Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι κάθε αρχή είναι δύσκολη αλλά γιατί να μην προσπαθήσουμε να σας διευκολύνουμε λίγο. Δεν έχουν όλες οι επιχειρήσεις τους πόρους για να επενδύσουν στη προώθηση τους και έτσι εμείς βρήκαμε 8 απλά βήματα για να σας βοηθήσουμε να ξεκινήσετε με κάποιες ενέργειες πάνω στο marketing που θα σας βοηθήσουν.
Διεξαγωγή έρευνας αγοράς (Market research)
Η έρευνα αγοράς είναι ένα βασικό στοιχείο μέσα στην ανάπτυξη της στρατηγικής σας. Πρόκειται για τη συλλογή πληροφοριών που παρέχουν μια εικόνα για τη σκέψη των καταναλωτών, την αγορά και την τοποθεσία των πελατών σας.
Επιπλέον, η έρευνα αγοράς μπορεί να σας βοηθήσει να πραγματοποιήσετε μια αρχική πρόβλεψη πωλήσεων, να παρακολουθείτε τις τάσεις της αγοράς και να παρακολουθείτε τι κάνει ο ανταγωνισμός σας.
Σχεδιάστε το προφίλ των δυνητικών σας πελατών (Target market profiling)
Η προσπάθεια προώθησης του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας σε όλους μπορεί να είναι δαπανηρή και αναποτελεσματική. Η ομαδοποίηση ή η τμηματοποίηση των δυνητικών πελατών σας με βάση ορισμένα χαρακτηριστικά που ταιριάζουν στο brand σας θα σας βοηθήσει να εστιάσετε τις προσπάθειές σας στο μάρκετινγκ.
Γενικά αυτή η ομαδοποίηση βασίζεται σε παράγοντες όπως:
Γεωγραφικά στοιχεία-τοποθεσία
Δημογραφικά στοιχεία – ηλικία, φύλο, επίπεδο εκπαίδευσης, εισόδημα, επάγγελμα
Συμπεριφορά – πίστη, στάση, ετοιμότητα αγοράς, ποσοστά χρήσης
τρόπος ζωής – κοινωνική τάξη, προσωπικότητα, προσωπικές αξίες.
Διαθεσιμότητα στην αγορά-στόχος σας θα πρέπει να έχει ανάγκη για το προϊόν ή την υπηρεσία σας και να είναι πρόθυμη να πληρώσει για την προσφορά σας.
Προσδιορίστε τη προσφορά σας (Unique selling Point)
Το USP είναι ο μοναδικός λόγος για τον οποίο οι πελάτες σας αγοράζουν από εσάς και όχι από τους ανταγωνιστές σας – είναι αυτό που κάνει την επιχείρησή σας να ξεχωρίζει από το πλήθος. Είναι σημαντικό να ορίσετε τι κάνετε διαφορετικά και να είστε σε θέση να το προωθήσετε σε πιθανούς πελάτες. Συνήθως, αυτό αντικατοπτρίζει τις ειδικές γνώσεις ή δεξιότητές σας.
Το USP σας μπορεί να έχει μια νέα ή μοναδική προσφορά ή να παρέχει εξαιρετική υπηρεσία. Μπορείτε να αναπτύσσετε το USP απαντώντας στις ακόλουθες ερωτήσεις:
Τι σας αρέσει περισσότερο για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας;
Τι ειδικές δεξιότητες ή γνώσεις έχετε;
Τι κάνει τους πελάτες σας να έρχονται σε εσάς αντί για τους ανταγωνιστές σας;
Πώς ωφελούνται οι πελάτες σας αγοράζοντας τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας;
Ποιες πτυχές επισημαίνετε γενικά όταν περιγράφετε την επιχείρησή σας σε ξένους;
Αναπτύξτε την επωνυμία της επιχείρησής σας
Κάθε επιχείρηση, ανεξάρτητα από το μέγεθος, είναι πιθανό να χρειαστεί ένα brand. Μια επωνυμία είναι κάτι περισσότερο από ένα λογότυπο, χρώμα ή ετικέτα. Ένα καλά στημένο brand συνδέεται συναισθηματικά με τους πελάτες-στόχους σας, μεταφέρει ποιοι είστε, τι αντιπροσωπεύετε και τι μπορείτε να παραδώσετε.
Επιλέξτε τα εργαλεία marketing
Παρόλο που υπάρχουν πολλά διαθέσιμα, σκεφτείτε που βρίσκεται το κοινό σας όταν αποφασίζετε ποιο να χρησιμοποιήσετε για να απευθυνθείτε σε αυτούς.
