Ας ξεκαθαρίσουμε πρώτα από όλα τι είναι το SAAS.
SAAS (software-as-a-service), είναι πολύ απλά όλα τα προγράμματα που εξυπηρετούν ως μία υπηρεσία. Παραδείγματος χάρη, Dropbox, MailChimp, hubspot ή google apps.
Η χρήση προγραμμάτων σαν τα παραπάνω ξεκίνησε να γίνεται δημοφιλής το 2010 και έχει αυξηθεί ραγδαία από τότε, αφού προβλέπεται να αποφέρει πάνω από 60 δισεκατομμύρια (ναι, δισεκατομμύρια!). Ως αποτέλεσμα το marketing σε αυτό τον τομέα έχει αρχίσει να εξερευνάται, μαζί και οι πιο καλές τακτικές και είμαστε εδώ για να σας τις παρουσιάσουμε.
Σε αυτήν την αναπτυσσόμενη αγορά, χρειάζεται να είστε ενήμεροι για τις μεθόδους marketing που θα πρέπει να επιστρατεύσετε έτσι ώστε να ξεχωρίσετε εάν έχετε ενα SAAS υπηρεσία και να έρθετε ένα βήμα πιο κοντά στην επιτυχία.
Οι marketeers είμαστε εδώ για να σας βοηθήσουμε! Παρακάτω έχουμε αποτυπώσει μια λίστα με 7 Β2Β για SAAS marketing στρατηγικές που θα σας βοηθήσουν να προσελκύσετε το κυρίως κοινό σας, να αυξήσετε το engagement σας και να δείξετε στους υποψήφιους πελάτες σας γιατί να σας προτιμήσουν.
1.Μια δοκιμή θα τους πείσει
Υπάρχει ένας πολύ καλός λόγος που η δωρεάν δοκιμή είναι μια τακτική που χρησιμοποιείται από πάντα: Λειτουργεί!
Όταν οι εταιρίες δοκιμάζουν το προϊόν σας, τότε αυτό μιλάει από μόνο τους. Ακόμα και αν αποφασίσουν ότι δεν θέλουν να προχωρήσουν σε αγορά όταν η δοκιμή τελειώσει, έχετε περισσότερες πιθανότητες να σας προτιμήσουν στο μέλλον (και μιλάμε για πολλές πιθανότητες).
Ένα από τα πιο ισχυρά μέσα για να προωθήσετε αυτή τη δωρεάν δοκιμή είναι μέσω Facebook Αds! Η πλατφόρμα εξυπηρετεί αφού μπορείτε με testing και optimizations να στοχεύσετε το κοινό σας και με call to action όπως «ξεκινήστε τη δωρεάν δοκιμή σας τώρα!» να μεγιστοποιήσετε τις εγγραφές. Ακόμα, αυτή η τεχνική προωθεί το shareability της καμπάνια σας αφού οι χρήστες είναι πιθανόν να τη κοινοποιήσουν σε φίλους και γνωστούς.
2.Προβάλετε περιεχόμενο βασισμένο σε δεδομένα
Ως μια SAAS εταιρία θα έχετε πρόσβαση σε δεδομένα βιομηχανιών που ενδιαφέρουν τους υποψήφιους πελάτες σας. Εάν έχετε αυτά τα δεδομένα μοιραστείτε τα με το κοινό σας ώστε να προωθήσετε την υπηρεσία σας, να χτίσετε εμπιστοσύνη και να σας εκτιμήσουν.
Μόλις δημοσιεύσετε αυτού του είδους το περιεχόμενο, κοινοποιήστε το στα social media και συμπεριλάβετε το στις διαφημιστικές σας καμπάνιες. Δείξτε στους χρήστες ότι έχετε τις πληροφορίες που αναζητούν.
