Skip to content

Σχεδιασμός λογότυπου και κανόνες που δεν πρέπει να αγνοούμε

Κανόνες σχεδιασμού λογότυπου

Ένα λογότυπο είναι ο πιό άμεσος αλλά και καλύτερος τρόπος για να αποκτήσετε αναγνώριση από τους πελάτες σας.  Ανεξάρτητα από το αντικείμενο που ασχολείται η επιχείρηση σας, η εμφάνιση ενός αντιπροσωπευτικού λογότυπου, είναι σημαντική για να δημιουργήσετε άμεση αναγνωρισιμότητα στην αγορά που απευθύνεστε.   Η τυχαία επιλογή αντίθετα, εκτός από μία τυχαία εκδοχή  της «ταυτότητας» της επιχείρησης σας, θα μπορούσε «τυχαία» να οδηγήσει και στην απόλυτη αποτυχία όσον αφορά, το επικοινωνιακό κομμάτι που προβάλλει ένα σωστά σχεδιασμένο λογότυπο.   Καλό θα ήταν λοιπόν να λαμβάνετε υπόψη τους παρακάτω κανόνες σχεδίασης πριν προχωρήσετε στην υλοποίησή του.

Σχεδιασμός λογότυπου και κανόνες που δεν πρέπει να αγνοούμε

Μην αναθέσετε τον σχεδιασμό λογότυπου της επιχείρησή σας σε κάποιον ερασιτέχνη

Οι επιχειρηματίες συχνά (και καλώς),  επενδύουν πολλά χρήματα σε ακίνητα και εξοπλισμό, αλλά δεν είναι πολλοί αυτοί, που επιθυμούν να επενδύσουν στο κατάλληλο σχεδιασμό λογότυπου για την εταιρεία τους. Ένα λογότυπο είναι το επαγγελματικό πρόσωπο της επιχείρησής σας και είναι ανάγκη να εξετάσετε το ενδεχόμενο να επενδύσετε σε αυτό. Εάν το λογότυπό σας φαίνεται ερασιτεχνικό, το ίδιο ισχύει και για την επιχείρησή σας. Για να εντυπωσιάσετε το κοινό-στόχο σας και να τους κάνετε να θέλουν να συνεργαστούν μαζί σας, είναι σημαντικό να φροντίσετε την εικόνα της. Ένα μοναδικό  λογότυπο μπορεί να συμβάλει σημαντικά στη δημιουργία ευνοϊκών εντυπώσεων στο μυαλό των πελατών και στην αύξηση του κέρδους σας.

Μην ακολουθείτε τις τάσεις του σχεδιασμού

Οι τάσεις του σχεδιασμού έρχονται και φεύγουν. Λογικό είναι για τις ανάγκες που καλούνται κατά περιόδους να εξυπηρετούν. Μια καλά σχεδιασμένη εικόνα όμως, θα πρέπει να είναι διαχρονική και κυρίως αντιπροσωπευτική της ταυτότητας της επιχείρησής σας. Αυτό όμως είναι εφικτό όταν αποφεύγετε να πέφτετε θύματα μόδας …την στιγμή που ακόμα και μεγάλοι οίκοι μόδας, έχουν σταθερής αισθητικής λογότυπα. Κι επειδή το πιθανότερο είναι χιλιάδες άλλες επιχειρήσεις, στον ίδιο κλάδο να ακολουθήσαν αυτές τις τάσεις, εσείς αντί να χαθείτε ανάμεσα τους να δηλώσετε οπτικά και όχι μόνο, την διαφορετικότητα που ζητάει ο καταναλωτής. Άλλωστε ιστορικά, οι «αυτόφωτοι» άνθρωποι είναι οι ηγέτες που οδηγούσαν «ετερόφωτες» μάζες!

Κάντε καλή επιλογή γραμματοσειράς

Κάντε καλή επιλογή γραμματοσειράς

Όταν πρόκειται για το σχεδιασμό ενός λογότυπου, η επιλογή της σωστής γραμματοσειράς είναι εξαιρετικά σημαντική. Τις περισσότερες φορές ένα σχέδιο αποτυγχάνει να προβληθεί λόγω κακής επιλογής γραμματοσειράς, ενώ αντίθετα μπορεί να υπάρξει οπτική αναβάθμιση του σχεδίου με την σωστή επιλογή.

Είναι επομένως σημαντικό να βρεθεί η σωστή ισορροπία ανάμεσα στο σήμα και τη γραμματοσειρά που χρησιμοποιείτε. Ένας ειδικός σχεδιαστής μπορεί να ταιριάξει τέλεια τη γραμματοσειρά με το συνολικό στυλ του εικονιδίου. Αυτή είναι η δουλειά του άλλωστε!