Οι επιλογές μπορεί να περιλαμβάνουν μια ιστοσελίδα, κοινωνικά μέσα δικτύωσης, blog, φυλλάδια, εκδηλώσεις networking, έντυπη διαφήμιση, από στόμα σε στόμα και cold email.
Ορίστε τους στόχους και τον προϋπολογισμό σας
Οι στόχοι marketingθα σας βοηθήσουν να καθορίσετε τι θέλετε να επιτύχετε μέσω των δραστηριοτήτων marketing. Οι στόχοι σας πρέπει να είναι SMART (specific, measurable, attainable, relatable, time based): συγκεκριμένοι, μετρήσιμοι, εφικτοί, σχετικοί και βασισμένοι στο χρόνο.
Θα πρέπει επίσης να διαθέσετε έναν προϋπολογισμό για τις δραστηριότητες μάρκετινγκ. Ο προϋπολογισμός μάρκετινγκ θα πρέπει να περιλαμβάνει στοιχεία όπως:
Ανάπτυξη και συντήρηση ιστότοπων
Στρατηγική βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης
Σχεδιασμός branding
εκτύπωση διαφημιστικού υλικού (επαγγελματικές κάρτες, φυλλάδια, πινακίδες κ.λπ.)
Online διαφήμιση
Δωρεές και χορηγίες
Πρόσληψη προσωπικού για να αναλάβει δραστηριότητες μάρκετινγκ.
TIP: Κατά γενικό κανόνα, θα πρέπει να δαπανάτε μεταξύ τριών και πέντε τοις εκατό του πραγματικού ή αναμενόμενου ετήσιου κύκλου εργασιών σας στο μάρκετινγκ. Εάν η επιχείρησή σας είναι νέα, ίσως χρειαστεί να διαθέσετε περισσότερα χρήματα αρχικά για να δημιουργήσετε το προφίλ της επιχείρησής σας
Φροντίστε τους πιστούς πελάτες σας
Οι πελάτες σας είναι το κλειδί για την επιτυχία σας, οπότε είναι σημαντικό να τους φροντίζετε και να ενθαρρύνετε την αφοσίωσή τους σε εσάς. Η παροχή εξαιρετικής εξυπηρέτησης πελατών μπορεί να κάνει τους ανθρώπους να επιστρέψουν και να σας ξεχωρίσουν από τους ανταγωνιστές σας.
Οι στρατηγικές για την ενίσχυση της πίστης στους πελάτες περιλαμβάνουν: τακτική επικοινωνία με τους πελάτες μέσω των κοινωνικών μέσων δικτύωσης, των blog ή mail εκπληρώνοντας τις υποσχέσεις και παρέχοντας οφέλη που υπερβαίνουν τις αρχικές προσδοκίες τους.
Χρησιμοποιήστε τα σχόλια και τα reviews ως ευκαιρία βελτίωσης των υπηρεσιών σας, ακούγοντας τους πελάτες σας και εκπαιδεύοντας το προσωπικό σας στην εξυπηρέτηση πελατών και στις βασικές διαδικασίες πωλήσεων.
Παρακολούθηση και επανεξέταση
Είναι σημαντικό να παρακολουθείτε και να ελέγχετε τακτικά τις δραστηριότητες μάρκετινγκ για να διαπιστώσετε εάν επιτυγχάνουν το επιθυμητό αποτέλεσμα, όπως π.χ. αυξημένες πωλήσεις. Αρχικά, θα πρέπει να ελέγχετε τη στρατηγική μάρκετινγκ κάθε τρεις μήνες για να βεβαιωθείτε ότι οι δραστηριότητές σας το υποστηρίζουν.
Ελέγξτε το σχέδιό σας όταν εισάγετε ένα νέο προϊόν ή υπηρεσία, εάν ένας νέος ανταγωνιστής εισέλθει στην αγορά ή εάν προκύψει ένα ζήτημα που επηρεάζει τον κλάδο σας.
Οι δραστηριότητες παρακολούθησης μπορεί να περιλαμβάνουν τον έλεγχο των αριθμών των πωλήσεών σας σε τακτική βάση (μηνιαία) ή παρακολούθηση της δραστηριότητας των πελατών κατά τη διάρκεια μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορείτε επίσης να αποκτήσετε πρόσβαση σε αναλυτικά εργαλεία για να προσδιορίσετε την αποτελεσματικότητα των κοινωνικών σας μέσων ή των καμπανιών ιστότοπων.