Και όμως, οι περισσότεροι άνθρωποι, καταναλωτές και επιχειρηματίες έχουν συνδέσει τις διαφημίσεις στο Facebook / Instagram μόνο με online επιχειρήσεις και θεωρούν ότι οι συγκεκριμένες διαφημίσεις έχουν αποτέλεσμα μόνο για e-shop ή για κάποια ιστοσελίδα.
Είναι γνωστό ότι αυτό το εργαλείο μπορεί να έχει εξαιρετικά αποτελέσματα για επιχειρήσεις αυτής της φύσης αλλά δεν πρέπει να παραλείψουμε ότι μπορεί να φανεί πολύ χρήσιμο και να προσφέρει πολύ καλά αποτελέσματα και στα φυσικά καταστήματα.
Τα παρακάτω είναι 4 πολύ απλά βήματα που μπορεί μια τοπική επιχείρηση ή ένα φυσικό κατάστημα, όπως ένα εστιατόριο, ένα κατάστημα ρούχων ή ένα κομμωτήριο να ακολουθήσει και να δει τα πρώτα αποτελέσματα από τις διαφημίσεις στο Facebook ή στο Instagram.
Βήμα 1: Κάντε σωστή προετοιμασία των εργαλείων σας
Πριν μιλήσουμε καν για διαφημίσεις πρέπει να γίνει μια μικρή προετοιμασία των εργαλείων που θα χρησιμοποιηθούν μετέπειτα. Ας ξεκινήσουμε με τη δημιουργία και το σωστό στήσιμο της επαγγελματικής σας σελίδας, επαναλαμβάνουμε, ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ
σας σελίδας.
Ακόμα, επισκεφτείτε και περιεργαστείτε το Business Manager εργαλείο του Facebook προκειμένου να δημιουργήσετε ένα διαφημιστικό λογαριασμό και το Facebook Pixel (εξηγούμε παρακάτω τι είναι). Η Facebook σελίδα σας, το Facebook Ad Account και το Facebook
Pixel είναι τρία πολύ σημαντικά εργαλεία που θα μας χρειαστούν στην πορεία για τη δημιουργία των διαφημίσεών σας.
Στη συνέχεια, καλό θα ήταν να υπολογίσετε το Customer Lifetime Value (CLV), που είναι το σύνολο των χρημάτων που σας δίνει κατά μέσο όρο ένας πελάτης για την περίοδο που τον έχετε. Αυτό θα μας βοηθήσει παρακάτω ώστε να επιλέξουμε πιο σωστά το διαφημιστικό budget. Αν δεν ξέρετε πως να το υπολογίσετε ή αν πιστεύετε ότι χρονοβόρο και δεν θέλετε να ασχοληθείτε μπορείτε να το παραλείψετε αλλά είναι
ένας καλός γνώμονας για τον υπολογισμό του budget σας.
Βήμα 2: Δημιουργήστε και στοχεύσετε το κοινό σας
Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του ψηφιακού marketing για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι ότι μπορούν να βρουν και να στοχεύσουν το κοινό που πραγματικά ενδιαφέρεται για το προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρουν. Για να προσδιορίσετε το κοινό-στόχο σας βάλτε στο μυαλό σας τον ιδανικό σας πελάτη.
Μερικές από τις ερωτήσεις που μπορείτε να κάνετε είναι οι εξής:
Πόσο χρονών είναι?
Τι γένος είναι?
Που μένει?
Με τι ασχολείται επαγγελματικά και στον ελεύθερο τους χρόνο?
Ποιες σελίδες στο Facebook μπορεί να τους αρέσουν?
Επίσης, μην ξεχνάτε ότι ανάλογα τη φύση της επιχείρηση σας οι πελάτες σας μπορεί να είναι διαφορετικοί μεταξύ τους και να σας επισκέπτονται για διαφορετικούς λόγους.
Μπορεί να έχετε μια φοιτητική προσφορά και να έχετε πελάτες από 18 μέχρι 24 που είναι φοιτητές, αλλά μπορεί ακόμα να βρίσκεστε σε ένα δρόμο με γραφεία εταιριών οπότε οι υπάλληλοι αυτών να έρχονται για επαγγελματικούς λόγους. Αυτά είναι 2 διαφορετικά μεταξύ τους κοινά, αλλά και τα δύο είναι εξίσου σημαντικά να τα ορίσετε και να τα στοχεύσετε. Έχετε πάντα κατά νου ότι διαφορετικά κοινά μπορεί να έρχονται στην επιχείρησή σας για διαφορετικούς λόγους.
Ακόμα, ρίχνοντας μια ματιά στα insights της σελίδας μπορείτε να βρείτε πληροφορίες για το φύλο, την ηλικία κ.α., των ατόμων που σας ακολουθούν και να βγάλετε τα πρώτα σας συμπεράσματα. Μόλις προσδιορίσετε το κοινό σας, μπορείτε να δημιουργήσετε ένα custom audience προκειμένου να αρχίσετε να στοχεύετε ανθρώπους σαν αυτούς.
