Skip to content

8 απλά βήματα για να αναλάβετε εσείς το marketing της επιχείρησης σας

Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι κάθε αρχή είναι δύσκολη αλλά γιατί να μην προσπαθήσουμε να σας διευκολύνουμε λίγο. Δεν έχουν όλες οι επιχειρήσεις τους πόρους για να επενδύσουν στη προώθηση τους και έτσι εμείς βρήκαμε 8 απλά βήματα για να σας βοηθήσουμε να ξεκινήσετε με κάποιες ενέργειες πάνω στο marketing που θα σας βοηθήσουν.

Διεξαγωγή έρευνας αγοράς (Market research)

Η έρευνα αγοράς είναι ένα βασικό στοιχείο μέσα στην ανάπτυξη της στρατηγικής σας. Πρόκειται για τη συλλογή πληροφοριών που παρέχουν μια εικόνα για τη σκέψη των καταναλωτών, την αγορά και την τοποθεσία των πελατών σας.

Επιπλέον, η έρευνα αγοράς μπορεί να σας βοηθήσει να πραγματοποιήσετε μια αρχική πρόβλεψη πωλήσεων, να παρακολουθείτε τις τάσεις της αγοράς και να παρακολουθείτε τι κάνει ο ανταγωνισμός σας.

Σχεδιάστε το προφίλ των δυνητικών σας πελατών (Target market profiling)

Η προσπάθεια προώθησης του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας σε όλους μπορεί να είναι δαπανηρή και αναποτελεσματική. Η ομαδοποίηση ή η τμηματοποίηση των δυνητικών πελατών σας με βάση ορισμένα χαρακτηριστικά που ταιριάζουν στο brand σας θα σας βοηθήσει να εστιάσετε τις προσπάθειές σας στο μάρκετινγκ.

Γενικά αυτή η ομαδοποίηση βασίζεται σε παράγοντες όπως:

Γεωγραφικά στοιχεία-τοποθεσία

Δημογραφικά στοιχεία – ηλικία, φύλο, επίπεδο εκπαίδευσης, εισόδημα, επάγγελμα

Συμπεριφορά – πίστη, στάση, ετοιμότητα αγοράς, ποσοστά χρήσης

τρόπος ζωής – κοινωνική τάξη, προσωπικότητα, προσωπικές αξίες.

Διαθεσιμότητα στην αγορά-στόχος σας θα πρέπει να έχει ανάγκη για το προϊόν ή την υπηρεσία σας και να είναι πρόθυμη να πληρώσει για την προσφορά σας.

Προσδιορίστε τη προσφορά σας (Unique selling Point)

Το USP είναι ο μοναδικός λόγος για τον οποίο οι πελάτες σας αγοράζουν από εσάς και όχι από τους ανταγωνιστές σας – είναι αυτό που κάνει την επιχείρησή σας να ξεχωρίζει από το πλήθος. Είναι σημαντικό να ορίσετε τι κάνετε διαφορετικά και να είστε σε θέση να το προωθήσετε σε πιθανούς πελάτες. Συνήθως, αυτό αντικατοπτρίζει τις ειδικές γνώσεις ή δεξιότητές σας.

Το USP σας μπορεί να έχει μια νέα ή μοναδική προσφορά ή να παρέχει εξαιρετική υπηρεσία. Μπορείτε να αναπτύσσετε το USP απαντώντας στις ακόλουθες ερωτήσεις:

Τι σας αρέσει περισσότερο για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας;

Τι ειδικές δεξιότητες ή γνώσεις έχετε;

Τι κάνει τους πελάτες σας να έρχονται σε εσάς αντί για τους ανταγωνιστές σας;

Πώς ωφελούνται οι πελάτες σας αγοράζοντας τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας;

Ποιες πτυχές επισημαίνετε γενικά όταν περιγράφετε την επιχείρησή σας σε ξένους;

Αναπτύξτε την επωνυμία της επιχείρησής σας

Κάθε επιχείρηση, ανεξάρτητα από το μέγεθος, είναι πιθανό να χρειαστεί ένα brand. Μια επωνυμία είναι κάτι περισσότερο από ένα λογότυπο, χρώμα ή ετικέτα. Ένα καλά στημένο brand συνδέεται συναισθηματικά με τους πελάτες-στόχους σας, μεταφέρει ποιοι είστε, τι αντιπροσωπεύετε και τι μπορείτε να παραδώσετε.

