Υποχρεωτικά στις λιανικές συναλλαγές με POS και χρήση του IRIS παντού από το 2024
Υποχρεωτική εφαρμογή του IRIS Payments
Είναι το IRIS Payment απαραίτητο για τις επιχειρήσεις
Η υποχρέωση να δέχονται πληρωμές μέσω του συστήματος άμεσων πληρωμών (IRIS) είναι απαιτητή από την 1η Ιανουαρίου 2024.
Με σχέδιο της κυβέρνησης καλύπτεται το 100% της οικονομικής δραστηριότητας, με την υποχρεωτική χρήση των τερματικών (POS) από την 1η Ιανουαρίου 2024.
Η απόφαση προβλέπει την υποχρέωση των επαγγελματιών όλων των κλάδων να τηρούν επαγγελματικούς λογαριασμούς, καθώς και να δέχονται όλα τα μέσα πληρωμής, όπως και το IRIS, ενώ σε αντίθετη περίπτωση τα πρόστιμα που θα επιβάλλονται θα φτάνουν ακόμα και τα 1.500 ευρώ κατά περίπτωση.
Για τους ελεύθερους επαγγελματίες είναι υποχρεωτικό, εκτός από το να συνδέσουν τις ταμειακές μηχανές με τα τερματικά, να συνδέσουν τον επαγγελματικό τους λογαριασμό με το σύστημα άμεσων πληρωμών IRIS, όπως επίσης να δέχονται άμεση πληρωμή από οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο τους το ζητήσει.
Όλες οι συναλλαγές που διενεργούνται μέσω του επαγγελματικού λογαριασμού πρέπει να αφορούν αποκλειστικά την εμπορική, επιχειρηματική ή επαγγελματική δραστηριότητα του υπόχρεου.
Σας εφοδιάζουμε με τα κατάλληλα υλικά ώστε να μπορείτε να δέχεστε εύκολα πληρωμές μέσω του συστήματος IRIS Payments
Τι είναι το Iris
Το IRIS είναι ένα μέσο πληρωμών του Εθνικού Φορέα Εκκαθάρισης Διατραπεζικών Πληρωμών (ΔΙΑΣ). Μέσω του IRIS Payments πραγματοποιούνται πληρωμές και μεταφορές χρημάτων με απλό τρόπο.
Είναι μία εναλλακτική λύση άμεσων (online) πληρωμών που δίνει τη δυνατότητα στον πληρωτή ενός καταστήματος ή e-shop να πραγματοποιεί τις αγορές του με απευθείας χρέωση του τραπεζικού του λογαριασμού χρησιμοποιώντας το internet banking της τράπεζας που συνεργάζεται. Στην υπηρεσία υποστηρίζονται τα internet banking της Τράπεζας Πειραιώς, της Alpha Bank, της Εθνικής Τράπεζας, της Eurobank, της Συνεταιριστικής Τράπεζας Ηπείρου και της Viva, καλύπτοντας το σύνολο σχεδόν των χρηστών internet banking της Ελλάδας.
Οι υπηρεσίες πληρωμών Iris διασφαλίζουν τις ασφαλείς και αξιόπιστες πληρωμές των χρηστών. Χρησιμοποιούν έναν συνδυασμό βιομετρικού ελέγχου ταυτότητας και τεχνολογίας blockchain για την προστασία των δεδομένων σας . Θεωρείται ένα από τα ασφαλέστερα οικοσυστήματα επεξεργασίας πληρωμών στον κόσμο.
Η διαδικασία ολοκληρώνεται εντός λίγων δευτερολέπτων και ο δικαιούχος της πληρωμής ενημερώνεται άμεσα για την ολοκλήρωση της συναλλαγής. Για τη λειτουργία της υπηρεσίας χρησιμοποιείται η υποδομή TIPS.
Επαγγελματικές συναλλαγές:
Οι επιχειρήσεις ή οι επαγγελματίες εισπράττουν εντός δευτερολέπτων οφειλές από πελάτες τους άμεσα και εύκολα. Οι πελάτες εκτελούν τις πληρωμές τους γνωρίζοντας μόνο τον αριθμό του κινητού ή τον ΑΦΜ της επιχείρησης, χωρίς να γνωρίζουν το ΙΒΑΝ της.
Αρκεί να έχουν ενεργοποιήσει και τα δύο μέρη την υπηρεσία IRIS στο mobile banking. Προς περαιτέρω διευκόλυνση του πελάτη, η επιχείρηση μπορεί να παρέχει τον αριθμό κινητού ή ΑΦΜ σε μορφή κωδικού QR προς σάρωση ή με την NFC τεχνολογία.
Ηλεκτρονικές αγορές:
Η υπηρεσία προσφέρει τη δυνατότητα πληρωμής των αγορών που πραγματοποιούνται σε ηλεκτρονικό κατάστημα, με χρέωση λογαριασμού πληρωμών μέσω του e-Banking ή του mobile banking.
