Skip to content

Η σημασία της κατανόησης του ιδανικού πελάτη για μια επιχείρηση

ιδανικος πελάτης

Ποιος είναι ο πελάτης μας

Ένας πελάτης είναι άτομο ή επιχείρηση που αγοράζει αγαθά ή υπηρεσίες άλλης εταιρείας. Οι πελάτες είναι σημαντικοί επειδή είναι αυτοί που δημιουργούν τα έσοδα. Χωρίς αυτούς, οι επιχειρήσεις δεν μπορούν να συνεχίσουν να υπάρχουν.

Η κατανόηση και μόνο αυτής της παραμέτρου θα πρέπει να μας κάνει να δούμε τους πελάτες μας με άλλο μάτι. Πόσο συχνά αναρωτιόμαστε αν η εξυπηρέτηση και το σύνολό των υπηρεσιών που προσφέρουμε για την ολοκλήρωση και μετά την πώληση προς τον πελάτη μας είναι επαρκή, καλύπτει τις προσδοκίες του, και δημιουργεί μια θετική εμπειρία, ώστε να θέλει να απευθυνθεί ξανά στην εταιρεία μας για την κάλυψη και άλλων αναγκών του που θα μπορούσε να μας εμπιστευτεί.  

Ο πελάτης αγοράζει για να καταναλώσει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία και μπορεί να επιλέξει μεταξύ διαφορετικών αγαθών και προμηθευτών. Ο κύριος στόχος μας θα πρέπει να είναι η προσέλκυση πελατών ή καταναλωτών για να τους οδηγήσουμε στην συνέχεια με διάφορούς τρόπους, μεμονωμένα ή συνδυαστικά, στο να αγοράσουν τα αγαθά ή τις υπηρεσίες μας.

Ιδανικά θα έπρεπε να παρακολουθείτε στενά τις σχέσεις με τους πελάτες σας για να εντοπίσετε τρόπους βελτίωσης των υπηρεσιών και των προϊόντων σας με στόχο να καλύψετε καλύτερα τις ανάγκες των πελατών σας.

Ας μην ξεχνάμε ότι ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζουμε τους πελάτες μας μπορεί να μας δώσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

η αξια του πελάτη

Η αξία των πελατών

Η αξία των πελατών είναι μια από τις πιο θεμελιώδεις έννοιες στο μάρκετινγκ που αναφέρεται στη συνολική αξία που ένας πελάτης λαμβάνει από ένα συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία.

Ο τύπος που χρησιμοποιείται για τον υπολογισμό της αξίας του πελάτη είναι:

Αξία πελάτη = Αντιληπτά οφέλη – Κόστος
Με βάση αυτόν τον τύπο, μπορεί να υπάρχουν δύο σενάρια:
Εάν τα οφέλη γίνονται αντιληπτά > Κόστος, τότε ο πελάτης είναι ικανοποιημένος και
Εάν αντιληπτά οφέλη < Κόστος, τότε σε αυτήν την περίπτωση ο πελάτης θα είναι δυσαρεστημένος ή απλά θα αποφασίσει να μην αγοράσει από εμάς. (εάν δεν το έχει κάνει ήδη)

Η Αξία Πελάτη είναι η «ικανοποίηση των πελατών», η οποία αναμένεται ή βιώνεται από τους πελάτες, αφού πληρώσουν το κόστος του προϊόντος. Η « αξία » είναι ένας υποκειμενικός όρος, ο οποίος μπορεί να σημαίνει τιμή ή οφέλη ή αξία.

Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι οι άνθρωποι είναι διαφορετικοί – όλοι μας έχουμε τις αρεσκείες μας, θέλουμε και χρειαζόμαστε διαφορετικά πράγματα. Οι επιλογές μας βασίζονται στις προσωπικές μας σκέψεις και προτιμήσεις. 

Η επιχείρησή μας λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο. Δεν είναι λύση «ένα μέγεθος για όλους». Υπάρχουν ορισμένοι άνθρωποι που θα λατρέψουν απόλυτα το προϊόν ή την υπηρεσία σας και θα χαίρονται να αγοράζουν από εσάς. Οι υπόλοιποι; Απλώς δεν θα δουν το σημείο ή την αξία σε αυτό που προσφέρετε.

Ποιος είναι ο ιδανικός πελάτης μας

Ακριβώς για τον λόγο αυτό είναι τόσο σημαντικό να αναγνωρίσετε την σημασία που έχει για την επιχείρησή σας ο καθορισμός του /ή των ιδανικών πελατών σας.

‘’Ο ιδανικός πελάτης σας είναι κάποιος που ικανοποιεί τις ακριβείς ανάγκες του από αυτό που προσφέρετε.’’ 