Επιλέξτε τα εργαλεία marketing

Παρόλο που υπάρχουν πολλά διαθέσιμα, σκεφτείτε που βρίσκεται το κοινό σας όταν αποφασίζετε ποιο να χρησιμοποιήσετε για να απευθυνθείτε σε αυτούς.

Οι επιλογές μπορεί να περιλαμβάνουν μια ιστοσελίδα, κοινωνικά μέσα δικτύωσης, blog, φυλλάδια, εκδηλώσεις networking, έντυπη διαφήμιση, από στόμα σε στόμα και cold email.

Ορίστε τους στόχους και τον προϋπολογισμό σας

Οι στόχοι marketingθα σας βοηθήσουν να καθορίσετε τι θέλετε να επιτύχετε μέσω των δραστηριοτήτων marketing. Οι στόχοι σας πρέπει να είναι SMART (specific, measurable, attainable, relatable, time based): συγκεκριμένοι, μετρήσιμοι, εφικτοί, σχετικοί και βασισμένοι στο χρόνο.

Θα πρέπει επίσης να διαθέσετε έναν προϋπολογισμό για τις δραστηριότητες μάρκετινγκ. Ο προϋπολογισμός μάρκετινγκ θα πρέπει να περιλαμβάνει στοιχεία όπως:

Ανάπτυξη και συντήρηση ιστότοπων

Στρατηγική βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης

Σχεδιασμός branding

εκτύπωση διαφημιστικού υλικού (επαγγελματικές κάρτες, φυλλάδια, πινακίδες κ.λπ.)

Online διαφήμιση

Δωρεές και χορηγίες

Πρόσληψη προσωπικού για να αναλάβει δραστηριότητες μάρκετινγκ.

TIP: Κατά γενικό κανόνα, θα πρέπει να δαπανάτε μεταξύ τριών και πέντε τοις εκατό του πραγματικού ή αναμενόμενου ετήσιου κύκλου εργασιών σας στο μάρκετινγκ. Εάν η επιχείρησή σας είναι νέα, ίσως χρειαστεί να διαθέσετε περισσότερα χρήματα αρχικά για να δημιουργήσετε το προφίλ της επιχείρησής σας

 Φροντίστε τους πιστούς πελάτες σας

Οι πελάτες σας είναι το κλειδί για την επιτυχία σας, οπότε είναι σημαντικό να τους φροντίζετε και να ενθαρρύνετε την αφοσίωσή τους σε εσάς. Η παροχή εξαιρετικής εξυπηρέτησης πελατών μπορεί να κάνει τους ανθρώπους να επιστρέψουν και να σας ξεχωρίσουν από τους ανταγωνιστές σας.

Οι στρατηγικές για την ενίσχυση της πίστης στους πελάτες περιλαμβάνουν: τακτική επικοινωνία με τους πελάτες μέσω των κοινωνικών μέσων δικτύωσης, των blog ή mail εκπληρώνοντας τις υποσχέσεις και παρέχοντας οφέλη που υπερβαίνουν τις αρχικές προσδοκίες τους.

 Χρησιμοποιήστε τα σχόλια και τα reviews ως ευκαιρία βελτίωσης των υπηρεσιών σας, ακούγοντας τους πελάτες σας και εκπαιδεύοντας το προσωπικό σας στην εξυπηρέτηση πελατών και στις βασικές διαδικασίες πωλήσεων.

Παρακολούθηση και επανεξέταση

Είναι σημαντικό να παρακολουθείτε και να ελέγχετε τακτικά τις δραστηριότητες μάρκετινγκ για να διαπιστώσετε εάν επιτυγχάνουν το επιθυμητό αποτέλεσμα, όπως π.χ. αυξημένες πωλήσεις. Αρχικά, θα πρέπει να ελέγχετε τη στρατηγική μάρκετινγκ κάθε τρεις μήνες για να βεβαιωθείτε ότι οι δραστηριότητές σας το υποστηρίζουν.

