Ιερογλυφικά, σχέδια σε σπηλιές, συζητήσεις γύρω από τη φωτιά. Ιστορίες φαντασμάτων σε κάμπινγκ που σε φόβισαν τόσο πολύ που δεν μπορούσες να κοιμηθείς. Όλα τα παραπάνω είναι ιστορίες. Η αφήγηση ιστοριών είναι ένας από τους πιο θεμελιώδεις τρόπους με τους οποίους επικοινωνούμε μεταξύ μας. Και ενώ μπορεί τα μέσα μέσω των οποίων το κάνουμε αυτό αλλάζουν, η ιδέα παραμένει πάντα η ίδια.
Κάτι μοναδικό συμβαίνει στο μυαλό μας όταν ακούμε ιστορίες. Σκεφτείτε το για λίγο – πόση προσοχή δίνεται όταν κάθεστε σε μια τάξη ή παρακολουθείτε κάποιον να σας δείχνει μια παρουσίαση Powerpoint; Τώρα σκεφτείτε πόση προσοχή δίνετε όταν ο καλύτερος φίλος σας σας λέει μια ιστορία για κάτι που συνέβη πρόσφατα; -You get the point.
Όταν μας δείχνουν γεγονότα και αριθμούς, συγκεκριμένες περιοχές του εγκεφάλου μας παίρνουν αυτές τις πληροφορίες, αλλά όταν μας διδάσκουν κάτι μέσω μιας ιστορίας, ο εγκέφαλός μας βάζει αυτόματα επενδύει περισσότερο σε αυτήν την ιστορία.
Περισσότεροι από τους νευρώνες μας ενεργοποιούνται όταν το περιεχόμενο παραδίδεται σε μορφή ιστορίας και όσο περισσότερο συναίσθημα ακούμε στη φωνή ή το γράψιμο του ατόμου καθώς μας λέει αυτή την ιστορία, τόσο περισσότερο έχουμε σχέση με αυτά τα συναισθήματα, αναπτύσσοντας βαθύτερες συνδέσεις.
Το ίδιο συμβαίνει όταν είμαστε οι ίδιοι αφηγητές. Ο εγκέφαλος του ατόμου που λέει μια ιστορία και αυτός του ατόμου που τη ακούει, μπορούν να συγχρονιστούν – όπως εξηγεί ο Uri Hasson από το Princeton:
“Όταν μια γυναίκα μιλούσε αγγλικά, οι εθελοντές κατάλαβαν την ιστορία της και οι εγκέφαλοί τους ήταν συγχρονισμένοι. Όταν είχε δραστηριότητα στη νησίδα της, μια συναισθηματική περιοχή του εγκεφάλου, οι ακροατές το έκαναν επίσης. Όταν ο μετωπιαίος φλοιός της ανάβει, το ίδιο και το δικό τους. Μέσω μιας ιστορίας, η γυναίκα θα μπορούσε να φυτέψει ιδέες, σκέψεις και συναισθήματα στον εγκέφαλο των ακροατών. “
Οι ιστορίες κάνουν το μυαλό μας να λειτουργήσει με διαφορετικό τρόπο!
Αν έλεγα: «Έφαγα μακαρόνια χθες», αυτό δεν λέει πολλά στον εγκέφαλό σου, έτσι; Τι γίνεται όμως αν σας το έλεγα, “έφαγα χθες μια μακαρονάδα ουάου! Είχε μέσα κοτόπουλο, πιπεριές, χαλούμι και κρέμα και η μυρωδιά της σου έσπαγε τη μύτη! Πραγματικά άχνιζε όταν μου την έφεραν και ήταν πεντανόστημη! ” Χωρίς καν να το σκεφτώ, θα υποθέσω ότι ο εγκέφαλός σας σας έδωσε μια εικόνα αυτής της μακαρονάδας, σωστά; Ίσως ακόμα,θα μπορούσατε να το δοκιμάσετε ή να το μυρίσετε, θυμώμενοι την τελευταία υπέροχη μακαρονάδα που απολαύσατε.
Πώς μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε το storytelling προς όφελός μας;
Εάν θέλετε να τραβήξετε την προσοχή κάποιου ή να παρουσιάσετε μια υπόθεση σε αυτόν κατά τη διάρκεια μιας παρουσίασης, πρέπει να εξατομικεύσετε τις πληροφορίες.
Πρέπει να δημιουργήσετε μια συναισθηματική σύνδεση μεταξύ των πληροφοριών που θέλετε να μεταδώσετε και του ατόμου στο οποίο λέτε τις πληροφορίες.
Η αφήγηση ιστοριών είναι ένας από τους πιο ισχυρούς τρόπους δημιουργίας της επωνυμίας σας στο μυαλό τόσο των τωρινών καταναλωτών σας όσο και των καταναλωτών που προσπαθείτε να προσεγγίσετε.
Εάν μπορείτε να δώσετε στα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας μια ιστορία με την οποία μπορούν να ταυτιστούν οι χρήστες, τότε μπορείτε να μεταφέρετε το κοινό-στόχο σας σε ένα ταξίδι μαζί σας.
Προκειμένου τα άτομα να δημιουργήσουν μια προσωπική σύνδεση με την επωνυμία σας και να αναγνωρίσουν όλους τους τρόπους που ταιριάζει απρόσκοπτα στην καθημερινή τους ζωή, οι ιστορίες σας πρέπει να είναι ειλικρινείς και να συνδέονται σε πραγματικό επίπεδο.
Ενώ θέλετε να αρχίσετε να λέτε την ιστορία της επωνυμιών σας, πρέπει πρώτα να δημιουργήσετε τη φωνή της επιχείρησης σας με έναν ελκυστικό τρόπο.
Στη συνέχεια, μπορείτε να αρχίσετε να δείχνετε στους ανθρώπους ποιοι είστε, τι αντιπροσωπεύετε ως επωνυμία και πώς σχετίζονται οι ιστορίες σας σε εκείνες του κοινού σας. Οι έμποροι που είναι σε θέση να αξιοποιήσουν τα συναισθήματα του κοινού τους είναι αυτοί που θα δημιουργήσουν καλύτερα τη μακροπρόθεσμη αφοσίωση στην επωνυμία!
Τι περιμένετε λοιπόν? Ξεκινήστε να επικοινωνείτε με το κοινό σας, δοκιμάστε περιεχόμενο και μάθετε από τα λάθη σας!