3.Μην είστε ντροπαλοί όσον αφορά τις καλές κριτικές
Οι κριτικές είναι αποτελεσματικές μορφές κοινωνικής απόδειξης που σας δίνουν κύρος. Εάν οι άνθρωποι και οι επιχειρήσεις που συνεργάζονται μαζί σας λένε καλά πράγματα για το προϊόν σας, θα κάνουν τις άλλες εταιρείες πιο πιθανό να εξετάσουν το ενδεχόμενο να συνεργαστούν μαζί σας.
Διαδώστε τα καλά σχόλια για την επιχείρησή σας μοιράζοντας τις θετικές κριτικές των πελατών σας στα social media και στα Google pages. Μπορείτε είτε να μοιραστείτε τις κριτικές που στέλνουν οι πελάτες χωρίς προτροπή (αφού ζητήσετε άδεια, φυσικά!), ή μπορείτε να ζητήσετε κριτικές απευθείας από τους πελάτες. Για παράδειγμα, εάν ένας χρήστης σας στείλει ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που λέει πόσο ευχαριστημένος είναι με το προϊόν σας, ζητήστε του να δημοσιεύσει αυτή τη θετική κριτική στη σελίδα σας στο Facebook ή στο google. WIN WIN!
4.Αποκτήστε το “very responsive “ badge στο Facebook
Η απόκτηση του σήματος είναι απλή: Πρέπει να απαντάτε στο 90% και πάνω των ιδιωτικών μηνυμάτων που αποστέλλονται στη σελίδα σας μέσω του Facebook Messenger και έναν μέσο χρόνο απάντησης μικρότερο από 15 λεπτά. Σε περίπτωση που έχετε ρυθμίσει το chatbot του Messenger, οι απαντήσεις του bot θα μετρήσουν στο ρυθμό απόκρισης. Βεβαιωθείτε ότι έχετε ορίσει το Facebook Messenger για την επιχειρηματική σας σελίδα και απαντάνε αμέσως όταν κάποιος σας στείλει ένα μήνυμα. Εάν η απάντηση απαιτεί χρόνο από τη πλευρά σας, απαντήστε λέγοντας ότι εξετάζετε το ζήτημα και θα επιστρέψετε με την απάντηση το συντομότερο δυνατό.
5.Κάντε ένα Q&A στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Αυτή η ενέργειά σας προσφέρει άμεση σύνδεση με τρέχοντες και δυνητικούς πελάτες. Με τη φιλοξενία ερωτήσεων & απαντήσεων οι χρήστες σας μπορούν να εκφράσουν τις ανησυχίες τους και εσείς δείχνετε ότι νοιάζεστε για αυτούς. Τα εργαλεία SAAS είναι κυρίως τεχνικά, οπότε χρήστες και μη, αναπόφευκτα θα έχουν ερωτήσεις. Η απάντηση δύσκολων ερωτήσεων μπορεί να μην ακούγεται διασκεδαστική, αλλά η εκπαίδευση των πελατών σας και η αντιμετώπιση των ανησυχιών τους θα σας βοηθήσει να ενισχύσετε την εμπιστοσύνη στο brand σας.
Το Facebook Live και τα Instagram stories είναι δύο εξαιρετικές πλατφόρμες για την απάντηση ερωτήσεων ζωντανά. Μπορείτε είτε να έχετε τους χρήστες να υποβάλουν ερωτήσεις εκ των προτέρων είτε να απαντάτε σε ερωτήσεις όπως έρχονται κατά τη διάρκεια του Q&A.
Διαφημίστε τη Q&A συνεδρία σας πολύ νωρίτερα σε όλες τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και στον ιστότοπό σας έτσι ώστε να μεγιστοποιήσετε τον αριθμό των συμμετεχόντων . Αν συλλέγετε ερωτήσεις εκ των προτέρων, δώστε στους χρήστες τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που μπορούν να στείλουν ερωτήσεις ή ζητήστε τους να τις στείλουν στην επαγγελματική σας σελίδα μέσω του messenger.
MEGA TIP!!!!