Η συναλλαγή ξεκινά και ολοκληρώνεται στο ηλεκτρονικό περιβάλλον της επιχείρησης. Ο πελάτης έχει τον έλεγχο της πληρωμής στο web ή mobile banking του Παρόχου Υπηρεσιών Πληρωμών της επιλογής του, όπου χρεώνεται ο λογαριασμός του.
- Εύκολη διαδικασία είσπραξης
- Οφέλη από την χρήση του IRIS
- Πως χρησιμοποιείται
Εισπράξεις για επαγγελματίες και εταιρείες με χρήση αριθμού κινητού / QR code
Επιχειρηματίες που ενδιαφέρονται να ενεργοποιήσουν την υπηρεσία θα πρέπει να κατεβάσουν την εφαρμογή της τράπεζας τους και να ενεργοποιήσουν τις πληρωμές IRIS της τράπεζάς τους.
Οι επιχειρήσεις εισπράττουν εντός δευτερολέπτων οφειλές από πελάτες τους άμεσα και εύκολα. Οι πελάτες εκτελούν τις πληρωμές τους γνωρίζοντας μόνο τον αριθμό του κινητού ή τον ΑΦΜ του επαγγελματία, χωρίς να γνωρίζουν το ΙΒΑΝ του. Αρκεί να έχουν ενεργοποιήσει και τα δύο μέρη την υπηρεσία IRIS στο mobile banking.
Προς περαιτέρω διευκόλυνση του πελάτη, ο επαγγελματίας μπορεί να παρέχει τον αριθμό κινητού ή ΑΦΜ σε μορφή κωδικού QR προς σάρωση.
Η διαδικασία της είσπραξης ολοκληρώνεται εντός λίγων δευτερολέπτων και ο επαγγελματίας ενημερώνεται άμεσα για την ολοκλήρωση της συναλλαγής. Για τη λειτουργία της υπηρεσίας χρησιμοποιείται η υποδομή TIPS.
Οφέλη από την χρήση του IRIS
Ασφάλεια
Οι πελάτες σας μπορούν να πραγματοποιούν συναλλαγές σε ασφαλή περιβάλλον χωρίς το φόβο υποκλοπής των στοιχείων της κάρτας τους.
Ασφαλής πληρωμή σύμφωνα με το ευρωπαϊκό σχήμα SEPA Instant Credit Transfer
Απλοποιημένη διαδικασία είσπραξης
Η πληρωμή εκτελείται με απλές κινήσεις στο smartphone
Ευκολία και ταχύτητα
Η συναλλαγή παίρνει μόλις μερικά δευτερόλεπτα και ο καταναλωτής και ο έμπορος ενημερώνονται άμεσα για την επιτυχημένη μεταφορά.
Αδιάληπτη λειτουργία
Άμεση πίστωση 24 ώρες την εβδομάδα και τις 365 μέρες του έτους. Ο επαγγελματίας πιστώνεται μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα
Χαμηλότερη επιβάρυνση για την επιχείρηση
Για τις συναλλαγές με POS οι επιχειρήσεις επιβαρύνονται με προμήθειες από 0,80% έως και 1,25%, ενώ υπάρχουν και τα κόστη συντήρησης του εξοπλισμού.
Με τις προμήθειες του IRIS να είναι χαμηλότερες από αυτές των POS, οι ελεύθεροι επαγγελματίες και μικρές επιχειρήσεις προσθέτουν ένα φθηνό μέσο αποδοχής ηλεκτρονικών πληρωμών. Εξάλλου το IRIS είναι μια εφαρμογή που λειτουργεί μέσω του κινητού τηλεφώνου και δεν απαιτεί την αγορά πρόσθετης συσκευής ή κάποια μηνιαία συνδρομή.
Τι χρεώνουν οι τράπεζες
Οι τράπεζες έχουν ήδη σχετικές σελίδες που καθοδηγούν τους επιχειρηματίες για το πώς θα ενεργοποιήσουν την υπηρεσία, ενώ έχουν δημοσιευτεί και τα τιμολόγια για την υπηρεσία IRIS Business.
- Στη Eurobank η χρέωση για τον επιχειρηματία παραμένει ανέξοδη μέχρι και το τέλος του Ιανουαρίου 2024 ενώ από την 1η Φεβρουαρίου οι χρεώσεις θα είναι μίνιμουμ 0,10 ευρώ έως 2,5 ευρώ το ανώτερο, με την προμήθεια της τράπεζας να φτάνει το 0,5%.
- Η Εθνική Τράπεζα διαφοροποιεί τις χρεώσεις της, καθώς για συναλλαγές έως 5 ευρώ η χρέωση της υπηρεσίας IRIS για τον επιχειρηματία είναι 0,01 ευρώ, ενώ για συναλλαγές που ξεπερνούν τα 5 ευρώ, η προμήθεια φτάνει το 0,3%.
- Η Τράπεζα Πειραιώς ήταν η μόνη τράπεζα που ήδη έχει τιμολογήσει τις σχετικές συναλλαγές, από το 2023, έχοντας καθιερώσει χρέωση 1% στις συναλλαγές μέσω IRIS για επιχειρηματίες με το μέγιστο ποσό να είναι τα 5 ευρώ.
