Η συσκευασία έχει να κάνει με την προώθηση του προϊόντος σας, και το πόσο καλά γίνεται είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία των πωλήσεων. Ο σχεδιασμός συσκευασίας είναι ένα ισχυρό εργαλείο μάρκετινγκ, και είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει στην πώληση του προϊόντος σας με “μαθηματική ακρίβεια” , ακολουθώντας τον δικό της “αλγόριθμο” που είναι:
Υλικά συσκευασίας – Σχεδιασμός συσκευασίας – Προϊόν – Διαφοροποίηση προϊόντος – Καταναλωτής ως τελικός αποδέκτης.

Η επωνυμία σας δεν τελειώνει με το λογότυπό σας
Είναι γνωστό ότι οι άνθρωποι είναι από τη φύση τους οπτικά πλάσματα. Αυτό που διαφοροποιεί μια μέτρια εταιρεία από μια καλή εταιρεία, είναι το γεγονός ότι η τελευταία γνωρίζει πώς να προσελκύσει την προσοχή των πελατών. Πολλοί πιστεύουν – όχι άδικα – ότι ο σχεδιασμός των συσκευασιών είναι εξίσου σημαντικός με το ίδιο το εμπορικό σήμα.
Γιατί είναι τόσο σημαντική η συσκευασία
Κάθε μέρα συναντάμε άπειρες συσκευασίες όταν ψωνίζουμε προϊόντα όπως καλλυντικά, ρούχα, τσάντες, αρώματα, παπούτσια κ.λπ. Οι καταναλωτές προσελκύονται, περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, από προϊόντα που έχουν όμορφη εμφάνιση. Επομένως, το στυλ της συσκευασίας μπορεί σίγουρα να επηρεάσει την απόφαση αγοράς. Ένα προϊόν που εμπεριέχεται σε μία καλά σχεδιασμένη συσκευασία, φαίνεται πιο ενδιαφέρον, και είναι βέβαιο ότι θα προσελκύσει περισσότερους πιθανούς αγοραστές, από ένα προϊόν που εμπεριέχεται σε μία μέτρια ή και πρόχειρα σχεδιασμένη συσκευασία και φαίνεται αδιάφορο. Κι ας είναι ακριβώς τα ίδια προϊόντα! Μια καλή συσκευασία θα σας επιτρέψει επίσης να διαφοροποιήσετε τα προϊόντα από τους ανταγωνιστές σας.
Τι διαφοροποιεί μία συσκευασία
Αυτό περιλαμβάνει επιλογές σε υλικό και μορφή, καθώς και γραφικά, χρώματα και γραμματοσειρές που χρησιμοποιούνται για τη συσκευασία. Αλλά είναι και περισσότερα από αυτό. Όπως κάθε καλό σχέδιο, η συσκευασία λέει μια ιστορία που μας βοηθά να κατανοήσουμε τι είναι το προϊόν, πώς πρέπει να χρησιμοποιείται, ποιος πρέπει να το χρησιμοποιήσει και, ίσως το πιο σημαντικό, αν πρέπει να το αγοράσουμε ή όχι.
Σχεδιασμός συσκευασίας: Από πού ξεκινά
Ένας καλός σχεδιασμός πρέπει πάντα να αντικατοπτρίζει το προϊόν, τη δημιουργικότητα και την προσωπικότητα της εταιρείας. Υπάρχει μια ολόκληρη επιστήμη πίσω από αυτό – από το σχήμα της συσκευασίας έως τα υλικά που χρησιμοποιούνται χωρίς να ξεχνάμε τη λειτουργικότητά τους. Ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα είναι σίγουρα η προστασία που προσφέρει στο προϊόν. Δεν έχει νόημα να κάνουμε ένα πακέτο να φαίνεται οπτικά ενδιαφέρον αν δεν είναι σε θέση να κάνει ό, τι είχε αρχικά να κάνει και αυτό είναι η προστασία του περιεχομένου από αλλοίωση ή ζημιά κατά τη διάρκεια της διαδικασίας αποθήκευσης ή μεταφοράς.

3 κρίσιμες ερωτήσεις που βοηθούν στο σχεδιασμό της συσκευασίας
Ποιο είναι το προϊόν; Τι πουλάς? Πόσο μεγάλο είναι? Από ποια υλικά κατασκευάζεται; Είναι ευαίσθητο;
Ποιος αγοράζει το προϊόν; Το προϊόν χρησιμοποιείται από άνδρες, γυναίκες ή και τα δύο; Είναι για παιδιά ή ενήλικες; Απευθύνεται σε άτομα που έχουν περιβαλλοντική συνείδηση; Σε άτομα με περιορισμένο εισόδημα ή με πολλά διαθέσιμα έσοδα; Η συσκευασία ενός προϊόντος πρέπει να απευθύνεται στον ιδανικό καταναλωτή. Είναι σημαντικό να γνωρίζετε ποιος είναι αυτός ο καταναλωτής πριν ξεκινήσει η διαδικασία σχεδιασμού. Τα προϊόντα για μεγαλύτερους ενήλικες ενδέχεται να χρειάζονται μεγαλύτερο κείμενο, τα αντικείμενα που απευθύνονται σε εύπορους καταναλωτές θα πρέπει να συσκευάζονται με υλικά που δημιουργούν μια αίσθηση πολυτέλειας.
Πώς αγοράζουν οι άνθρωποι το προϊόν; Το αγοράζουν σε σούπερ μάρκετ; Ένα μικρό κατάστημα; Οn line?
Θα πρέπει να σκεφτείτε τη συσκευασία διαφορετικά εάν το προϊόν πρόκειται να πωληθεί στο διαδίκτυο και να αποσταλεί από ό,τι εάν θα πρέπει να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό σε ένα ράφι καταστήματος.

