Η γραφιστική είναι η εφαρμοσμένη τέχνη που χρησιμοποιεί οπτικές συνθέσεις για την επίλυση προβλημάτων και την επικοινωνία ιδεών μέσω τυπογραφίας, εικόνων, χρώματος και μορφής. Υπάρχουν διάφοροι τύποι και εφαρμογές γραφιστικής, ο καθένας με τον δικό του τομέα εξειδίκευσης.
Αν και τα όρια δεν είναι ξεκάθαρα, κάθε τύπος γραφικού σχεδιασμού απαιτεί συγκεκριμένο σύνολο δεξιοτήτων και τεχνικών. Πολλοί σχεδιαστές ειδικεύονται σε έναν μόνο τύπο. Άλλοι επικεντρώνονται σε σύνολο σχετικών, παρόμοιων τύπων. Καθώς η βιομηχανία και οι ανάγκες της αγοράς αλλάζουν συνεχώς, οι σχεδιαστές πρέπει να είναι δια βίου μαθητές, ώστε να μπορούν να προσθέσουν γνώσεις σε όλη τη σταδιοδρομία τους.
Είτε είστε σχεδιαστής είτε αναζητάτε υπηρεσίες σχεδιασμού για την επιχείρησή σας, η κατανόηση των τύπων γραφιστικής θα σας βοηθήσει να βρείτε τις σωστές δεξιότητες για τη δουλειά.

Σχεδιασμός εταιρικής ταυτότητας
To brand είναι μια σχέση μεταξύ μιας επιχείρησης ή ενός οργανισμού και του κοινού της. Η ταυτότητα (brand identity) είναι ο τρόπος με τον οποίο ο οργανισμός επικοινωνεί την προσωπικότητα, του, είναι η εικόνα του. Ο γραφικός σχεδιασμός της εταιρικής ταυτότητας είναι ακριβώς αυτό: η επικοινωνία αυτών των άυλων ιδιοτήτων μέσω εικόνων, σχημάτων και χρωμάτων.
Οι σχεδιαστές που ειδικεύονται στην εταιρική ταυτότητα συνεργάζονται με τους ενδιαφερόμενους για να δημιουργήσουν στοιχεία όπως λογότυπα, έντυπα, παλέτες χρωμάτων και εικόνες που αντιπροσωπεύουν την εταιρεία. Εκτός από τις τυπικές επαγγελματικές κάρτες και τα εταιρικά έντυπα, οι σχεδιαστές αναπτύσσουν συχνά ένα σύνολο οδηγιών οπτικής επικοινωνίας που εφαρμόζονται σε διάφορα μέσα. Αυτές οι οδηγίες συμβάλλουν στη διασφάλιση της συνοχής της εικόνας της εταιρείας σε μελλοντικές εφαρμογές.
Ο σχεδιασμός εταιρικής ταυτότητας είναι ένας από τους πιο συνηθισμένους. Οι γραφίστες εταιρικής ταυτότητας πρέπει να διαθέτουν μια γενική γνώση όλων των τύπων γραφιστικής για να δημιουργήσουν στοιχεία σχεδίασης που είναι κατάλληλα για όλα τα οπτικά μέσα. Απαραίτητες ικανότητες είναι η καλή επικοινωνία, εννοιολογικές και δημιουργικές δεξιότητες και πάθος για έρευνα σε βιομηχανίες, οργανισμούς, τάσεις και ανταγωνιστές.

Γραφιστική μάρκετινγκ & διαφήμισης
Όταν οι περισσότεροι άνθρωποι σκέφτονται τη γραφιστική, σκέφτονται σχέδια που δημιουργήθηκαν για μάρκετινγκ και διαφήμιση. Οι εταιρείες εξαρτώνται από επιτυχημένες προσπάθειες μάρκετινγκ για να προσελκύσουν το κοινό τους. Το μάρκετινγκ προσελκύει ανθρώπους με βάση τις επιθυμίες, τις ανάγκες, την ευαισθητοποίηση και την ικανοποίηση που έχουν για ένα προϊόν, μια υπηρεσία ή μια επωνυμία. Καθώς οι άνθρωποι βρίσκουν πάντα την εικόνα πιο ελκυστική, η γραφιστική βοηθά τους οργανισμούς να προωθούν και να επικοινωνούν πιο αποτελεσματικά. Οι σχεδιαστές μπορούν να εξειδικεύονται σε έναν συγκεκριμένο τύπο μέσων (για παράδειγμα ντύσιμο οχημάτων ή διαφημίσεις περιοδικών) ή να δημιουργήσουν μια ευρεία γκάμα όπως έντυπα, ψηφιακά και άλλα. Ενώ παραδοσιακά επικεντρώνεται στην εκτύπωση, αυτός ο τύπος σχεδιασμού έχει αναπτυχθεί ώστε να περιλαμβάνει και ψηφιακά στοιχεία, ειδικά για χρήση στο μάρκετινγκ περιεχομένου και στην ψηφιακή διαφήμιση.
Παραδείγματα marketing graphic design
- Φυλλάδια εκτυπωμένα ή ψηφιακά
- Διαφημιστικές καταχωρήσεις περιοδικών και εφημερίδων
- Αφίσες, banners, billboards
- Ντύσιμο αυτοκινήτων
- Σήμανση και ντύσιμο περιπτέρων
- Πρότυπα Email marketing
- Παρουσιάσεις PowerPoint
- Τιμοκαταλόγοι εστιατορίων
- Διαφημίσεις για social media
- Eικόνες για websites ή blogs
Aπαραίτητες ικανότητες: πολύ καλή επικοινωνία, δεξιότητα επίλυσης προβλημάτων και διαχείρισης χρόνου. Ικανότητα σε αρκετές εφαρμογές γραφικού σχεδιασμού, διάταξης και παρουσίασης, και εξοικείωση με την παραγωγή εντύπων καθώς και με το διαδικτυακό χώρο.

