμβολο από τους ανθρώπους για περισσότερο από μια χιλιετία. Υπάρχουν μάλιστα αναφορές στη γονιμότητά του στην αρχαιότητα.
Πάρτε λοιπόν μια απλοποιημένη εκδοχή αυτού του συμβόλου, δώστε του ένα παπιγιόν και έχετε ένα αριστοκρατικό κουνελάκι. Η επιλογή να είναι ασπρόμαυρο του έδωσε περαιτέρω μια αίσθηση κομψότητας, επιτυχίας και απλότητας. Όσο για την τυπογραφία του PLAYBOY, δεν είναι κάτι εξαιρετικό. Είναι μια σεριφ γραμματοσειρά με έντονα, κεφαλαία γράμματα και πάντα μαύρο, κάτι που είναι λογικό, αφού το λογότυπο χρησιμοποιήθηκε αρχικά στην εκτύπωση. Η θετική πλευρά αυτού του στυλ 2D και μαύρου λογότυπου είναι ότι μπορεί εύκολα να προσαρμοστεί όπου αυτό είναι απαραίτητο. Αν χρειαζόταν μια ειδική έκδοση και έπρεπε να αλλάξει το χρώμα του λογότυπου, μπορούσε εύκολα να γίνει.
Ενώ το περιοδικό και η αισθητική του γνώρισαν πολλές αλλαγές κατά τη διάρκεια των δεκαετιών, αυτή η αίσθηση της βασικής ταυτότητας της μάρκας παρέμεινε η ίδια σε μεγάλο βαθμό χάρη στο λογότυπο.

LEGO
Τα πιο αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά του λογότυπου της γνωστής επωνυμίας παιχνιδιών είναι το έντονο κόκκινο φόντο και η αφρώδης “γραμματοσειρά LEGO”, σχεδιασμένη ειδικά για το λογότυπο. Το φόντο και το σχήμα παραπέμπουν στα δομικά στοιχεία που αποτελούν το κύριο προϊόν της εταιρείας. Τα στρογγυλεμένα γράμματα με τα μαύρα και κίτρινα περιγράμματα είναι σαν παιχνίδι, στριμωγμένα και διασκεδαστικά και αντιπροσωπεύουν άριστα την μάρκα.
Τα γράμματα είναι λευκά, αλλά περιβάλλονται από λεπτά περιγράμματα μαύρου και κίτρινου και τοποθετούνται σε κόκκινο, τετράγωνο φόντο. Η γραμματοσειρά του λογότυπου είναι απαλή και ανάλαφρη. Όταν η LEGO παρουσίασε την τελευταία και τρέχουσα έκδοση του λογότυπου, αποφάσισαν να το κάνουν αισθητά πιο ουσιαστικό από τις προηγούμενες εκδόσεις. Χρησιμοποίησαν φωτεινά χρώματα που τραβούσαν την προσοχή, όπως το κόκκινο και το κίτρινο.
Για προϊόντα που διατίθενται στο εμπόριο για παιδιά, η ύπαρξη μιας ελκυστικής εικόνας είναι ιδιαίτερα σημαντική και μια φανταχτερή παρουσίαση είναι συχνά το μόνο που χρειάζεται για να τα κερδίσει. Σε αυτήν την περίπτωση, το μεγάλο μέγεθος και τα φωτεινά χρώματα του λογότυπου LEGO λειτουργούν καλά, βοηθώντας τα προϊόντα LEGO να ξεχωρίζουν στα ράφια.
Αυτά είναι μερικά μόνο από τα καλύτερα διάσημα λογότυπα στον κόσμο και στοιχεία για την ιστορία τους αλλά και τη σημασία τους. Όλα τα παραπάνω παραδείγματα φαίνεται να αποδεικνύουν μια μοναδική αρχή σχεδιασμού. ΤΗΝ ΑΠΛΟΤΗΤΑ. Ένα λογότυπο πρέπει να είναι εντυπωσιακό και άμεσα αναγνωρίσιμο. Πώς το πετυχαίνουμε αυτό; Ο ασφαλέστερος τρόπος είναι να το κάνετε όσο το δυνατόν πιο συμβολικό. Και πώς γίνεται αυτό; Με την απλοποίηση του σχεδίου.