Ένα λογότυπο παρότι είναι μια μοναδική οπτική έκφραση της επωνυμίας σας, μπορεί -και πρέπει- να λάβει πολλές μορφές, ανάλογα με την εφαρμογή του. Έτσι έχουμε τις παραλλαγές λογότυπου ή τις εναλλακτικές εκδόσεις του κύριου λογότυπου. Το στυλ που χρησιμοποιείται για κάθε παραλλαγή είναι παρόμοιο με το πρωτότυπο. Στην πραγματικότητα, όσο πιο παρόμοιες είναι οι παραλλαγές του λογότυπου με το πρωτότυπο, τόσο καλύτερο είναι για την επιχείρηση. Η παραλλαγή δίνει στην επωνυμία σας τη δυνατότητα να είναι συνεκτική, συνεπής και αναγνωρίσιμη σε πολλά περιβάλλοντα.
Σκεφτείτε το ως εξής: μια εικόνα μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ένας ιστότοπος και μια επαγγελματική κάρτα μπορεί να απαιτούν διαφορετικά λογότυπα σε διαφορετικά σχήματα και στυλ. Αντί να βασίζεστε σε ένα μοναδικό λογότυπο για να κάνετε όλη τη δουλειά, η επωνυμία σας μπορεί να έχει ευελιξία αναπτύσσοντας πολλές παραλλαγές λογότυπων.
Οποιαδήποτε επωνυμία μπορεί να επωφεληθεί από τις παραλλαγές του λογότυπου, αλλά ορισμένες θα χρειαστούν περισσότερες παραλλαγές από άλλες. Εξαρτάται από το στυλ του λογότυπου σας και το είδος και τις ανάγκες της επιχείρησής σας. Θα εξετάσουμε τέσσερις βασικούς τύπους παραλλαγών λογότυπων – κύρια, δευτερεύοντα, απλουστευμένα και favicon – για να σας βοηθήσουμε να μάθετε ποιες χρειάζεστε.
Κύριο λογότυπο
Η δημιουργία των παραλλαγών του λογότυπού σας ξεκινά με την ανάπτυξη του κύριου λογότυπου. Αυτή είναι η πιο πλήρης και πολύπλοκη μορφή του. Είναι η μορφή που θα χρησιμοποιείτε πιο συχνά. Το κύριο λογότυπο είναι αυτό που θα περιλαμβάνει τις περισσότερες λεπτομέρειες, όπως επωνυμία, σλόγκαν και ημερομηνία ίδρυσης. Τα κύρια λογότυπα είναι συχνά οριζόντια, αλλά αυτό μπορεί να διαφέρει ανάλογα με το σχέδιο και το θέμα. Μερικές φορές κατάλληλη είναι μία κάθετη διάταξη για το πρωτεύον λογότυπο. Εάν το κύριο λογότυπό σας περιέχει χρώμα, μην ξεχάσετε να έχετε στη διάθεσή σας και μια ασπρόμαυρη εκδοχή.
Για να τονίσετε τη σημασία του κύριου λογότυπου σας, βεβαιωθείτε ότι έχει πάντα χώρο για να αναπνεύσει και ότι δεν κυριαρχείται από άλλα σχεδιαστικά στοιχεία. Το κύριο λογότυπο πρέπει να είναι εντυπωσιακό, αξέχαστο και προσαρμόσιμο. Βεβαιωθείτε ότι θα φαίνεται τόσο όμορφο σε μια κεφαλίδα ιστότοπου όσο και σε μεγάλα γράμματα.


Δευτερεύον λογότυπο
Αφού δημιουργήσετε το κύριο λογότυπό σας, ήρθε η ώρα να δημιουργήσετε ένα δευτερεύον λογότυπο. Ο κύριος στόχος ενός δευτερεύοντος λογότυπου είναι να έχει διαφορετική διάταξη από την κύρια έκδοση. Για παράδειγμα, εάν το κύριο λογότυπό σας είναι οριζόντιο με σύμβολο δίπλα σε λέξεις, το δευτερεύον λογότυπο μπορεί να έχει κάθετο προσανατολισμό με ένα σύμβολο πάνω ή κάτω από τις λέξεις.
Σκεφτείτε το δευτερεύον λογότυπο ως αντανάκλαση του κύριου λογότυπου. Θα πρέπει να έχει τις ίδιες γραμματοσειρές, και την ίδια γενική αισθητική για να διατηρεί την προσωπικότητα της επωνυμίας σας με συνεπή τρόπο. Ένα δευτερεύον λογότυπο θα είναι χρήσιμο για περιόδους που ο χώρος είναι λίγο περιορισμένος ή εάν ο χώρος δεν ταιριάζει στο κύριο λογότυπο σας.