Ένα λογότυπο πρέπει να διατηρείται όσο το δυνατόν απλούστερο, ενώ εξακολουθεί να μεταδίδει το μήνυμα. Αποφεύγουμε λοιπόν τη χρήση πολλών γραμματοσειρών όπως και τη χρήση κοινών γραμματοσειρών. Επίσης, φροντίζουμε να δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή στο μέγεθος, το διάστιχο και το άνοιγμα των γραμμάτων για να δημιουργήσουμε την τέλεια ισορροπία.

Η τυπογραφία είναι ένα σημαντικό κομμάτι της συνολικής εικόνας ενός λογότυπου και μπορεί να κάνει τη διαφορά ή να χαλάσει ένα σχέδιο. Είναι επομένως σημαντικό να γνωρίζουμε τη χρήση των γραμματοσειρών που χρησιμοποιούμε.

Δεν χρησιμοποιούμε περίπλοκα σχέδια

Τα σύνθετα σχέδια λογότυπων δεν είναι απαραίτητα και στην πραγματικότητα μπορεί να είναι ένα τεράστιο λάθος. Εάν υπάρχουν πάρα πολλά οπτικά στοιχεία στο σχεδιασμό, το λογότυπο χάνει την αποτελεσματικότητά του με τα πολλά στοιχεία να ανταγωνίζονται για προσοχή. Άλλωστε «ουκ εν τω πολλώ το εύ».

Τα απλά λογότυπα είναι αξέχαστα επειδή επιτρέπουν την εύκολη αναγνώριση. Για να ξεχωρίζει ένα λογότυπο, πρέπει να έχει κάτι μοναδικό χωρίς να είναι υπερβολικό. Ένα απλό λογότυπο όχι μόνο διευκολύνει την εύκολη ανάκληση αλλά μπορεί επίσης να λειτουργήσει εύκολα σε διαφορετικά μέσα.

Δεν μιμούμαστε επιτυχημένα σήματα

Δεν μιμούμαστε επιτυχημένα εμπορικά σήματα

Αυτό είναι το μεγαλύτερο λάθος που μπορεί να κάνει ένας σχεδιαστής και ίσως και το πιο κοινό. Ο σκοπός ενός λογότυπου είναι να αντιπροσωπεύει μια εταιρεία. Αν μοιάζει με εκατοντάδες άλλα λογότυπα εκεί έξω, ακυρώνει τον σκοπό του.

Δεν βασιζόμαστε στο χρώμα ή τα ειδικά εφέ

Εάν η απαίτηση είναι το σχέδιο να ορίζεται μόνο από ειδικά εφέ, αναγκαστικά οδηγείται και το χρώμα να γίνεται πιο ισχυρό, οπότε και το παρελκόμενο αποτέλεσμα είναι μία …ισχυρή αποτυχία. Η ίδια η φύση φτιάχνει με αρμονία τις χρωματικές παλέτες της με λιτό μεν αλλά εντυπωσιακό τρόπο. Οπότε κι εμείς θα πρέπει να δουλέψουμε πρώτα σε μαύρο και άσπρο και μετά να προσθέτουμε το χρώμα και άλλα εφέ. Αυτό δίνει τη δυνατότητα να εστιάσουμε στην βασική ιδέα.

Δεν χρησιμοποιούμε εικόνες με ράστερ

Η χρήση φωτογραφίας για το σχεδιασμό λογότυπου είναι μεγάλο λάθος. Ένα σωστά σχεδιασμένο λογότυπο έχει εφαρμογές σε κάθε καμπάνια, που σημαίνει ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε επαγγελματικές κάρτες, μπλουζάκια και πολλές άλλες εφαρμογές. Ένας σχεδιασμός που βασίζεται σε pixel, όπως αυτός που κατασκευάζεται στο Photoshop, θα είναι επεκτάσιμος μόνο σε ένα συγκεκριμένο μέγεθος. Ένα λογότυπο είναι καλύτερα σχεδιασμένο σε ένα διανυσματικό σύστημα γραφικών όπως το Adobe Illustrator. Αυτό διασφαλίζει ότι το σχέδιο λογότυπου μπορεί να κλιμακωθεί σε οποιοδήποτε μέγεθος. Ένα διανυσματικό γραφικό εξασφαλίζει οπτική συνέπεια σε διαφορετικά μέσα. Μια εικόνα ράστερ, από την άλλη πλευρά, δεν μπορεί να κλιμακωθεί σε οποιοδήποτε μέγεθος, πράγμα που σημαίνει ότι δεν είναι εφαρμόσιμη σε μεγάλα μεγέθη.