Ανεξάρτητα από το πώς συγκεντρώσατε τις ερωτήσεις, καταγράψτε τη συνεδρία Q&A έτσι ώστε να μπορείτε να την δημοσιεύσετε αργότερα.
6.Ποιος είπε ότι μια ματιά στα παρασκήνια δεν βοηθάει?
Οι πιο συχνοί SAAS πελάτες τυχαίνει να είναι νέοι, γεμάτοι ζωή και tech strart-up εταιρίες. Αυτές οι εταιρίες προσπαθούν να αλλάξουν τα δεδομένα στο χώρο εργασίας και τους αρέσει να υποστηρίζουν και να χρησιμοποιούν προϊόντα τα οποία έχουν παρόμοιο workplace culture.
Αφήστε τις λοιπόν να ρίξουν μια ματιά στο εργασιακό σας περιβάλλον και στο τι γίνεται πίσω από την υπηρεσία σας. Για παράδειγμα θα μπορούσατε να κοινοποιήστε εικόνες και βίντεο από εργασιακά event και team building διαδικασίες. Αυτή η στρατηγική αποδεικνύει στους πελάτες σας πόσο ειλικρινείς είστε και ότι δεν φοβάστε να το δείξετε.
7.Δείξτε την κοινωνική προσφορά σας
Μελέτες δείχνουν ότι το 63% των ανθρώπων προτιμούν τις εταιρείες που μοιράζονται τις πεποιθήσεις τους. Αυτό επεκτείνεται και στο μάρκετινγκ των SAAS, αφού ακόμα και οι επιχειρήσεις επιθυμούν να συνεργαστούν και να αγοράσουν λογισμικό από εταιρείες που έχουν αξίες. Οι επιχειρήσεις έχουν περιορισμένους προϋπολογισμούς είναι πιο πρόθυμες να πληρώσουν για λογισμικό που όχι μόνο κάνει ότι υπόσχεται, αλλά και μια εταιρεία αναγνωρισμένη για τη προσφορά της στη κοινότητα.
Διαδώστε τους κοινωνικούς σκοπούς και τις αξίες που υποστηρίζει η εταιρεία σας στα social media. Οι υπάλληλοί σας λαμβάνουν μέρος σε μαραθώνιο για να υποστηρίξουν την έρευνα για τον καρκίνο? Μηπως υποστηρίζουν ιδρύματα κοινωνικών ομάδων όπως την LGBTQ+? Διαδώστε το στην πλατφόρμα σας και προβάλετε ζωντανές ενημερώσεις κατά τη διάρκεια των εκδήλωσης.
Απλά θυμηθείτε ότι αυτή η στρατηγική SAAS marketing αφορά την αυθεντικότητα. Μοιραστείτε τις αληθινές αξίες της εταιρείας σας – όχι μόνο αυτό που νομίζετε ότι επιθυμούν οι πελάτες σας.
Ξεχωρίστε με το μοναδικό και δημιουργικό μάρκετινγκ SAAS.
Ως εταιρεία SAAS, πιθανόν να σκέφτεστε ότι οι διασκεδαστικές και δημιουργικές τακτικές online marketing είναι μόνο για εταιρείες B2C. – Αυτό δεν είναι αλήθεια!
Το κοινό σας σίγουρα αποζητά δημιουργικές διαφημιστικές καμπάνιες.
Κάνοντας καινοτόμες καμπάνιες, θα μπορέσετε να ξεχωρίσετε από άλλες εταιρείες SAAS που ακολουθούν πιο παραδοσιακές τακτικές διαφήμισης.
Χρησιμοποιήστε τις στρατηγικές μάρκετινγκ SAAS που παρουσιάστηκαν σε αυτό το άρθρο και παρακολουθήστε τους λογαριασμούς των κοινωνικών μέσων σας για να δείτε τι είναι πιο αποδοτικό και εφικτό με βάση τους ακόλουθούς σας.