Ελέγξτε το σχέδιό σας όταν εισάγετε ένα νέο προϊόν ή υπηρεσία, εάν ένας νέος ανταγωνιστής εισέλθει στην αγορά ή εάν προκύψει ένα ζήτημα που επηρεάζει τον κλάδο σας.

Οι δραστηριότητες παρακολούθησης μπορεί να περιλαμβάνουν τον έλεγχο των αριθμών των πωλήσεών σας σε τακτική βάση (μηνιαία) ή παρακολούθηση της δραστηριότητας των πελατών κατά τη διάρκεια μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορείτε επίσης να αποκτήσετε πρόσβαση σε αναλυτικά εργαλεία για να προσδιορίσετε την αποτελεσματικότητα των κοινωνικών σας μέσων ή των καμπανιών ιστότοπων.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Οφέλη που θα αποκομίσετε από την σχεδιασμένη χρήση της διαφήμισης:

  • Δημιουργείτε επίγνωση
    Ένα από τα πιο άμεσα αποτελέσματα της διαφήμισης είναι η αυξημένη αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας, του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας. Οι δυνητικοί πελάτες πιθανότατα θα πρέπει να συναντήσουν την επιχείρησή σας αρκετές φορές προτού αρχίσουν να σας θυμούνται και οι διαφημιστικές ενέργειες σας βοηθούν να το πετύχετε.

  • Εκπαιδεύετε τους καταναλωτές
    Πέρα από την απλή δημιουργία ευαισθητοποίησης, η διαφήμιση σάς βοηθά να εκπαιδεύσετε τους καταναλωτές σχετικά με το πώς τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες σας τους βοηθούν και τι αντιπροσωπεύει η επωνυμία σας.
    Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διαφημιστικές ενέργειες για να δημιουργήσετε μια βαθύτερη κατανόηση για τα πάντα, από την αποστολή της εταιρείας σας μέχρι την αξία αυτών που πουλάτε.

  • Ενισχύετε τη φήμη σας
    Η διαφήμιση σάς δίνει τη δυνατότητα να βελτιώσετε τη φήμη της επιχείρησής σας. Τόσο η διαφήμιση εκτός σύνδεσης μέσω αντύπων,. επιγραφών και άλλων μέσων όσο και η διαδικτυακή διαφήμιση μπορούν να ενισχύσουν την προβολή των βασικών μηνυμάτων σας – τα συμπεράσματα που θέλετε να έχει το κοινό-στόχο σας – και να τονίσουν τις καλές πτυχές της εταιρείας σας.
  • Αποκτάτε νέους πελάτες
    Η απόκτηση νέων πελατών είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη της επιχείρησης σας. Η διαφήμιση είναι πολύ σημαντική γιατί σας βοηθάει να προσεγγίσετε περισσότερα άτομα που θέλετε για πελάτες σας με μηνύματα που απευθύνονται απευθείας σε αυτούς.
  • Διατηρήτε τους τρέχοντες πελάτες σας

    Η διατήρηση των πελατών είναι το θεμέλιο της επιχειρηματικής ανάπτυξης . Χρειάζεστε πιστούς πελάτες που αγαπούν την επωνυμία σας, σας στέλνουν παραπομπές από στόμα σε στόμα και πιθανότατα ξοδεύουν περισσότερα χρήματα για το προϊόν ή την υπηρεσία σας.

    Η αποτελεσματική διαφήμιση οδηγεί την προσοχή των πελατών σας ξανά σε εσάς. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διαφημιστικές ενέργειες για να στοχεύσετε εκ νέου σε μέλη του κοινού-στόχου σας , συμπεριλαμβανομένων επιχειρήσεων και καταναλωτών που βρίσκονται ήδη στη βάση πελατών σας.