Γραφιστική UI
UI ή User Interface είναι ο τρόπος με τον οποίο ένας χρήστης αλληλεπιδρά με μια συσκευή ή εφαρμογή. UI design είναι ο σχεδιασμός σελίδων, οπτικών στοιχείων – buttons, icons – που τις καθιστούν εύκολες στη χρήση και παρέχουν μια φιλική προς τον χρήστη εμπειρία.
Περιλαμβάνει όλα τα πράγματα με τα οποία αλληλεπιδρά ένας χρήστης – την οθόνη, το πληκτρολόγιο και το ποντίκι – αλλά στο πλαίσιο της γραφιστικής, η σχεδίαση επικεντρώνεται στην οπτική εμπειρία του χρήστη και στο σχεδιασμό γραφικών στοιχείων στην οθόνη, όπως κουμπιά, μενού και άλλα. Είναι έργο του σχεδιαστή UI να εξισορροπεί την αισθητική γοητεία με την τεχνική λειτουργικότητα.
Οι σχεδιαστές UI ειδικεύονται σε εφαρμογές για επιτραπέζιους υπολογιστές, εφαρμογές για κινητά, εφαρμογές διαδικτύου και παιχνίδια. Συνεργάζονται στενά με τους σχεδιαστές UX που καθορίζουν τον τρόπο λειτουργίας της εφαρμογής και τους προγραμματιστές (που γράφουν κώδικα για να λειτουργήσει).
Παραδείγματα
- Web page design
- Theme design
- Game interfaces
- App design
Οι σχεδιαστές UI πρέπει να λειτουργούν ομαδικά και να έχουν δεξιότητες σχεδιασμού γραφικών καθώς και άριστη κατανόηση των αρχών UI / UX, και της ανάπτυξης ιστοσελίδων. Εκτός από τις εφαρμογές γραφικών, χρειάζονται γνώση γλωσσών προγραμματισμού όπως HTML, CSS και JavaScript.

Γραφίστας σελιδοποίησης
Οι εκδόσεις είναι ένας άλλος σημαντικός τομέας επικοινωνίας. Παραδοσιακά υπήρξαν έντυπα μέσα. Η σελιδοποίηση είναι ένας άλλος τύπος σχεδιασμού και περιλαμβάνει βιβλία, εφημερίδες, περιοδικά και καταλόγους. Ωστόσο, πρόσφατα σημειώθηκε σημαντική αύξηση και στις ψηφιακές εκδόσεις.
Οι σχεδιαστές γραφικών που ειδικεύονται σε σελιδοποίηση συνεργάζονται με εκδότες και δημιουργούν έργα με προσεκτικά επιλεγμένη τυπογραφία και φωτογραφίες, γραφικά και εικόνες
Παραδείγματα
- Βιβλία
- Εφημερίδες
- Newsletters
- Annual reports
- Περιοδικά
- Κατάλογοι
Οι γραφίστες που ασχολούνται με σελιδοποίηση πρέπει να διαθέτουν δεξιότητες επικοινωνίας, διάταξης και οργάνωσης. Εκτός από την τεχνογνωσία της γραφιστικής, πρέπει να κατανοήσουν τη διαχείριση χρωμάτων, την εκτύπωση και τις ψηφιακές εκδόσεις.