Διαφορετικά μέρη έχουν διαφορετικές απαιτήσεις χώρου για ένα λογότυπο, για παράδειγμα, ένα οριζόντιο λογότυπο μπορεί να ταιριάζει καλύτερα σε επιστολόχαρτο ή επαγγελματική κάρτα. Μια εικόνα προφίλ μέσων κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να χρειάζεται ένα κατακόρυφο λογότυπο. Υπό αυτή την έννοια, το δευτερεύον λογότυπό σας είναι εκεί για να υποστηρίξει και να συμπληρώσει τα κενά όπου το κύριο λογότυπό σας δεν χωράει ή δεν φαίνεται καλά.
Δευτερεύον σήμα
Μόλις τα πρωτεύοντα και δευτερεύοντα λογότυπά σας αποκατασταθούν, είναι σημαντικό να δημιουργήσετε το δευτερεύον σήμα σας. Αυτή είναι η πιο απλοποιημένη και συμπυκνωμένη παραλλαγή λογότυπου και θα σας φανεί χρήσιμη σε στιγμές που πρέπει να τοποθετήσετε ένα λογότυπο σε μικρό χώρο, τόσο σε έντυπη όσο και σε ψηφιακή μορφή. Θυμηθείτε: δεν προορίζονται όλα τα κύρια και δευτερεύοντα λογότυπα να μειωθούν. Τότε είναι που ένα δευτερεύον σήμα θα σας φανεί χρήσιμο.
Οι δύο πιο συνηθισμένοι τύποι δευτερευόντων σημάτων είναι κύκλοι που περιέχουν κείμενο ή/και σύμβολα ή ένα δευτερεύον σήμα που είναι αποκλειστικά σύμβολο. Στην εκτύπωση, τα υποσήματα είναι κοινά ως υποσέλιδα ή υδατογραφήματα, και θα κάνουν επίσης ένα υπέροχο αυτοκόλλητο. Στους ψηφιακούς χώρους, ένα δευτερεύον σήμα είναι τέλειο ως avatar των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ή σε άλλες στιγμές που πρέπει να χρησιμοποιήσετε το λογότυπό σας αλλά θέλετε να φαίνεται πιο εκλεπτυσμένο.

Favicon
Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό, η δημιουργία ενός favicon είναι ένα χρήσιμο μέρος της ανάπτυξης παραλλαγών λογότυπου. Το favicon είναι ένα μικροσκοπικό εικονίδιο που βρίσκεται στην κορυφή ενός προγράμματος περιήγησης στο Διαδίκτυο. Συχνά είναι απλώς ένα σύμβολο, αλλά μπορεί επίσης να χωρέσει μερικά γράμματα ανάλογα με το σχέδιο και τη διάταξη.
Ο σκοπός ενός favicon είναι να δημιουργήσει μια οπτική υπενθύμιση της ταυτότητας της επωνυμίας. Για όσους κρατούν πολλές καρτέλες ανοιχτές ταυτόχρονα, ένα favicon μπορεί επίσης να βοηθήσει τον πελάτη ή τον χρήστη σας να βρει εύκολα τον ιστότοπό σας. Με ένα favicon, οι επισκέπτες μπορούν να εντοπίσουν γρήγορα τον ιστότοπό σας, ενώ εσείς ενισχύετε την αναγνωρισιμότητα και την ταυτότητά σας.
Αν και ένα favicon μπορεί να μην είναι πάντα απαραίτητο για την επωνυμία σας, μπορεί σίγουρα να σας φανεί χρήσιμο, επειδή μπορεί επίσης να κάνει διπλή λειτουργία ως εικονίδιο εφαρμογής. Σκεφτείτε τις πολλές εφαρμογές στο τηλέφωνό σας και πώς ορισμένα εικονίδια ξεχωρίζουν περισσότερο από άλλα. Ένα καλά σχεδιασμένο εικονίδιο θα σας εξυπηρετήσει, αφήνοντας θετική εντύπωση για την επωνυμία σας.
Το λογότυπό σας είναι η πιο αναγνωρίσιμη πτυχή της επωνυμίας σας συνολικά. Όχι μόνο θα πρέπει να είναι όμορφο και αξέχαστο, αλλά θα πρέπει να μπορεί να προσαρμόζεται σε διαφορετικές μορφές. Χρησιμοποιώντας παραλλαγές λογότυπου, η επωνυμία σας θα είναι έτοιμη να έχει τολμηρό αντίκτυπο ανά πάσα στιγμή και σε οποιοδήποτε μέρος. Ένα κύριο λογότυπο, ένα δευτερεύον λογότυπο, το δευτερεύον σήμα και το favicon δημιουργούν την απόλυτη οπτική εμπειρία επωνυμίας. Και αν αισθάνεστε μπερδεμένοι για το πώς να το κάνετε, η επαγγελματική βοήθεια δεν είναι ποτέ πολύ μακριά.