  • Μένετε μπροστά από τον ανταγωνισμό
    Ανεξάρτητα από το είδος της επιχείρησης που διευθύνετε, έχετε ανταγωνιστές. Θα υπάρχουν πάντα επιχειρήσεις που θα διεκδικούν την προσοχή των ίδιων καταναλωτών. Ακόμα κι αν δεν γνωρίζετε ποιοι είναι αυτοί οι ανταγωνιστές σας, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να είναι μεταξύ των πολλών επιχειρήσεων που ήδη διαφημίζονται για να αναπτύξουν την επιχείρησή τους. Στις μέρες μας δεν μπορείτε να βασίζεστε στην πελατεία που αποκτάτε οργανικά ή από στόμα σε στόμα, οι διαφημίσεις είναι σημαντικός παράγοντας διαμόρφωσης της επιτυχίας σας σε μια διαρκώς μεταβαλλόμενη αγορά.
  • Πραγματοποιήτε πωλήσεις
    Οι επιπτώσεις της διαφήμισης στην πραγματοποίηση πωλήσεων είναι καθοριστική. Οι διαφημίσεις είναι ισχυρά εργαλεία για να βοηθήσουν την επιχείρησή σας να κερδίσει τα χρήματα που χρειάζεται για να επιβιώσει και να ευδοκιμήσει.

 

Στόχος μας είναι να εκπληρώσετε τους επιχειρηματικούς σας στόχους.
Καθώς οι διαφημιστικές ενέργειες που σχεδιάζουμε μαζί σας θα σάς βοηθούν να επιτύχετε υψηλή απόδοση επένδυσης (ROI), θα έχετε επιπλέον έσοδα που μπορείτε να επανεπενδύσετε στην επιχείρησή σας για έναν συνεχή κύκλο διαφήμισης και ανάπτυξης.
Η διαφήμιση είναι σημαντική γιατί μπορεί να οδηγήσει στην ανάπτυξη της επιχείρησής σας.
Με την διαφήμιση θα προσεγγίσουμε μαζί σας το σωστό κοινό με θετικά, στοχευμένα μηνύματα που θα μετατρέπουν τους δυνητικούς πελάτες σε αφοσιωμένους πελάτες. 
Επίσης θα στοχεύσουμε εκ νέου το κοινό σας, είτε στοχεύετε να αποκτήσετε αναγνωρισιμότητα επωνυμίας είτε να αυξήσετε την εμπιστοσύνη και την προτίμηση των επιχειρήσεων και καταναλωτών που είναι πελάτες σας.

Γιατί είναι τόσο σημαντική η διαφήμιση;

Από το λανσάρισμα ενός νέου προϊόντος ή υπηρεσίας μέχρι την απλή προσπάθεια να προωθήσετε την επωνυμία σας στον κόσμο, οι κατάλληλες διαφημιστικές τακτικές μπορούν να σας βοηθήσουν να προσεγγίσετε περισσότερα από τα κατάλληλα άτομα.

Η διαφήμιση είναι ένας τύπος προώθησης επί πληρωμή που στρέφει την προσοχή στο βασικό σας μήνυμα και είναι το κρίσιμο επόμενο βήμα για να λειτουργήσουν οι στρατηγικές μάρκετινγκ που θα χρησιμοποιήσετε. Αυξάνει την έκθεσή σας για να συμβάλει να επιτύχετε τους επιχειρηματικούς σας στόχους, είτε στοχεύετε να δημιουργήσετε τη βάση πελατών σας είτε να αυξήσετε γρήγορα τον όγκο των πωλήσεών σας.

Τα οφέλη που θα αποκομίσετε από την σχεδιασμένη χρήση της διαφήμισης:

Βήματα για να βελτιώσετε την εταιρική σας εικόνα
  1. Οι πρώτες εντυπώσεις είναι ζωτικής σημασίας
    Το εταιρικό σας branding είναι ότι πιο σημαντικό διαθέτεται. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει τη γλώσσα, το λογότυπο, τον συνδυασμό χρωμάτων, τη χρήση εικόνων, την τυπογραφία και τα γραφικά σας. Ανεξάρτητα από το πόσο καλά εξοπλισμένη είναι η εταιρεία σας, εάν ο καταναλωτής έχει κακή εντύπωση για εσάς από οποιοδήποτε από τα παραπάνω, ενδέχεται να μην έχετε άλλη ευκαιρία για να τον κάνετε πελάτη.