Δεν χρησιμοποιούμε stock art

Ένα άλλο μεγάλο λάθος που κάνουν πολλοί σχεδιαστές είναι η χρήση έτοιμων εικόνων που κυκλοφορούν στο internet. Πολύ συχνά, οι μικρές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τέτοιες εικόνες λόγω έλλειψης χρημάτων, αλλά ξεχνούν τις πολλές παγίδες της χρήσης τους. Δεδομένου ότι οι εικόνες αυτές έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί σε διάφορα σχέδια, μπορεί να κάνει το λογότυπό σας να δείχνει ερασιτεχνικό …πράγμα που ισχύει τελικά! Από την άλλη το ενδεχόμενο αντιμετώπισης νομικών ζητημάτων, αν χρησιμοποιηθούν εικόνες που προορίζονται για προσωπική χρήση, σε επαγγελματικούς σκοπούς είναι πολύ πιθανό.

Αποφύγετε να φτιάξετε ένα λογότυπο σύμφωνα με τα δικά σας πρότυπα

Ο πρωταρχικός σκοπός ενός λογότυπου είναι να μεταφέρει ένα μήνυμα στο κοινό-στόχο. Αλλά εάν ένας σχεδιαστής λογότυπων είναι περισσότερο επικεντρωμένος στην ευχαρίστηση του πελάτη, ο σχεδιασμός μπορεί να αποτύχει να επηρεάσει τους καταναλωτές. Μπορεί ένα λογότυπο να σας φαίνεται υπέροχο, δεν σημαίνει όμως ότι θα εντυπωσιάζει και τους πελάτες σας. Αποφύγετε να επιβάλλετε την προσωπικότητα σας στο σχεδιασμό λογότυπου. Αντίθετα, αναδείξτε την προσωπικότητα της εταιρείας σας μέσα από αυτόν. Αυτός είναι ο σκοπός!

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Οφέλη που θα αποκομίσετε από την σχεδιασμένη χρήση της διαφήμισης:

  • Δημιουργείτε επίγνωση
    Ένα από τα πιο άμεσα αποτελέσματα της διαφήμισης είναι η αυξημένη αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας, του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας. Οι δυνητικοί πελάτες πιθανότατα θα πρέπει να συναντήσουν την επιχείρησή σας αρκετές φορές προτού αρχίσουν να σας θυμούνται και οι διαφημιστικές ενέργειες σας βοηθούν να το πετύχετε.

  • Εκπαιδεύετε τους καταναλωτές
    Πέρα από την απλή δημιουργία ευαισθητοποίησης, η διαφήμιση σάς βοηθά να εκπαιδεύσετε τους καταναλωτές σχετικά με το πώς τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες σας τους βοηθούν και τι αντιπροσωπεύει η επωνυμία σας.
    Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διαφημιστικές ενέργειες για να δημιουργήσετε μια βαθύτερη κατανόηση για τα πάντα, από την αποστολή της εταιρείας σας μέχρι την αξία αυτών που πουλάτε.

  • Ενισχύετε τη φήμη σας
    Η διαφήμιση σάς δίνει τη δυνατότητα να βελτιώσετε τη φήμη της επιχείρησής σας. Τόσο η διαφήμιση εκτός σύνδεσης μέσω αντύπων,. επιγραφών και άλλων μέσων όσο και η διαδικτυακή διαφήμιση μπορούν να ενισχύσουν την προβολή των βασικών μηνυμάτων σας – τα συμπεράσματα που θέλετε να έχει το κοινό-στόχο σας – και να τονίσουν τις καλές πτυχές της εταιρείας σας.
  • Αποκτάτε νέους πελάτες
    Η απόκτηση νέων πελατών είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη της επιχείρησης σας. Η διαφήμιση είναι πολύ σημαντική γιατί σας βοηθάει να προσεγγίσετε περισσότερα άτομα που θέλετε για πελάτες σας με μηνύματα που απευθύνονται απευθείας σε αυτούς.
  • Διατηρήτε τους τρέχοντες πελάτες σας

    Η διατήρηση των πελατών είναι το θεμέλιο της επιχειρηματικής ανάπτυξης . Χρειάζεστε πιστούς πελάτες που αγαπούν την επωνυμία σας, σας στέλνουν παραπομπές από στόμα σε στόμα και πιθανότατα ξοδεύουν περισσότερα χρήματα για το προϊόν ή την υπηρεσία σας.

