Ως επιχειρηματίας, πιθανώς γνωρίζετε ότι η εικόνα της επωνυμίας (Brand) σας στο μυαλό των πελατών σας είναι πολύτιμη. Δημιουργώντας μια αναγνωρίσιμη, αξιόπιστη και συνεπή εικόνα της εταιρείας σας, μπορείτε να κερδίσετε την προσοχή και την αφοσίωση των πελατών σας. Χωρίς αυτή τη διαφοροποίηση, θα μπορούσαν να απευθύνονται στους ανταγωνιστές σας.
Με απλά λόγια, ένας βασικός παράγοντας επιτυχίας για την εταιρεία σας είναι η εικόνα σας (brand).
Τώρα, όταν οι περισσότεροι άνθρωποι σκέφτονται το brand, το πρώτο πράγμα που έρχεται στο μυαλό είναι ένα λογότυπο. Ενώ το λογότυπο είναι πράγματι ένα βασικό στοιχείο της εικόνας σας και συνήθως η πιο άμεση οπτική σχέση με μια εταιρεία, υπάρχουν πολλά περισσότερα που αφορούν το brand μιας εταιρείας.
Βrand δεν είναι πλέον αυτό που λέμε στον καταναλωτή – είναι αυτό που οι καταναλωτές λένε ο ένας στον άλλο για εμάς.
Σκοτ Κουκ
Για να δημιουργήσετε ένα brand, υπάρχουν τρεις βασικοί όροι που πρέπει να γνωρίζετε:
Brand: πώς οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται την εταιρεία σας.
Branding: οι ενέργειες που κάνετε για να δημιουργήσετε μια συγκεκριμένη εικόνα της εταιρείας σας.
Brand identity: το σύνολο των στοιχείων της επιχείρησης που δημιουργούν την εικόνα της.
Ένα brand είναι μια σειρά από ξεχωριστές αντιλήψεις, ιδέες και συναισθήματα που έχουν οι άνθρωποι για την εταιρεία σας, οι οποίες την ξεχωρίζουν από τις άλλες.
Παρόλο που στην πραγματικότητα οι πελάτες σας αποφασίζουν ποιο είναι το brand σας υπάρχουν σίγουρα ενέργειες που μπορείτε να κάνετε ως ιδιοκτήτης επιχείρησης για να τους καθοδηγήσετε.
Αυτό ονομάζεται branding: η ενεργή διαδικασία διαμόρφωσης των αντιλήψεων που έχουν οι καταναλωτές για την εταιρεία σας. Όλα τα βήματα που κάνετε για να αυξήσετε την ευαισθητοποίηση και τη φήμη γύρω από την εταιρεία σας και τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της. Οι προσπάθειες αυτές όσο πιο σκόπιμες και συνεκτικές είναι, τόσο υψηλότερες είναι οι πιθανότητες επιτυχίας.
Πριν κάνετε οποιαδήποτε ενέργεια, σκεφτείτε πρώτα αυτό: πως θέλετε να σας αντιλαμβάνονται οι πελάτες σας; Ποιος είναι ο στόχος σας; Να είστε αυθεντικοί και να ανακαλύψετε τον πυρήνα της εταιρείας σας.
Τι είναι η εταιρική ταυτότητα
Θα μπορούσαμε να την χαρακτηρίσουμε ως μια συλλογή απτών εκφράσεων της εταιρείας σας, όπως το λογότυπο, τα χρώματα, η τυπογραφία. Όσο πιο ξεχωριστά, συγκεκριμένα και συνεκτικά είναι αυτά τα στοιχεία, τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα να διαμορφώσουν μια διαφοροποιημένη εικόνα που αναγνωρίζεται και θαυμάζεται.
Έτσι, καθώς δημιουργείτε την εταιρική σας ταυτότητα, να είστε προσεκτικοί και να ελέγξετε ότι κάθε στοιχείο συμβάλλει πραγματικά στη συνολική αντίληψη που θέλετε να αποτυπώσετε στους πελάτες σας.
Η ταυτότητα της επωνυμίας περικλείει το όραμα της επιχείρησής σας απεικονίζοντάς το με τρόπο κατανοητό —και το πιο σημαντικό— που αγκαλιάζεται από το κοινό. Είναι μέρος της συσχέτισης που θα κάνουν με την εταιρεία σας και με την πάροδο του χρόνου θα χτίσει την εμπιστοσύνη της επωνυμίας και θα ενισχύσει την αφοσίωση, επηρεάζοντας τελικά τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνονται την επωνυμία σας.
Πιο συγκεκριμένα, η ταυτότητα της επωνυμίας αναφέρεται στα απτά στοιχεία που κάνουν την επωνυμία σας να φαίνεται και να ακούγεται με συγκεκριμένο τρόπο, όπως η επιλογή των χρωμάτων της επωνυμίας ή η χρήση της γλώσσας.
Γιατί είναι σημαντική η εταιρική ταυτότητα;
Η επωνυμία (Brand) σας δεν είναι απλώς ένα λογότυπο—είναι κάτι που ζει, αναπνέει και εξελίσσεται καθώς αναπτύσσεται η επιχείρησή σας. Μια καλά ανεπτυγμένη ταυτότητα επωνυμίας θα διακρίνει την επιχείρησή σας στα μάτια του κοινού σας. Θα δημιουργήσει επίσης μια αίσθηση κατανόησης και αξιοπιστίας μεταξύ των πελατών σας, δημιουργώντας μια σύνδεση που οδηγεί σε αφοσίωση, εμπιστοσύνη και μακροπρόθεσμη επιτυχία.
Μόλις κατανοήσετε την προσωπικότητα της επωνυμίας σας, θα διευκολύνετε την ανάπτυξη. Η ταυτότητα της επωνυμίας σας είναι κάτι που μπορείτε να χρησιμοποιείτε με συνέπεια ως αναφορά για τη στρατηγική της επωνυμίας σας , καθώς η επιχείρησή σας συνεχίζει να επεκτείνεται.