Μας ρωτάτε ξανά και είμαστε εδώ για να σας απαντήσουμε!
Ένας από τους κυριότερους λόγους για τη δημιουργία μίας ιστοσελίδας για μια επιχείρηση, είναι η αύξηση των πωλήσεων και των κερδών της. Ιδιαίτερα μεσα στη περίοδο του κοροναϊού καταλάβε τη δύναμη του online shopping και πόσο σημαντική είναι η online προβολή και παρουσία πολλών επιχειρήσεων. Αυτό ήταν το κομμάτι που κατάφερε να τις βοηθήσει να επιβιώσουν, ακόμα και να αναπτυχθούν καθώς οι καταναλωτές αναγκάστηκαν να στραφούν στις online αγορές.
Παρ’όλα αυτά υπάρχουν επιχειρήσεις που ενώ προσπάθησαν να επενδύσουν στη δημιουργία ή ανάπτυξη της ιστοσελίδας τους και ενώ έχουν παρατηρήσει αυξημένη επισκεψιμότητα, δεν ισχύει το ίδιο και για τις πωλήσεις τους.
Εδώ είναι το σημείο που παρουσιάζεται το CRO (Conversion Rate Optimization)! Οι απαιτούμενες δηλαδή ενέργειες που πρέπει να γίνουν σε μία ιστοσελίδα ώστε να αυξηθούν οι μετατροπές (πωλήσεις) της.
Το Conversion Rate μετριέται ως το ποσοστό των επισκεπτών μιας ιστοσελίδας που πραγματοποίησαν κάποια ενέργεια σε αυτή (πχ. αγορά) δια το σύνολο των συνολικών επισκεπτών της.
Είναι εύκολο να καταλάβει κανείς πως όσο υψηλότερο είναι το ποσοστό μετατροπών (conversion rate) για ένα website, τόσο αυξάνονται οι πωλήσεις του.
Ποιες είναι οι ενέργειες που μπορείτε να ακολουθήσετε ετσι ώστε να αυξήσετε τις πωλήσεις της ιστοσελίδας σας;
Ξεκάθαρη Δομή & Εύκολη Πλοήγηση
Ακολουθήστε τις βασικές ιστοσελίδες ενός ηλεκτρονικού καταστήματος:
- Η αρχική σελίδα
- Οι κατηγορίες προϊόντων (εφόσον υπάρχουν)
- Τα single page των προϊόντων
- Η σελίδα του καλαθιού
- Η σελίδα του Checkout
Όλες οι παραπάνω εξυπηρετούν ένα σκοπό και βοηθούν το χρήστη να βρει αυτό που επιθυμεί και να τον οδηγήσουν σε αγορά.Αυτος είναι ο στόχος τους και να το έχετε πάντα στο μυαλό σας πριν δημιουργήσετε κάτι άλλο.
Μην ξεχάσετε να συμπεριλάβετε call to action buttons, καθαρές εικόνες και ένα κατανοητό μενού.Αυτά μπορεί να είναι απλά στοιχεία,αλλά σίγουρα θα βοηθήσουν το ηλεκτρονικό σας κατάστημα να αυξήσει τα conversions του.
Ταχύτητα Ιστοσελίδας
Ακούγεται αυτονοητο και δενα θα έπρεπε να μιλάμε την ταχύτητα μιας ιστοσελίδας πλεόν, ιδιαίτερα αν έχει ως στόχο να κάνει πωλήσεις, όμως δυστυχώς βλέπουμε συνέχεια δεκάδες e-shop με αργούς (πολύ αργούς!!) χρόνους φόρτωσης. Η Google λέει και ξαναλέει πόσο σημαντική είναι η ταχύτητα μια ιστοσελίδας, δίνοντας έξτρα έμφαση στην εμπειρία του χρήστη σε ένα website. Έτσι, είναι αδιανόητο ένα online κατάστημα να μην προσπαθεί να βελτιστοποιήσει τη ταχύτητα του site του.
Για κάθε 1 δευτερόλεπτο που μειώνεται ο χρόνος φόρτωσης σε μία ιστοσελίδα το ποσοστο μετατροπών της αυξάνεται κάτα περίπου 2%! – Keep that in mind!
Mobile-Friendly Σχεδιασμός
Oι κινητές συσκευές είναι το κύριο μέσο που χρησιμοποιεί η πλειοψηφία των χρηστών στο διαδίκτυο. Από τα διαθέσιμα στοιχεία το 60%, κατά μέσο όρο, των συνδέσεων στις ιστοσελίδες πραγματοποιείται από mobile. Και ας μην το βλέπουμε μόνο από την πλευρά των επισκέψεων. Ένα πολύ μεγάλο ποσοστό αυτών των χρηστών προχωράει και στην ολοκλήρωση αγορών χρησιμοποιώντας το κινητό τους οπότε αν δεν είναι εύκολο να το κάνουν στο site σας, τότε χάνετε μια μεγάλη ευκαιρία για αύξηση των πωλήσεων σας.
Επενδύστε Στην Κατάλληλη Προώθηση
Μέχρι και πριν μερικά χρόνια η online προώθηση μιας ιστοσελίδας ήταν σχετικά “εύκολη” υπόθεση. Με μία σωστά δομημένη Google Ads ή Facebook Ads καμπάνια οι επιχειρήσεις μπορούσαν να δουν ένα πολύ ικανοποιητικό ROI (Return On investment). Τα κόστη τότε ήταν πολύ χαμηλότερα και ο ανταγωνισμός πολύ λιγότερος.
Σήμερα,τα δεδομένα έχουν αλλάξει. Νέα online καταστήματα δημιουργούνται κάθε μέρα, ενώ, αν και τα διαθέσιμα κανάλια online διαφήμισης είναι αμέτρητα, το κόστος των διαφημίσεων έχει αυξηθεί σημαντικά και οι διαδικασίες έχουν γίνει πιο πολυπλοκες.
Μήπως αυτό σημαίνει πως μία επιχείρηση δεν μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις μέσω του digital marketing;
Όχι! Όχι! Όχι!
Πλέον όμως χρειάζεται μια δυνατή στρατηγική. Το ότι δουλεύει η μία στρατηγική και τύπος διαφήμισης στο Facebook για ένα e-shop με αξεσουάρ δεν σημαίνει ότι θα δουλέψουν το ίδιο αποτελεσματικά και για ένα ξενοδοχείο.
Η απόδοση μίας διαφήμισης αλλάζει ανάλογα τη κατηγορία του προϊόντος, την περιόδο που τρέχει η διαφήμιση, το budget κλπ.
Για αυτό είναι απαραίτητο να μην επαναπαύεστε και συνεχώς να επιδιώκετε να βελτιστοποιήσετε την online προώθησή σας.
Συνεπώς, η αύξηση των επισκεπτών μιάς ιστοσελίδας δεν σημαίνει αυτόματα την ταυτόχρονη αύξηση των πωλήσεων. Αν δεν έχετε το κατάλληλο Conversion Rate Optimization αφήνετε πολλές χαμένες πωλήσεις που σημαίνει λιγότερα έσοδα για την επιχείρησή σας!