    Η αποτελεσματική διαφήμιση οδηγεί την προσοχή των πελατών σας ξανά σε εσάς. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διαφημιστικές ενέργειες για να στοχεύσετε εκ νέου σε μέλη του κοινού-στόχου σας , συμπεριλαμβανομένων επιχειρήσεων και καταναλωτών που βρίσκονται ήδη στη βάση πελατών σας.

  • Μένετε μπροστά από τον ανταγωνισμό
    Ανεξάρτητα από το είδος της επιχείρησης που διευθύνετε, έχετε ανταγωνιστές. Θα υπάρχουν πάντα επιχειρήσεις που θα διεκδικούν την προσοχή των ίδιων καταναλωτών. Ακόμα κι αν δεν γνωρίζετε ποιοι είναι αυτοί οι ανταγωνιστές σας, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να είναι μεταξύ των πολλών επιχειρήσεων που ήδη διαφημίζονται για να αναπτύξουν την επιχείρησή τους. Στις μέρες μας δεν μπορείτε να βασίζεστε στην πελατεία που αποκτάτε οργανικά ή από στόμα σε στόμα, οι διαφημίσεις είναι σημαντικός παράγοντας διαμόρφωσης της επιτυχίας σας σε μια διαρκώς μεταβαλλόμενη αγορά.
  • Πραγματοποιήτε πωλήσεις
    Οι επιπτώσεις της διαφήμισης στην πραγματοποίηση πωλήσεων είναι καθοριστική. Οι διαφημίσεις είναι ισχυρά εργαλεία για να βοηθήσουν την επιχείρησή σας να κερδίσει τα χρήματα που χρειάζεται για να επιβιώσει και να ευδοκιμήσει.

 

Στόχος μας είναι να εκπληρώσετε τους επιχειρηματικούς σας στόχους.
Καθώς οι διαφημιστικές ενέργειες που σχεδιάζουμε μαζί σας θα σάς βοηθούν να επιτύχετε υψηλή απόδοση επένδυσης (ROI), θα έχετε επιπλέον έσοδα που μπορείτε να επανεπενδύσετε στην επιχείρησή σας για έναν συνεχή κύκλο διαφήμισης και ανάπτυξης.
Η διαφήμιση είναι σημαντική γιατί μπορεί να οδηγήσει στην ανάπτυξη της επιχείρησής σας.
Με την διαφήμιση θα προσεγγίσουμε μαζί σας το σωστό κοινό με θετικά, στοχευμένα μηνύματα που θα μετατρέπουν τους δυνητικούς πελάτες σε αφοσιωμένους πελάτες. 
Επίσης θα στοχεύσουμε εκ νέου το κοινό σας, είτε στοχεύετε να αποκτήσετε αναγνωρισιμότητα επωνυμίας είτε να αυξήσετε την εμπιστοσύνη και την προτίμηση των επιχειρήσεων και καταναλωτών που είναι πελάτες σας.

Γιατί είναι τόσο σημαντική η διαφήμιση;

Από το λανσάρισμα ενός νέου προϊόντος ή υπηρεσίας μέχρι την απλή προσπάθεια να προωθήσετε την επωνυμία σας στον κόσμο, οι κατάλληλες διαφημιστικές τακτικές μπορούν να σας βοηθήσουν να προσεγγίσετε περισσότερα από τα κατάλληλα άτομα.

Η διαφήμιση είναι ένας τύπος προώθησης επί πληρωμή που στρέφει την προσοχή στο βασικό σας μήνυμα και είναι το κρίσιμο επόμενο βήμα για να λειτουργήσουν οι στρατηγικές μάρκετινγκ που θα χρησιμοποιήσετε. Αυξάνει την έκθεσή σας για να συμβάλει να επιτύχετε τους επιχειρηματικούς σας στόχους, είτε στοχεύετε να δημιουργήσετε τη βάση πελατών σας είτε να αυξήσετε γρήγορα τον όγκο των πωλήσεών σας.

Τα οφέλη που θα αποκομίσετε από την σχεδιασμένη χρήση της διαφήμισης:

Βήματα για να βελτιώσετε την εταιρική σας εικόνα
  1. Οι πρώτες εντυπώσεις είναι ζωτικής σημασίας
    Το εταιρικό σας branding είναι ότι πιο σημαντικό διαθέτεται. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει τη γλώσσα, το λογότυπο, τον συνδυασμό χρωμάτων, τη χρήση εικόνων, την τυπογραφία και τα γραφικά σας. Ανεξάρτητα από το πόσο καλά εξοπλισμένη είναι η εταιρεία σας, εάν ο καταναλωτής έχει κακή εντύπωση για εσάς από οποιοδήποτε από τα παραπάνω, ενδέχεται να μην έχετε άλλη ευκαιρία για να τον κάνετε πελάτη.