Πώς να φτιάξετε τον τέλειο σχεδιασμό συσκευασίας
Έχουν γίνει πολλές μελέτες σχετικά με τη σημασία του σχεδιασμού των συσκευασιών, και αν υπάρχει κάτι που όλοι έχουν βρει, είναι ότι η απλότητα πουλάει. Αυτό που θέλουν οι άνθρωποι, περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, είναι να πάρουν τις πληροφορίες με γρήγορο και απλό τρόπο. Πρέπει να προσελκύσουμε την προσοχή τους με κομψές και εντυπωσιακές συσκευασίες και συγχρόνως να επισημαίνουμε με σαφήνεια τα χαρακτηριστικά του προϊόντος. Οι εταιρείες θέλουν οι καταναλωτές να αγοράσουν τα προϊόντα τους – δεν θέλουν να αγοράσουν ένα ανταγωνιστικό προϊόν μόνο και μόνο επειδή οι πληροφορίες μπορούν να προσπελαστούν πιο γρήγορα στο πακέτο τους.
Εκτός από την απλότητα, οι καταναλωτές θέλουν επίσης ειλικρίνεια και αυθεντικότητα.
Με άλλα λόγια, θέλουν να γνωρίζουν ότι το προϊόν που φέρει η συσκευασία είναι αυτό, που θα βρουν μέσα. Η καλή συσκευασία θα πρέπει επίσης να αντικατοπτρίζει την προσωπικότητα της εταιρείας. Εάν π.χ. μια εταιρεία είναι πράσινη και μοντέρνα, τότε η συσκευασία πρέπει να είναι ανακυκλώσιμη και καινοτόμος.

Τι πρέπει να έχει υπόψη του ο σχεδιαστής της συσκευασίας
Μερικές φορές ένα προϊόν είναι αυτόνομο και σε άλλες περιπτώσεις αντιπροσωπεύει μια καθιερωμένη μάρκα. Εάν η συσκευασία σας πρέπει να αντιπροσωπεύει μια συγκεκριμένη αισθητική γραμμή, βεβαιωθείτε ότι έχετε συγκεντρώσει τις ακόλουθες πληροφορίες πριν ξεκινήσετε:
Χρώματα: Εάν έχετε ήδη τις τιμές CMYK ή τα χρώματα αντιστοίχισης Pantone.
Γραμματοσειρές: Βεβαιωθείτε ότι έχετε τις κατάλληλες γραμματοσειρές
Λογότυπο σε διανυσματικό αρχείο.
Περιεχόμενο που πρέπει να περιλαμβάνεται στη συσκευασία όπως κείμενα που περιλαμβάνουν οτιδήποτε, από το όνομα του προϊόντος, μια περιγραφή, λέξεις που προσελκύουν κάποιον να αγοράσει, αλλά και οτιδήποτε άλλο είναι απαραίτητο για νομικούς λόγους όπως γραμμικό κώδικα, πληροφορίες διατροφής, σήματα κ.λπ. Προσωρινό περιεχόμενο που ίσως χρειάζεται όπως ημερομηνίες λήξης ή αριθμοί παρτίδας. Βεβαιωθείτε ότι εξοικονομείτε χώρο για ένα αυτοκόλλητο ή μια σφραγίδα που θα τοποθετηθεί αργότερα με αυτές τις πληροφορίες.
Ο σχεδιαστής θα πρέπει να παρέχει ένα έτοιμο για εκτύπωση αρχείο καθώς επίσης mockups. Πώς θα μοιάζει αυτό το πακέτο σε 3D; Ένας καλός σχεδιαστής θα πρέπει να παρέχει ένα πρότυπο για τη συσκευασία σας, τόσο έτοιμο για εκτύπωση σε χαρτί όσο και σε 3 διαστάσεις. Αυτό θα βοηθήσει να παρατηρήσετε πράγματα που δεν θα βλέπατε διαφορετικά. Μερικές φορές μια εικόνα φαίνεται υπέροχη όταν είναι επίπεδη, αλλά καθόλου ελκυστική όταν κατασκευάζεται.
Καταλαβαίνουμε λοιπόν τη σημασία του γραφιστικού σχεδιασμού στη συσκευασία και ότι είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία της προώθησης του προϊόντος σας. Γι’ αυτό χρειάζεται να την αναλαμβάνει ένας καλός και έμπειρος σχεδιαστής.