Βήμα 3: Διαφημιστική καμπάνια στο Facebook για Engagement
Ο στόχος μίας καμπάνιας engagement είναι μια επιθυμητή αντίδραση προς τη δημοσίευση σας, όπως είναι τα likes, τα σχόλια, shares και άλλα. Ο αλγόριθμος του Facebook θα προβάλει τη διαφήμιση σας στους ανθρώπους που είναι πιο πιθανόν να αντιδράσουν για να έχετε τη μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα ή ROI (return on investment).
Αποφύγετε το κουμπί boost post γιατί από εκεί δεν θα μπορέσετε να επωφεληθείτε από όλες τις δυνατότητες του Ad manager.
Άλλο ένα πλεονεκτήματα των engagement campaigns είναι ότι σας προσφέρουν social proof και έτσι εμπνέουν εμπιστοσύνη στους νέους πελάτες σας και προωθούν την διαδραστικποτητα και επικοινωνία μεταξύ των πελατών και της επιχείρησης.
Λόγω του ότι η Ελλάδα αποτελείτε από επιχειρήσεις που στοχεύουν στο ελληνικό κοινό και είναι κυρίως φυσικά καταστήματα, το να επιλέξετε τα γεωγραφικά κριτήρια όταν δημιουργείτε μια διαφήμιση μπορεί να σας βοηθήσει τρομερά και να καταναλώσετε το budget σας πιο αποδοτικά. Τι καλύτερο από το να βρείτε το κοινό με τα χαρακτηριστικά που θέλετε και να βρίσκετε και κοντά στην επιχείρηση σας?!
Μόλις ολοκληρωθεί η καμπάνια αυτού του είδους και βρεθεί το κατάλληλο κοινό τότε προχωράμε στο κερασάκι της τούρτας!
Βήμα 4: Διαφημιστική καμπάνια στο Facebook για Conversions
Με τα προηγούμενα βήματα θα έχετε καταφέρει να βρείτε το κατάλληλο κοινό και να του τραβήξετε το ενδιαφέρον. Ακόμα, θα έχετε συλλέξει πολλές χρήσιμες πληροφορίες όσο αναφορά τους δυνητικούς σας πελάτες και ίσως να έχετε βρει και κατηγορίες που να μην είχατε υπόψιν σας πιο πριν. Αυτά τα άτομα είναι πιο κοντά στο να μετατραπούν σε πελάτες γιατί ήδη έχουν δει την επιχείρησή σας και έχουν δείξει ένα πρώτο ενδιαφέρον για αυτήν. Άρα τώρα πάμε να τους κάνουμε convert, δηλαδή πελάτες!
Σε αυτό το βήμα δημιουργούμε μία conversion campaign. Για παράδειγμα, μπορείτε να δημιουργήσετε μία διαφήμιση η οποία θα ωθεί το κοινό να κλείσουν ένα ραντεβού για μια συνεδρία. Ή να πάνε στην ιστοσελίδα σας και να κάνουν μια αγορά ή μια οποιαδήποτε επιθυμητή δράση. Το conversion μπορεί να είναι ότι εσείς ορίσετε.
Μερικές από τις δράσεις που θα μπορέσετε να προωθήσετε με αυτού του είδους τη καμπάνια είναι:
- Επίσκεψη σε κάποια συγκεκριμένη σελίδα του site σας
- Συμπλήρωση φόρμας επικοινωνίας
- Εγγραφή στο newsletter
- Προβολή προσφορών
- Αγορά προϊόντος
- Επίσκεψη σε φυσικό κατάστημα
Για να καταγράψετε σωστά όλες τις μετατροπές από τη διαφήμιση θα πρέπει να υπάρχει ήδη εγκατεστημένο στη σελίδα σας το Facebook Pixel. Το Facebook Pixel είναι ένα κομμάτι κώδικα (Fun Fact: όταν πρωτοβγήκε εμφανιζόταν πραγματικά σαν ένα pixel στη σελίδα που εγκαθίστατο) που καταγράφει τις ενέργειες που γίνονται στην ιστοσελίδα σας. Έτσι, το Facebook γνωρίζει αν έχει γίνει κάποιο conversion ή
όχι και δείχνει τα αντίστοιχα στατιστικά στοιχεία.
Αν ακολουθήσετε τις παραπάνω ενέργειες θα έχετε κάνει μια πολύ δυναμική αρχή στο χώρο των Facebook ads που θα μπορέσουν να βοηθήσουν την επιχείρηση σας.
Αυτό είναι ένα μικρό κομματάκι του παζλ και των δυνατοτήτων και ενεργειών που προσφέρει η πλατφόρμα. Δεν έχουμε συμπεριλάβει τη συντήρηση των διαφημίσεων, τα test που είναι αναγκαία και πολλά άλλα.
Αν όλα αυτά σας φαίνονται βουνό και θέλετε βοήθειά, επικοινωνήστε μαζί μας.
Θα χαρούμε να σας ενημερώσουμε για όλες τις δυνατότητες και τα εργαλεία που μπορείτε να αξιοποιήσετε προκειμένου να
απογειώσετε την επιχείρησή σας.