  2. Βελτιστοποιήστε το περιεχόμενό σας
    Το περιεχόμενό σας είναι όλα αυτά που προβάλετε για να έρθετε σε επαφή με τον καταναλωτή, είναι επίσης η φωνή σας και το κύριο μέρος που θα προσελκύσει τον καταναλωτή να ενδιαφερθεί για την επιχείρησή σας. Ως εκ τούτου, είναι ζωτικής σημασίας να δημιουργείτε περιεχόμενο που θα ενδιαφέρει τον καταναλωτή και πάνω από όλα θα το βρει χρήσιμο. Η παροχή περιεχομένου υψηλής ποιότητας που ο καταναλωτής βρίσκει σχετικό με τις ανάγκες του θα προσθέσει αξιοπιστία και εμπιστοσύνη στην επωνυμία σας και θα ενισχύσει την εταιρική σας ταυτότητα στην αγορά.

  3. Χρησιμοποιήστε περιεχόμενο πολυμέσων
    Το οπτικό περιεχόμενο έχει αποδειχθεί ότι έχει υψηλότερο ποσοστό μετατροπής από τον γραπτό λόγο μόνο, χρησιμοποιήστε όλους τους πόρους σας για να τονίσετε αυτό.

  4. Διατηρήστε μια συνεπή στρατηγική
    Πρώτα και κύρια πρέπει να αποφασίσετε προσεκτικά ποιο είναι το μήνυμα που προσπαθείτε να μεταφέρετε, όταν το έχετε, μείνετε σε αυτό, η προσπάθεια να τοποθετηθείτε σε πάρα πολλές διαφορετικές κατηγορίες θα χρησιμεύσει μόνο στη σύγχυση του καταναλωτή και θα μειώσει το μήνυμά σας.

  5. Χρησιμοποιήστε ένα όνομα, λογότυπο και στυλ
    Το όνομά σας, το λογότυπο και τα χρώματά σας είναι σημαντικό να υπάρχουν σε όλο το υλικό μάρκετινγκ. Το ίδιο ισχύει και για το περιεχόμενο, καί είναι χρήσιμο να εφαρμοστεί στις γραμματοσειρές και τα στυλ που χρησιμοποιούνται παντού. Όλα αυτά θα πρέπει να εφαρμόζονται παντού, χωρίς εξαίρεση, από ιστολόγια έως μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ιστότοπους έως επαγγελματικές κάρτες. θα πρέπει όλα να έχουν την ίδια ταυτότητα, καθιστώντας σας άμεσα αναγνωρίσιμο.

  6. Αναπτύξτε μια συνεπή φωνή και τόνο για την επωνυμία σας
    Δώστε στην επωνυμία σας προσωπικότητα αναπτύσσοντας και διατηρώντας ένα συνεπές μήνυμα. Αποφύγετε να στέλνετε ανάμεικτα μηνύματα μέσω του τόνου ή της φωνής που χρησιμοποιείται στο περιεχόμενό σας, διότι θα αποδυναμώσετε το μήνυμά σας.

  7. Κρατήστε τις υποσχέσεις σας
    Επιδιώξτε να ανταποκρίνεστε με συνέπεια σε αυτά που υπόσχεστε, κάθε φορά χωρίς εξαίρεση. Αυτό θα εδραιώσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην επωνυμία σας και θα ενθαρρύνει την περαιτέρω δέσμευση.

  8. Προσαρμόστε το μήνυμά σας
    Βρείτε ποιο είναι το κοινό-στόχος σας, τι θέλει να μάθει ή να ανακαλύψει; Παρέχετε αυτό που απαιτούν ή χρειάζονται και κάντε το σε συνεπή βάση.

Είσοδος στον λογαριασμό

Καλώς ήρθατε στον ανανεωμένο ιστότοπό μας. Θέλουμε να σας παρέχουμε πληροφορίες που θα σας φανουν χρήσιμες σε αυτά που θέλετε να πετύχετε. Επίσης επιθυμούμε την συνεργασία που θα αναδείξει όλα όσα μπορούμε να πετύχουμε από κοινού.

The Marketeers

Δεσμευόμαστε για την επιτυχία σας