- Από την πλευρά της η Alpha Bank ακόμα δεν έχει τιμολογήσει την υπηρεσία για τους επιχειρηματίες.
Πως το χρησιμοποιούν οι συναλλασσόμενοι
Οι καταναλωτές μπορούν να ενεργοποιήσουν τις πληρωμές IRIS μέσα από την εφαρμογή e-banking της τράπεζας τους. Κάνοντας νέα συναλλαγή μπορούν να επιλέξουν το πρόγραμμα IRIS όπου τους δίνεται η δυνατότητα να ολοκληρώσουν την συναλλαγή τους είτε Γράφοντας το κινητό ή το ΑΦΜ του εγγεγραμμένου στην υπηρεσία εμπόρου ή σκανάρωντας τον κωδικό QR που τους παρέχει ο έμπορος ή ενεργοποιώντας το NFC του κινητού του και περνώντας το κινητό τους πάνω από την ειδική ένδειξη των επιχειρήσεων που κάνουν χρήση του NFC.
Η συναλλαγή παίρνει μόλις μερικά δευτερόλεπτα και ο καταναλωτής και ο έμπορος ενημερώνονται άμεσα για την επιτυχημένη μεταφορά.
Σημαντική σημείωση είναι το ημερήσιο όριο συνναλαγών της υπηρεσίας IRIS για τους καταναλωτές που αυτή τη στιγμή είναι στα 500€.
Οι Τράπεζες οι οποίες συμμετέχουν στην υπηρεσία IRIS αυτή τη στιγμή είναι:
Τράπεζα Πειραιώς – Εθνική Τράπεζα – Eurobank – Alpha Bank – Συνεταιριστική Τράπεζα Ηπείρου– Viva Wallet
Όλη η απαραίτητη σήμανση για την λειτουργία του IRIS Payments στην επιχείρησή σας
Τι κάνουμε για εσάς
Φροντίζουμε με καλαίσθητο τρόπο και με απλές διαδικασίες να σας προμηθεύσουμε τα υλικά σήμανσης που χρειάζεστε ώστε να γνωστοποιείσετε με επιτυχία την υπηρεσία IRIS Payment.
Επίσης κάνουμε απλή και εύχρηστη για τους πελάτες σας, την χρήση πληρωμών μέσω του συστήματος IRIS Payments.
Ο πελάτης με μία σάρωση με το κινητό του, το QR Code της επιχείρησης ή το αντίστοιχο πέρασμα από την περιοχή που είναι ενεργοποιημένο το NFC της επιχείρησης, ενεργοποιεί την διαδικασία πληρωμής μέσω της mobile banking εφαρμογής.
Αναλυτικά Υπηρεσίες και χρεώσεις:
- Παροχή της υπηρεσίας, σχεδιασμός, ένα σετ αυτοκόλλητα, μεταφορικά κ.α. 30,00
- Αυτοκόλλητα βιτρίνας (Α5, Α4) για ενημερωτικούς σκοπούς 2,00 / 3,00€
- Αυτοκόλλητα ταμείου (Α6, Α5) για ενεργοποίηση πληρωμής 1,00 / 2,00€
- Σταντ όρθιο Α6 5,00
- Ενεργοποίηση NFC τεχνολογίας 40,00
- Λοιπές σημάνσεις πληροφόρησης του κοινού σας 2,00 / 3,00 €
Τι χρειάζεται να κάνετε
Συμπληρώστε την φόρμα που καταγράφει τις ανάγκες που έχει η επιχείρησή σας
Συμπληρώστε την φόρμα που καταγράφει τις ανάγκες που έχει η επιχείρησή σας
Επισύναψη αρχείων
Επισυνάψτε τα απαιτούμενα αρχεία (QR IRIS από την τράπεζά σας, το λογότυπό σας)
Εξόφληση Υπηρεσίας
Εξωφλήστε μέσω IRIS Payment ή με κατάθεση στο λογαριασμό την παραγγελία σας
Τι ακολουθεί μετά
Από την στιγμή που ολοκληρώσετε και εξοφλήσετε την παραγγελία σας εντός 72 ωρών θα σας καλέσουμε για να διευκρινήσουμε ζητήματα που αφορούν τον σχεδιασμό των σημάνσεων σας.
Πολύ γρήγορα θα παραλάβετε είτε από κάποιον από εμάς είτε από το ταχυδρομείο την παραγγελία σας.
Για οτιδόποτε θέλετε να μας ρωτήσετε μπορείτε να μας καλέσετε στο 6908851728.
Επιδιώκουμε το καλύτερο για εσάς και φροντίζουμε για την ολοκληρωμένη κάλυψη των αναγκών που μας εμπιστεύεστε.
The Marketeers
Προσφέρετε στους πελάτες σας την δυνατότητα να συναλλαχθούν εύκολα και αποτελεσματικά με την επιχείρησή σας.
Ακολουθεί η σχετική φόρμα συμπλήρωσης των επιλογών σας