Γραφιστική συσκευασίας
Τα περισσότερα προϊόντα απαιτούν κάποια μορφή συσκευασίας για την προστασία και την προετοιμασία τους για αποθήκευση, διανομή και πώληση. Αλλά ο σχεδιασμός συσκευασιών μπορεί επίσης να επικοινωνεί απευθείας με τους καταναλωτές, γεγονός που τον καθιστά ένα εξαιρετικά πολύτιμο εργαλείο μάρκετινγκ. Κάθε κουτί, μπουκάλι και τσάντα είναι μια ευκαιρία να διηγηθείτε την ιστορία μιας εταιρείας.
Οι σχεδιαστές συσκευασίας δημιουργούν μακέτες, κατασκευάζουν την αντίστοιχη συσκευασία και επεξεργάζονται τα αρχεία προς εκτύπωση για ένα προϊόν. Αυτό απαιτεί εξειδικευμένη γνώση των διαδικασιών εκτύπωσης καθώς και κατανόηση του βιομηχανικού σχεδιασμού και της κατασκευής. Επειδή ο σχεδιασμός συσκευασιών αγγίζει τόσα πολλά πεδία, δεν είναι ασυνήθιστο για τους σχεδιαστές να δημιουργούν και άλλα στοιχεία για ένα προϊόν όπως η φωτογραφία, οι εικόνες και η οπτική ταυτότητα.
Οι σχεδιαστές συσκευασιών μπορεί να ειδικεύονται σε έναν συγκεκριμένο τύπο συσκευασίας (όπως ετικέτες ή δοχεία ποτών) ή σε μια συγκεκριμένη βιομηχανία (όπως τρόφιμα ή παιδικά παιχνίδια). Η δουλειά τους απαιτεί δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, καθώς και ισχυρή εργασιακή γνώση της εκτύπωσης και του βιομηχανικού σχεδιασμού. Πρέπει να είναι ευέλικτοι για να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των πελατών, των εμπόρων και των κατασκευαστών και να γνωρίζουν τις τρέχουσες τάσεις.

Δημιουργοί γραφιστικών με κίνηση
Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει κινούμενα σχέδια, ήχο, τυπογραφία, εικόνες, βίντεο και άλλα εφέ που χρησιμοποιούνται σε διαδικτυακά μέσα, τηλεόραση και ταινίες. Η δημοτικότητα του μέσου αυξήθηκε στα ύψη τα τελευταία χρόνια με τη βελτίωση της τεχνολογίας
Ο Motion graphic designer είναι μια κάπως νέα που επίσημα προορίζεται για τηλεόραση και κινηματογράφο. Οι τεχνολογικές εξελίξεις έχουν μειώσει τον χρόνο παραγωγής και το κόστος, καθιστώντας τη μορφή τέχνης πιο προσιτή. Τώρα, τα γραφικά κίνησης είναι ένας από τους νεότερους τύπους σχεδιασμού και μπορούν να βρεθούν σε όλες τις ψηφιακές πλατφόρμες.
Παραδείγματα
- Ηλεκτρονικές διαφημίσεις
- Animated logos
- Trailers
- Παρουσιάσεις
- Διαφημιστικά videos
- Εκπαιδευτικά Videos
- Websites
- Apps
- Video games
- Banners
- GIFs
Οι σχεδιαστές κινούμενων γραφικών ξεκινούν αναπτύσσοντας storyboard και στη συνέχεια ζωντανεύουν τις ιδέες τους με κινούμενα σχέδια, βίντεο και παραδοσιακή γραφιστική. Ανάλογα με τη βιομηχανία, οι ισχυρές γνώσεις για το μάρκετινγκ, την κωδικοποίηση και τα τρισδιάστατα μοντέλα μπορεί να είναι καθοριστικά πλεονεκτήματα.

Τέχνη και εικονογράφηση (illustration) για γραφιστική
Η γραφιστική και η εικονογράφηση συχνά θεωρούνται ίδιες έννοιες, ωστόσο είναι πολύ διαφορετικές. Οι σχεδιαστές δημιουργούν συνθέσεις για την επικοινωνία και επίλυση προβλημάτων, οι γραφίστες – εικονογράφοι δημιουργούν πρωτότυπα έργα τέχνης.
Παραδείγματα
- T-shirt design
- Σχέδια για υφάσματα
- Κινούμενα σχέδια
- Εικονογράφηση βιβλίων
- Video games
- Websites
- Κόμικς
- Εξώφυλλα βιβλίων
Οι εικονογράφοι χρησιμοποιούν οποιονδήποτε συνδυασμό μέσων και τεχνικών για να δημιουργήσουν το έργο τους καθώς συνεργάζονται με συγγραφείς, συντάκτες, διευθυντές, εμπόρους και σκηνοθέτες τέχνης σε όλους τους τύπους γραφιστικής. Συχνά προέρχονται από το χώρο των καλών τεχνών.
Ο γραφικός σχεδιασμός είναι ένας συνεχώς αναπτυσσόμενος τομέας και η ζήτηση για εξειδικευμένους σχεδιαστές αυξάνεται. Όταν αναζητάτε το κατάλληλο άτομο για να αναθέσετε μια εργασία σχεδιασμού, η γνώση των διαφορετικών τύπων γραφιστικής θα σας βοηθήσει να προσδιορίσετε τον ειδικό που χρειάζεστε.