Η διαφήμιση στο Διαδίκτυο έχει μετατραπεί από ένα αβέβαιο στοίχημα στην κύρια πλατφόρμα για το marketing των περισσότερων εταιρειών. Τα ψηφιακά banner είναι για την διαφήμιση στο διαδίκτυο ότι οι διαφημιστικές πινακίδες για την υπαίθρια διαφήμιση: μια βασική και πανταχού παρούσα μορφή, η οποία μπορεί να επιτύχει εξαιρετικά αποτελέσματα. Ας ρίξουμε μια ματιά στο τι ακριβώς είναι ένα banner και τι είδη υπάρχουν στην ψηφιακή διαφήμιση σήμερα.
Τι είναι Banner;
Το banner είναι ένα κομμάτι ψηφιακής διαφήμισης που συνδυάζει εικόνες, κείμενο και μερικές φορές ήχο και διαδραστικά στοιχεία. Τοποθετείται σε ιστοσελίδες για να διαφημίσει μια επωνυμία, εταιρεία ή καμπάνια. Κανονικά, ο στόχος ενός banner είναι ο χρήστης να κάνει κλικ σε αυτό και να κατευθύνεται σε μια διαφημιστική σελίδα.
Ένα banner είναι ένα είδος «κενού καμβά» συγκεκριμένων διαστάσεων όπου μια επωνυμία μπορεί να εισαγάγει τη δημιουργικότητά της. Δεδομένης της μεγάλης παρουσίας banner στο Διαδίκτυο, είναι πολύ σημαντικό να κάνετε το banner σας να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό για να τραβήξετε την προσοχή του χρήστη.
Τα banner χρησιμοποιούνται σχεδόν σε όλες τις σελίδες που ενδιαφέρονται για δημιουργία εσόδων μέσω διαφήμισης, αλλά είναι ιδιαίτερα άφθονα σε ιστότοπους με μεγάλη επισκεψιμότητα ή σε ιστότοπους που ειδικεύονται σε συγκεκριμένο περιεχόμενο.
Οι διαφημίσεις banner ποικίλλουν σε μέγεθος και διαστάσεις, ώστε να μπορείτε να τις προσαρμόσετε στις ανάγκες σας και στις διαφορετικές συσκευές στις οποίες θα έχουν πρόσβαση οι χρήστες.

Τι είδη banner υπάρχουν;
Υπάρχουν τρεις κυρίως τύποι banner: τα σταθερά ή ενσωματωμένα, τα επεκτάσιμα και τα αιωρούμενα banner.
Τα σταθερά ή ενσωματωμένα banner είναι, όπως υποδηλώνει το όνομά τους, αυτά που έχουν αμετάβλητη θέση στην ιστοσελίδα όπου εμφανίζονται. Μέσα σε αυτά μπορούμε να δούμε αυτές τις κύριες μορφές:
- Ορθογώνιο: με οριζόντιο προσανατολισμό, αυτή είναι η πιο τυπική μορφή. Συχνά τοποθετείται στο πάνω τρίτο της σελίδας. Ανάλογα με το μέγεθός του, μπορούμε να διακρίνουμε μεταξύ του mega banner (το οποίο μπορεί να είναι μεγαλύτερο από 900 pixel πλάτος και 90 pixel ύψος), το τυπικό banner (468 x 60 pixel) και το μισό banner (234 x 60 ή 234 x 90 pixel) .
- Τετράγωνο: αυτή η μορφή είναι ενσωματωμένη στη διάταξη της σελίδας και δεν είναι πολύ ενοχλητική. Γενικά τοποθετείται δίπλα στο κείμενο ενός άρθρου. Η μορφή και το μέγεθος μπορεί να διαφέρουν, αν και είναι συχνά περίπου 300 x 250 pixel ή 300 x 600 pixel.
- Ουρανοξύστης: πρόκειται για ένα ορθογώνιο banner με κάθετη μορφή, που συνήθως βρίσκεται στις πλαϊνές στήλες μιας ιστοσελίδας. Το μέγεθός του είναι συνήθως 100 x 600 ή 120 x 700 pixel.
Τα επεκτάσιμα banner έχουν παρόμοιες μορφές, αλλά μπορούν επίσης να μεγεθυνθούν στην οθόνη σε μέγεθος που ποικίλλει ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του μέσου στο οποίο είναι ενσωματωμένα. Κανονικά, το banner εμφανίζεται όταν το ποντίκι τοποθετείται πάνω του ή κατά την είσοδο στη σελίδα. Για να διασφαλιστεί ότι αυτή η μορφή δεν είναι υπερβολικά παρεμβατική, θα πρέπει να έχει ένα ευδιάκριτο κουμπί κλεισίματος.
Τα αιωρούμενα banner είναι όπως τα προηγούμενα δύο, δεν έχουν σταθερή θέση στην ιστοσελίδα αλλά κινούνται κατά μήκος του περιεχομένου. Οι πιο συνηθισμένες κινούμενες μορφές είναι:
- Παρενθετικό: αυτό είναι ένα banner που καταλαμβάνει ολόκληρη την οθόνη του προγράμματος περιήγησης. Είναι πολύ αποτελεσματικό στο να προσελκύει την προσοχή του χρήστη, αλλά είναι επίσης μια πολύ παρεμβατική μορφή και επομένως πρέπει να χρησιμοποιείται με φειδώ.
- Επίπεδο: ένα banner με μια κινούμενη εικόνα που κινείται πάνω από το περιεχόμενο της ιστοσελίδας. Όπως και στην προηγούμενη περίπτωση, είναι αποτελεσματικό στο να προσελκύει την προσοχή, αλλά μπορεί επίσης να είναι παρεμβατικό.
Με αυτά τα παραδείγματα διαφημίσεων banner, ελπίζουμε να νιώθετε έτοιμοι να επιλέξετε το σωστό στυλ και μέγεθος που ταιριάζει στην καμπάνια σας! Θυμηθείτε να είστε δημιουργικοί και να τραβάτε το ενδιαφέρον του κοινού σας χωρίς να κάνετε το διαφημιστικό banner σας υπερβολικά ενοχλητικό.

