Ένα λογότυπο είναι ο πιο άμεσος αλλά και καλύτερος τρόπος για να αποκτήσετε αναγνώριση από τους πελάτες σας. Ανεξάρτητα από το αντικείμενο που ασχολείται η επιχείρηση σας, η εμφάνιση ενός αντιπροσωπευτικού λογότυπου, είναι σημαντική για να δημιουργήσετε άμεση αναγνωρισιμότητα στην αγορά που απευθύνεστε. Η τυχαία επιλογή αντίθετα, εκτός από μία τυχαία εκδοχή της «ταυτότητας» της επιχείρησης σας, θα μπορούσε «τυχαία» να οδηγήσει και στην απόλυτη αποτυχία όσον αφορά, το επικοινωνιακό κομμάτι που προβάλλει ένα σωστά σχεδιασμένο λογότυπο. Καλό θα ήταν λοιπόν να λαμβάνετε υπόψη τους παρακάτω κανόνες σχεδίασης πριν προχωρήσετε στην υλοποίησή του.

Μην αναθέσετε τον σχεδιασμό λογότυπου της επιχείρησή σας σε κάποιον ερασιτέχνη
Οι επιχειρηματίες συχνά (και καλώς), επενδύουν πολλά χρήματα σε ακίνητα και εξοπλισμό, αλλά δεν είναι πολλοί αυτοί, που επιθυμούν να επενδύσουν στο κατάλληλο σχεδιασμό λογότυπου για την εταιρεία τους. Ένα λογότυπο είναι το επαγγελματικό πρόσωπο της επιχείρησής σας και είναι ανάγκη να εξετάσετε το ενδεχόμενο να επενδύσετε σε αυτό. Εάν το λογότυπό σας φαίνεται ερασιτεχνικό, το ίδιο ισχύει και για την επιχείρησή σας. Για να εντυπωσιάσετε το κοινό-στόχο σας και να τους κάνετε να θέλουν να συνεργαστούν μαζί σας, είναι σημαντικό να φροντίσετε την εικόνα της. Ένα μοναδικό λογότυπο μπορεί να συμβάλει σημαντικά στη δημιουργία ευνοϊκών εντυπώσεων στο μυαλό των πελατών και στην αύξηση του κέρδους σας.
Μην ακολουθείτε τις τάσεις του σχεδιασμού
Οι τάσεις του σχεδιασμού έρχονται και φεύγουν. Λογικό είναι για τις ανάγκες που καλούνται κατά περιόδους να εξυπηρετούν. Μια καλά σχεδιασμένη εικόνα όμως, θα πρέπει να είναι διαχρονική και κυρίως αντιπροσωπευτική της ταυτότητας της επιχείρησής σας. Αυτό όμως είναι εφικτό όταν αποφεύγετε να πέφτετε θύματα μόδας …την στιγμή που ακόμα και μεγάλοι οίκοι μόδας, έχουν σταθερής αισθητικής λογότυπα. Κι επειδή το πιθανότερο είναι χιλιάδες άλλες επιχειρήσεις, στον ίδιο κλάδο να ακολουθήσαν αυτές τις τάσεις, εσείς αντί να χαθείτε ανάμεσα τους να δηλώσετε οπτικά και όχι μόνο, την διαφορετικότητα που ζητάει ο καταναλωτής. Άλλωστε ιστορικά, οι «αυτόφωτοι» άνθρωποι είναι οι ηγέτες που οδηγούσαν «ετερόφωτες» μάζες!

Κάντε καλή επιλογή γραμματοσειράς
Όταν πρόκειται για το σχεδιασμό ενός λογότυπου, η επιλογή της σωστής γραμματοσειράς είναι εξαιρετικά σημαντική. Τις περισσότερες φορές ένα σχέδιο αποτυγχάνει να προβληθεί λόγω κακής επιλογής γραμματοσειράς, ενώ αντίθετα μπορεί να υπάρξει οπτική αναβάθμιση του σχεδίου με την σωστή επιλογή.
Είναι επομένως σημαντικό να βρεθεί η σωστή ισορροπία ανάμεσα στο σήμα και τη γραμματοσειρά που χρησιμοποιείτε. Ένας ειδικός σχεδιαστής μπορεί να ταιριάξει τέλεια τη γραμματοσειρά με το συνολικό στυλ του εικονιδίου. Αυτή είναι η δουλειά του άλλωστε!
Ένα λογότυπο πρέπει να διατηρείται όσο το δυνατόν απλούστερο, ενώ εξακολουθεί να μεταδίδει το μήνυμα. Αποφεύγουμε λοιπόν τη χρήση πολλών γραμματοσειρών όπως και τη χρήση κοινών γραμματοσειρών. Επίσης, φροντίζουμε να δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή στο μέγεθος, το διάστιχο και το άνοιγμα των γραμμάτων για να δημιουργήσουμε την τέλεια ισορροπία.
Η τυπογραφία είναι ένα σημαντικό κομμάτι της συνολικής εικόνας ενός λογότυπου και μπορεί να κάνει τη διαφορά ή να χαλάσει ένα σχέδιο. Είναι επομένως σημαντικό να γνωρίζουμε τη χρήση των γραμματοσειρών που χρησιμοποιούμε.
Δεν χρησιμοποιούμε περίπλοκα σχέδια
Τα σύνθετα σχέδια λογότυπων δεν είναι απαραίτητα και στην πραγματικότητα μπορεί να είναι ένα τεράστιο λάθος. Εάν υπάρχουν πάρα πολλά οπτικά στοιχεία στο σχεδιασμό, το λογότυπο χάνει την αποτελεσματικότητά του με τα πολλά στοιχεία να ανταγωνίζονται για προσοχή. Άλλωστε «ουκ εν τω πολλώ το εύ».
Τα απλά λογότυπα είναι αξέχαστα επειδή επιτρέπουν την εύκολη αναγνώριση. Για να ξεχωρίζει ένα λογότυπο, πρέπει να έχει κάτι μοναδικό χωρίς να είναι υπερβολικό. Ένα απλό λογότυπο όχι μόνο διευκολύνει την εύκολη ανάκληση αλλά μπορεί επίσης να λειτουργήσει εύκολα σε διαφορετικά μέσα.

