Ο στρατηγικός σχεδιασμός καθορίζει πού πηγαίνει μια εταιρία τον επόμενο χρόνο ή περισσότερο, πώς θα φτάσει εκεί και πώς θα ξέρει αν έφτασε εκεί ή όχι. Το επίκεντρο ενός στρατηγικού σχεδίου είναι συνήθως σε ολόκληρο τον οργανισμό, ενώ το επίκεντρο ενός επιχειρηματικού σχεδίου είναι συνήθως σε ένα συγκεκριμένο προϊόν, υπηρεσία ή πρόγραμμα.
Ο πιο συνηθισμένος στην κατάρτισή του στρατηγικός σχεδιασμός εστιάζει στην αποστολή της εταιρείας, στο όραμα και τις αξίες της, στους στόχους που θα εκπληρώσουν την αποστολή της, τις στρατηγικές που θα ακολουθηθούν για την επίτευξη των στόχων καθώς και τον σχεδιασμό της δράσης που υπαγορεύουν οι στόχοι και οι στρατηγικές.
Αναπτύσσοντας και τεκμηριώνοντας ένα στρατηγικό σχέδιο μπορείς να εξασφαλίσεις ότι θα έχεις συμπεριλάβει όλους σου τους πόρους και τις δυνάμεις και θα έχεις δρομολογήσει τις δραστηριότητες και την παραγωγή σου και εστιάσει με μεγαλύτερη σαφήνεια, σε μια πορεία η οποία θα σε κινεί προς μια καλύτερη κατάσταση από την τωρινή. Η ίδια η διαδικασία του στρατηγικού σχεδιασμού θα ενεργοποιήσει γνώσεις, εμπειρία, αντιλήψεις, δυνάμεις και αποφασιστικότητα που θα βλέπει εξ αρχής προς στην ορθή κατεύθυνση της εταιρείας.
Μέσα στα οφέλη που περιμένει να αποκομίσει μια εταιρεία από αυτόν είναι η σαφήνεια ως προς τον σκοπό της εταιρείας, ο καθορισμός ρεαλιστικών στόχων οι οποίοι είναι επιτεύξιμοι, η γνωστοποίηση των στόχων και η κατανόηση τους από κάθε στέλεχος και εργαζόμενο της εταιρείας, η πιο αποτελεσματική χρήση και διαχείριση των πόρων της εταιρείας, η σαφέστερη εστίαση παράγοντας έτσι περισσότερη αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα και πολλά άλλα.
Αν αναρωτιέστε για ποιον λόγο τον χρειάζεστε, τουλάχιστον σε ετήσια βάση, σε αυτά που θα απαριθμούσαμε είναι το να καθορίσετε κατεύθυνση και προτεραιότητες στην εταιρεία σας και για να ευθυγραμμίσετε καλύτερα όλους τους πόρους σας για να μεγιστοποιήσετε την επιχειρηματική σας επιτυχία.