Ο σχεδιασμός λογότυπου είναι ένα βασικό στοιχείο για κάθε επιχείρηση που θα τη βοηθήσει να μεταδώσει το μήνυμα και τη φιλοσοφία της. Όλα τα λογότυπα όμως δεν είναι ίδια. Σύμφωνα με το τι απεικονίζουν και πως έχουν σχεδιαστεί μπορούμε να τα χωρίσουμε σε κατηγορίες. Ας δούμε λοιπόν τις σημαντικότερες από αυτές και τις ιδιαιτερότητες της κάθε μιας.
Λογότυπο-έμβλημα
Το λογότυπο-έμβλημα είναι ο παλαιότερος τύπος για το σχεδιασμό λογότυπου και περιλαμβάνει σύμβολο, γραμματοσειρά ή εικονίδιο μέσα σε ένα πλαίσιο συνήθως στρογγυλό (χωρίς να αποκλείονται και άλλα σχήματα). Τα λογότυπο-έμβλημα είναι τέλειο για μια “κλασική” εμφάνιση και το συναντάμε σε διάφορους οργανισμούς, σχολεία, κρατικούς φορείς, ποδοσφαιρικούς συλλόγους και την αυτοκινητοβιομηχανία. Το γεγονός ότι το όνομα της εταιρείας και το σύμβολό τους είναι συνυφασμένα, μπορεί να κάνει τα συγκεκριμένα λογότυπα λιγότερο ευέλικτα είναι όμως αρκετά εντυπωσιακά.

Λογότυπο-σύμβολο
Στην κατηγορία αυτή ανήκουν τα λογότυπα που αποτελούνται από ένα σύμβολο, που δεν είναι όμως κυριολεκτική αναπαράσταση οποιαδήποτε εικόνας. Αποτελούνται κυρίως από αφαιρετικές γεωμετρικές μορφές. Αυτός ο σχεδιασμός λογότυπου λειτουργεί πολύ καλά επειδή συμπυκνώνει την επωνυμία σας σε μια ενιαία εικόνα, και καθώς αποφεύγουν να μοιάζουν με κάτι αναγνωρίσιμο, είναι μοναδικά εικονίδια. Το πλεονέκτημα αυτών των λογότυπων είναι ότι μπορείτε να μεταφέρετε αυτό που κάνει η εταιρεία σας και τη φιλοσοφία τους με συμβολικό τρόπο.

Λογότυπο “μασκότ”
Περιλαμβάνει εικονογραφημένο χαρακτήρα ή άτομο που θα λειτουργήσει ως οπτική αναπαράσταση της επιχείρησής σας. Αυτή η απεικόνιση χαρακτήρα θα είναι ο εκπρόσωπος της επωνυμίας σας και πολλές διαφημίσεις θα επικεντρώνονται γύρω από αυτόν τον χαρακτήρα. Τα λογότυπα-μασκότ είναι μια εξαιρετική επιλογή και μπορούν να βοηθήσουν την επωνυμία σας να αλληλεπιδράσει με το κοινό σας. Συνήθως, εταιρείες των οποίων το κοινό είναι οικογένειες και παιδιά χρησιμοποιούν αυτόν τον τύπο λογότυπου.

Λογότυπο “λεκτικό”
Τα λεκτικά λογότυπα βασίζονται σε γραμματοσειρές και εστιάζουν στον σχεδιασμό της επωνυμίας της επιχείρησης με συγκεκριμένη γραμματοσειρά που εκφράζει τη φιλοσοφία της. Πολλές μεγάλες εταιρείες και επωνυμίες χρησιμοποιούν αυτόν τον τύπο σχεδίασης λογότυπου όπως για παράδειγμα η Coca Cola, η Google ή η Uber.
Αυτός ο τύπος λογότυπου λειτουργεί πολύ καλά όταν η εταιρεία ή η επωνυμία σας έχει ένα ξεχωριστό όνομα και μπορείτε να εστιάσετε σε αυτό. Το ιδιαίτερο όνομα, σε συνδυασμό με μια “έξυπνη” τυπογραφία δημιουργεί μια ισχυρή “εικόνα” της επωνυμίας. Καθώς αυτά τα λογότυπα εστιάζουν έντονα στο όνομα, πρέπει να επιλεγεί η κατάλληλη γραμματοσειρά τους ή να δημιουργηθεί μια ολοκαίνουργια που θα αποτυπώσει την ουσία μιας επιχείρησης.

Εικονογραφικό σήμα
Τα εικονογραφικά σήματα αποτελούνται από εικονίδια – αναπαραστάσεις ενός πραγματικού αντικειμένου, το οποίο θα μπορούσε να βοηθήσει τις εταιρείες να πουν την ιστορία τους και τι κάνουν. Χαρακτηριστική περίπτωση τέτοιων λογοτύπων είναι shell, η apple κ.ά.

Lettermak ή μονογράμματα
Τα λογότυπα με γράμματα (ονομάζονται επίσης μονογράμματα) σχηματίζονται από γράμματα συνήθως αρχικά της επωνυμίας. Χρησιμοποιούνται συνήθως από εταιρείες με μεγάλα ονόματα. Με αυτό τον τρόπο γίνεται εύκολη η απομνημόνευση της επωνυμίας τους.
Τα μονογράμματα είναι λογότυπα που βασίζονται στην τυπογραφία και χρησιμοποιούν λίγα γράμματα, γι’ αυτό είναι σημαντικό να χρησιμοποιούν την κατάλληλη γραμματοσειρά για να αναδεικνύουν τι κάνει μια εταιρεία και να το κάνουν ευανάγνωστα.

Συνδυαστικό λογότυπο
Τα συνδυαστικά σήματα, όπως δηλώνει το όνομά τους, αποτελούνται από το συνδυασμό ενός λεκτικού σήματος ή ενός γράμματος με ένα εικονογραφικό σήμα, ένα αφηρημένο σήμα ή ένα λογότυπο μασκότ. Η εικόνα της επωνυμίας και το κείμενο με την επωνυμία μπορούν να τοποθετηθούν δίπλα-δίπλα, το ένα πάνω στο άλλο ή να ενσωματωθούν για να δημιουργήσουν μια νέα εικόνα επωνυμίας.
Στα συνδυαστικά λογότυπα το όνομα της επωνυμίας συνδέεται εύκολα με αυτήν την εικόνα. Στο μέλλον μπορεί να αποκλειστεί το όνομα από το λογότυπο και η επωνυμία να αναγνωρίζεται αποκλειστικά και μόνο από ένα σύμβολο-λογότυπο.

Αυτοί είναι οι βασικοί τύποι λογοτύπου. Σε ποιά κατηγορία θα επιλέξετε να ανήκει το δικό σας εξαρτάται από το τι σας αντιπροσωπεύει καλύτερα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η δημιουργία ενός λογότυπου είναι κάτι που δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται με επιπολαιότητα …