  2. Βελτιστοποιήστε το περιεχόμενό σας
    Το περιεχόμενό σας είναι όλα αυτά που προβάλετε για να έρθετε σε επαφή με τον καταναλωτή, είναι επίσης η φωνή σας και το κύριο μέρος που θα προσελκύσει τον καταναλωτή να ενδιαφερθεί για την επιχείρησή σας. Ως εκ τούτου, είναι ζωτικής σημασίας να δημιουργείτε περιεχόμενο που θα ενδιαφέρει τον καταναλωτή και πάνω από όλα θα το βρει χρήσιμο. Η παροχή περιεχομένου υψηλής ποιότητας που ο καταναλωτής βρίσκει σχετικό με τις ανάγκες του θα προσθέσει αξιοπιστία και εμπιστοσύνη στην επωνυμία σας και θα ενισχύσει την εταιρική σας ταυτότητα στην αγορά.

  3. Χρησιμοποιήστε περιεχόμενο πολυμέσων
    Το οπτικό περιεχόμενο έχει αποδειχθεί ότι έχει υψηλότερο ποσοστό μετατροπής από τον γραπτό λόγο μόνο, χρησιμοποιήστε όλους τους πόρους σας για να τονίσετε αυτό.

  4. Διατηρήστε μια συνεπή στρατηγική
    Πρώτα και κύρια πρέπει να αποφασίσετε προσεκτικά ποιο είναι το μήνυμα που προσπαθείτε να μεταφέρετε, όταν το έχετε, μείνετε σε αυτό, η προσπάθεια να τοποθετηθείτε σε πάρα πολλές διαφορετικές κατηγορίες θα χρησιμεύσει μόνο στη σύγχυση του καταναλωτή και θα μειώσει το μήνυμά σας.

  5. Χρησιμοποιήστε ένα όνομα, λογότυπο και στυλ
    Το όνομά σας, το λογότυπο και τα χρώματά σας είναι σημαντικό να υπάρχουν σε όλο το υλικό μάρκετινγκ. Το ίδιο ισχύει και για το περιεχόμενο, καί είναι χρήσιμο να εφαρμοστεί στις γραμματοσειρές και τα στυλ που χρησιμοποιούνται παντού. Όλα αυτά θα πρέπει να εφαρμόζονται παντού, χωρίς εξαίρεση, από ιστολόγια έως μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ιστότοπους έως επαγγελματικές κάρτες. θα πρέπει όλα να έχουν την ίδια ταυτότητα, καθιστώντας σας άμεσα αναγνωρίσιμο.

  6. Αναπτύξτε μια συνεπή φωνή και τόνο για την επωνυμία σας
    Δώστε στην επωνυμία σας προσωπικότητα αναπτύσσοντας και διατηρώντας ένα συνεπές μήνυμα. Αποφύγετε να στέλνετε ανάμεικτα μηνύματα μέσω του τόνου ή της φωνής που χρησιμοποιείται στο περιεχόμενό σας, διότι θα αποδυναμώσετε το μήνυμά σας.

  7. Κρατήστε τις υποσχέσεις σας
    Επιδιώξτε να ανταποκρίνεστε με συνέπεια σε αυτά που υπόσχεστε, κάθε φορά χωρίς εξαίρεση. Αυτό θα εδραιώσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην επωνυμία σας και θα ενθαρρύνει την περαιτέρω δέσμευση.

  8. Προσαρμόστε το μήνυμά σας
    Βρείτε ποιο είναι το κοινό-στόχος σας, τι θέλει να μάθει ή να ανακαλύψει; Παρέχετε αυτό που απαιτούν ή χρειάζονται και κάντε το σε συνεπή βάση.

Είσοδος στον λογαριασμό

Καλώς ήρθατε στον ανανεωμένο ιστότοπό μας. Θέλουμε να σας παρέχουμε πληροφορίες που θα σας φανουν χρήσιμες σε αυτά που θέλετε να πετύχετε. Επίσης επιθυμούμε την συνεργασία που θα αναδείξει όλα όσα μπορούμε να πετύχουμε από κοινού.

The Marketeers

Δεσμευόμαστε για την επιτυχία σας