Δεν μιμούμαστε επιτυχημένα εμπορικά σήματα
Αυτό είναι το μεγαλύτερο λάθος που μπορεί να κάνει ένας σχεδιαστής και ίσως και το πιο κοινό. Ο σκοπός ενός λογότυπου είναι να αντιπροσωπεύει μια εταιρεία. Αν μοιάζει με εκατοντάδες άλλα λογότυπα εκεί έξω, ακυρώνει τον σκοπό του.
Δεν βασιζόμαστε στο χρώμα ή τα ειδικά εφέ
Εάν η απαίτηση είναι το σχέδιο να ορίζεται μόνο από ειδικά εφέ, αναγκαστικά οδηγείται και το χρώμα να γίνεται πιο ισχυρό, οπότε και το παρελκόμενο αποτέλεσμα είναι μία …ισχυρή αποτυχία. Η ίδια η φύση φτιάχνει με αρμονία τις χρωματικές παλέτες της με λιτό μεν αλλά εντυπωσιακό τρόπο. Οπότε κι εμείς θα πρέπει να δουλέψουμε πρώτα σε μαύρο και άσπρο και μετά να προσθέτουμε το χρώμα και άλλα εφέ. Αυτό δίνει τη δυνατότητα να εστιάσουμε στην βασική ιδέα.
Δεν χρησιμοποιούμε εικόνες με ράστερ
Η χρήση φωτογραφίας για το σχεδιασμό λογότυπου είναι μεγάλο λάθος. Ένα σωστά σχεδιασμένο λογότυπο έχει εφαρμογές σε κάθε καμπάνια, που σημαίνει ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε επαγγελματικές κάρτες, μπλουζάκια και πολλές άλλες εφαρμογές. Ένας σχεδιασμός που βασίζεται σε pixel, όπως αυτός που κατασκευάζεται στο Photoshop, θα είναι επεκτάσιμος μόνο σε ένα συγκεκριμένο μέγεθος. Ένα λογότυπο είναι καλύτερα σχεδιασμένο σε ένα διανυσματικό σύστημα γραφικών όπως το Adobe Illustrator. Αυτό διασφαλίζει ότι το σχέδιο λογότυπου μπορεί να κλιμακωθεί σε οποιοδήποτε μέγεθος. Ένα διανυσματικό γραφικό εξασφαλίζει οπτική συνέπεια σε διαφορετικά μέσα. Μια εικόνα ράστερ, από την άλλη πλευρά, δεν μπορεί να κλιμακωθεί σε οποιοδήποτε μέγεθος, πράγμα που σημαίνει ότι δεν είναι εφαρμόσιμη σε μεγάλα μεγέθη.
Δεν χρησιμοποιούμε stock art
Ένα άλλο μεγάλο λάθος που κάνουν πολλοί σχεδιαστές είναι η χρήση έτοιμων εικόνων που κυκλοφορούν στο internet. Πολύ συχνά, οι μικρές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τέτοιες εικόνες λόγω έλλειψης χρημάτων, αλλά ξεχνούν τις πολλές παγίδες της χρήσης τους. Δεδομένου ότι οι εικόνες αυτές έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί σε διάφορα σχέδια, μπορεί να κάνει το λογότυπό σας να δείχνει ερασιτεχνικό …πράγμα που ισχύει τελικά! Από την άλλη το ενδεχόμενο αντιμετώπισης νομικών ζητημάτων, αν χρησιμοποιηθούν εικόνες που προορίζονται για προσωπική χρήση, σε επαγγελματικούς σκοπούς είναι πολύ πιθανό.
Αποφύγετε να φτιάξετε ένα λογότυπο σύμφωνα με τα δικά σας πρότυπα
Ο πρωταρχικός σκοπός ενός λογότυπου είναι να μεταφέρει ένα μήνυμα στο κοινό-στόχο. Αλλά εάν ένας σχεδιαστής λογότυπων είναι περισσότερο επικεντρωμένος στην ευχαρίστηση του πελάτη, ο σχεδιασμός μπορεί να αποτύχει να επηρεάσει τους καταναλωτές. Μπορεί ένα λογότυπο να σας φαίνεται υπέροχο, δεν σημαίνει όμως ότι θα εντυπωσιάζει και τους πελάτες σας. Αποφύγετε να επιβάλλετε την προσωπικότητα σας στο σχεδιασμό λογότυπου. Αντίθετα, αναδείξτε την προσωπικότητα της εταιρείας σας μέσα από αυτόν. Αυτός είναι ο σκοπός!