Λόγοι για να χρησιμοποιήσετε ψηφιακά banner
Ο σχεδιασμός web banner είναι μια από τις πιο παραγωγικές μορφές marketing που χρησιμοποιούνται στον σημερινό διαδικτυακό κόσμο και διατίθεται σε όλα τα σχήματα και μεγέθη. Η προσαρμοστικότητα των ψηφιακών banner τα κάνει απαραίτητο κομμάτι της διαφημιστικής σας δαπάνης.
Τα ψηφιακά banner θεωρούνται ένα αποτελεσματικό στοιχείο για την αύξηση της επισκεψιμότητας στον ιστότοπό σας και μπορούν να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στην αύξηση των πελατών σας. Ενώ τα υψηλά ποσοστά “κλικ” είναι ένα προφανές στατιστικό για τη μέτρηση της επιτυχίας, υπάρχουν περαιτέρω, πιο λεπτοί, λόγοι για την ενασχόληση με αυτή τη μορφή διαφήμισης, που σχετίζονται με την αναγνωρισιμότητα και την ανάπτυξη της επωνυμίας, την εκ νέου στόχευση καθώς και τη δημιουργία δυνητικών πελατών καθώς μπορεί να υποστηρίξει την εξοικείωση και τελικά να συμβάλει στην εμπιστοσύνη των καταναλωτών σε μια επωνυμία.
Η παραδοσιακή διαφήμιση με banner έχει επεκταθεί και σε άλλες μορφές, όπως οι διαφημίσεις Facebook, διαφημίσεις Instagram κ.ά.

Πως θα φτιάξω τo κατάλληλο banner
Για να χρησιμοποιήσετε αποτελεσματικά τα ψηφιακά banner, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να κατανοήσετε και να προσαρμοστείτε στις ανάγκες των πελατών-στόχων σας. Το marketing και ο σωστός σχεδιασμός παράγει διαφοροποιημένα, στοχευμένα ψηφιακά banner για διαφορετικές προσωπικότητες και δυνητικούς πελάτες.
Ας δούμε μερικές σημαντικές αρχές για ένα πετυχημένο banner.
- Eίναι απαραίτητο τα banner να έχουν κάποιο μήνυμα. Το κείμενο του μηνύματος είναι σημαντικό να είναι σαφές σύντομο και εύστοχο.
- Προσέχουμε την αισθητική του σχεδιασμού ώστε να είναι ελκυστικό και συγχρόνως απλό. Xρησιμοποιούμε κατάλληλα χρώματα. Βάζουμε το λογότυπό μας σε περίοπτη θέση αλλά χωρίς να υπερτερεί του μηνύματός μας. Τα banner αποσκοπούν και στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας του σήματός μας. Τα κείμενά μας είναι περιορισμένα (τέσσερις γραμμές ή λιγότερες). Δεν χρησιμοποιούμε πολύ λεπτές γραμματοσειρές ή γράμματα μικρότερα από 10 στιγμές. Αν θέλουμε να προσθέσουμε κίνηση, μπορεί να βοηθήσει στο να προσελκύσει την προσοχή στο banner μας αλλά δεν πρέπει να αποσπά την προσοχή από το μήνυμά μας. Γι αυτό δεν πρέπει να διαρκεί πάνω από 15 δευτερόλεπτα. Η όλη αισθητική του banner θα πρέπει να ταιριάζει με την επωνυμία μας και τη σελίδα προορισμού. Χρησιμοποιούμε σχετικά γραφικά και φωτογραφίες ώστε να ενισχύσουμε το μήνυμά μας. Προσέχουμε να υπάρχει καθορισμένο πλαίσιο. Αν η διαφήμιση είναι λευκή τοποθετούμε ένα γκρι περίγραμμα 1 pixel στα όρια του πλαισίου. Τα αρχεία μας πρέπει να είναι μικρά και να μην ξεπερνούν τα 150 kb ώστε η διαφήμιση μας να φορτώνεται γρήγορα στη σελίδα. Τα κατάλληλα αρχεία είναι μορφής JPG, PNG, GIF ή HTML5.
- Να υπάρχει ξεκάθαρα η πρόκληση για δράση (CTA κουμπί) που θα παροτρύνει τον θεατή να διαβάσει περισσότερα.
Όλα αυτά να είναι απλά, ξεκάθαρα και κατανοητά – οι θεατές θα δουν το banner σας για δευτερόλεπτα.