Ζούμε σε έναν κόσμο γεμάτο εταιρείες και μάρκες, και όπου κι αν πάμε βλέπουμε εκατοντάδες λογότυπα από διαφορετικές εταιρείες. Η πραγματικότητα είναι ότι ξεχνάμε το μεγαλύτερο μέρος τους, αλλά υπάρχουν μερικά λογότυπα που διατηρούμε στο μυαλό μας. Μπορεί να ρωτήσετε λοιπόν, πως μπορώ να έχω ένα λογότυπο που θα παραμείνει στο μυαλό του κοινού και θα αναγνωρίζεται εύκολα; Ο σχεδιασμός λογότυπου μπορεί να κάνει τη διαφορά. Στόχος ενός καλού λογότυπου είναι να αντιπροσωπεύει τέλεια την επωνυμία σας στο κοινό, και ταυτόχρονα να σας διαφοροποιεί από τους άλλους εκεί έξω. Όταν κάποιος κοιτάζει το λογότυπό σας θα πρέπει να μπορεί να προσδιορίσει δύο πράγματα: αν επιθυμεί το προϊόν και αν θέλει να το αγοράσει από την εταιρεία σας. Οι παρακάτω αρχές του σχεδιασμού λογότυπου θα σας βοηθήσουν να το κάνετε αυτό.

1. Απλότητα
Το πρώτο βήμα για τη δημιουργία ενός καλοσχεδιασμένου λογότυπου είναι να το διατηρήσετε απλό. Η απλότητα είναι αυτό που βοηθά ένα λογότυπο να αντισταθεί στις προκλήσεις του χρόνου και αυτό που το καθιστά αναπαραγόμενο και εύκολο στη χρήση του. Είναι απαραίτητο στοιχείο για την απομνημόνευση. Και μην ξεχνάτε το λευκό ! Η απλότητα απαιτεί εξαιρετική χρήση των αποστάσεων. Τα στοιχεία που συνθέτουν το λογότυπό σας πρέπει να αναπνέουν έτσι ώστε το λογότυπό σας να ξεχωρίζει και να μιλά ξεκάθαρα στο κοινό σας. Αφαιρώντας επιπλέον στοιχεία, μειώνοντας τον αριθμό των γραφικών και εστιάζοντας μόνο στα σημαντικά σημεία μιας επωνυμίας, σε συνδυασμό με τις αρχές από την ψυχολογία σχήματος και τη θεωρία χρωμάτων μπορούμε να σχεδιάσουμε το τέλειο λογότυπο που θα προσελκύσει τους θεατές. Ο μινιμαλισμός λοιπόν στο σχεδιασμό του λογότυπου είναι απαραίτητος.

2. Πρωτοτυπία
Το λογότυπό σας πρέπει να είναι αρκετά διαφορετικό για να προσελκύει την προσοχή και να είναι αρκετά αξέχαστο ώστε να παραμένει στο μυαλό των ανθρώπων. Τα επιτυχημένα λογότυπα ξεχωρίζουν από το πλήθος καθώς είναι διαφορετικά και πρωτότυπα. Ο σχεδιασμός λογότυπου απαιτεί μια μοναδική ιδέα. Ένας γραφίστας μπορεί να ανταποκριθεί στους στόχους του λογότυπού σας, έχοντας υπόψη όλα αυτά τα στοιχεία και να δημιουργήσει κάτι πραγματικά πρωτότυπο.

3. Ευκολία στην απομνημόνευση
Το να απομνημονεύεται εύκολα ένα λογότυπο μπορεί να είναι το πιο σημαντική στοιχείο, αλλά και το πιο δύσκολο να επιτευχθεί, και συνδέεται άμεσα με αυτό που γράψαμε παραπάνω και αφορά την απλότητα. Βοηθήστε με τον ΑΠΛΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ τον θεατή να το απομνημονεύσει και να έχει στο μυαλό του το λογότυπο σας και να το συσχετίσει με την εταιρεία σας. Η δημιουργία ενός αξέχαστου σχεδίου λογότυπου μπορεί να φαίνεται περίπλοκη, αλλά αυτό που πρέπει να πετύχετε είναι όσοι το βλέπουν μόνο μία φορά να μπορούν να το περιγράψουν σε κάποιον άλλο ή να το ζωγραφίσουν σε χαρτί.

4. Διαχρονικότητα
Άλλο ένα σημαντικό στοιχείο που συμβάλει στον καλό σχεδιασμό λογότυπου είναι η διαχρονικότητα, η δυνατότητα δηλαδή να φαίνεται καλό όχι μόνο σήμερα αλλά και τα επόμενα χρόνια. Καλό θα είναι λοιπόν όταν αφορά το λογότυπό σας να αποφύγετε τις εφήμερες τάσεις στο graphic design. Καθώς η εταιρεία σας μεγαλώνει και αλλάζει, ένα λογότυπο που περιέχει τους θεμελιώδεις στόχους και τα ιδανικά σας θα παραμένει επίκαιρο.
5. Ευελιξία
Έχετε ακούσει ποτέ για τον responsive σχεδιασμό λογότυπου; Αυτό είναι το πέμπτο στοιχείο που πρέπει να έχουμε κατά νου στο σχεδιασμό του λογότυπού μας. Ένα καλό σχέδιο πρέπει να είναι ευέλικτο για να χρησιμοποιείται και να προσαρμόζεται εύκολα στα διαφορετικά περιβάλλοντα που θα τοποθετηθεί και να εξακολουθεί να φαίνεται καλό. Το λογότυπό σας θα κοσμεί όλα τα προϊόντα σας, σήμανση καταστημάτων, ψηφιακές διαφημίσεις και πολλά άλλα. Έτσι, πρέπει να είναι ευέλικτο και προσαρμόσιμο για να ταιριάζει οπουδήποτε. Σκεφτείτε όλα τα μέρη που θα θέλετε να το χρησιμοποιήσετε και βεβαιωθείτε ότι φαίνεται καλό σε κάθε ένα από αυτά.
Ένας καλοσχεδιασμένο λογότυπο θα λειτουργήσει εξαιρετικά σε μια φωτογραφία προφίλ Instagram και σε ένα τεράστιο banner, επομένως πρέπει να το σχεδιάσετε για να μπορεί να λειτουργεί καλά σε ψηφιακές πλατφόρμες όπως κινητά ή web την ίδια στιγμή που θα λειτουργεί καλά και σε έντυπες εφαρμογές. Θα δείτε ότι πολλά λογότυπα έχουν διαφορετικές παραλλαγές ως προς το μέγεθος ή τη διάταξη, με κάθετες και οριζόντιες εκδόσεις την ίδια στιγμή που μπορεί να υπάρχουν χρωματικές παραλλαγές του λογότυπου που διατηρούν όμως τα χρώματα της επωνυμίας.
Ο σχεδιασμός λογότυπου είναι μια διαδικασία που γίνεται ευκολότερη όταν την προσεγγίζετε με γνώση, εμπειρία και ένα σταθερό σχέδιο. Εάν θέλετε να δημιουργήσετε κάτι σπουδαίο, είναι σημαντικό να γνωρίζετε τις αρχές του γραφικού σχεδιασμού και να μάθετε τα βασικά στοιχεία του. Στη συνέχεια, καθορίστε ποιος είναι ο πελάτης σας και τι θέλετε να του πείτε. Οι αρχές σχεδίασης θα σας βοηθήσουν να επικοινωνήσετε το μήνυμά σας σε αυτόν.