Ναι, ο ιδανικός πελάτης σας είναι κάποιος που επωφελείται από το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Ωστόσο, ορίζεται επίσης ως κάποιος που θέλετε περισσότερο να στοχεύσετε με το μάρκετινγκ και τις προωθητικές σας ενέργειες με βάση την τρέχουσα επιχειρηματική σας κατάσταση.

Επομένως, ιδανικός είναι ο πελάτης που βλέπει μεγάλη αξία στο προϊόν ή την υπηρεσία σας, αλλά βοηθάει επίσης στην ώθηση της επιχείρησής σας προς την κατεύθυνση που θέλετε να ακολουθήσετε.

Για ποιο λόγο χρειάζεται να γνωρίζω τον ιδανικό πελάτη μου

Δυστυχώς, δεν υπάρχει «καθολικό» ιδανικό προφίλ πελατών.
Όπως με όλα όσα πραγματικά αξίζει να έχετε – η εύρεση του ιδανικού προφίλ πελάτη σας χρειάζεται δουλειά. Δεν υπάρχει καθολικός ορισμός «Ιδανικού προφίλ πελατών», για καμία εταιρεία. Αυτό το σύνολο καθορισμένων κριτηρίων εξελίσσεται συνεχώς, καθώς διαφορετικές εταιρείες, πελάτες κερδίζουν αξία από το προϊόν ή την υπηρεσία σας σε διαφορετικά χρονικά διαστήματα. Η επαναξιολόγηση της περιγραφής του ιδανικού προφίλ πελάτη σας κάθε 6-9 μήνες είναι πολύ σημαντική για να χρησιμοποιήσετε τον χρόνο, τους οικονομικούς και ανθρώπινους πόρους σας πιο αποτελεσματικά στις πωλήσεις σας.

Πολλοί ιδιοκτήτες επιχειρήσεων πιστεύουν ότι εάν κάνουν πώληση σε κάθε δημογραφικό στοιχείο, τότε θα φέρουν μεγαλύτερο αριθμό πελατών. Αυτό, δυστυχώς, δεν είναι αλήθεια.

Ενώ η μείωση της πελατειακής σας βάσης σε μικρότερα δημογραφικά στοιχεία μπορεί να φαίνεται αντίθετη, αυξάνει σημαντικά την έκθεση της επωνυμίας σας.

Μόλις προσδιορίσετε τον ιδανικό πελάτη σας, τότε όλα τα άλλα μπορούν να τεθούν στη θέση τους. Δεν ωφελεί να αρνείστε αυτήν την πραγματικότητα και επομένως εργαστείτε προς αυτήν την κατεύθυνση. Αυτό θα σας βοηθήσει να σχεδιάσετε το μάρκετινγκ σας, να επενδύσετε με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα τα χρήματα και τον χρόνο σας και να προσεγγίσετε τους πελάτες που θα απολαύσουν πραγματικά αυτό που προσφέρει η επιχείρησή σας.

Μπορούμε να πουλήσουμε σε εταιρείες, πελάτες με τη μεγαλύτερη δυνατή επιτυχία χρησιμοποιώντας το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Ένας πελάτης που δεν είναι κατάλληλος για την υπηρεσία σας, σπαταλάει τον χρόνο τον δικό σας και της ομάδα πωλήσεων σας και μπορεί να καταλήξει να κοστίζει στην εταιρεία σας περισσότερο από ό, τι μπορεί να αποκτηθεί από την πραγματοποίηση της πώλησης.

Η αναγνώριση του ιδανικού πελάτη σας μπορεί να φαίνεται σαν μια συντριπτική και τρομακτική εργασία. Ωστόσο, είναι ένα σημαντικό βήμα στην ανάπτυξη και βελτίωση μιας επιχείρησής. Είναι ζωτικής σημασίας στις μέρες μας να τολμάτε να διεκδικείτε την θέση σας στην αγορά και αναπόσπαστο μέρος των σχεδίων σας θα πρέπει να είναι η διερεύνηση και η προσέγγιση όχι απλά νέων πελατών, αλλά κυρίως των σωστών πελατών για την επιχείρησή σας.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Οφέλη που θα αποκομίσετε από την σχεδιασμένη χρήση της διαφήμισης:

  • Δημιουργείτε επίγνωση
    Ένα από τα πιο άμεσα αποτελέσματα της διαφήμισης είναι η αυξημένη αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας, του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας. Οι δυνητικοί πελάτες πιθανότατα θα πρέπει να συναντήσουν την επιχείρησή σας αρκετές φορές προτού αρχίσουν να σας θυμούνται και οι διαφημιστικές ενέργειες σας βοηθούν να το πετύχετε.

  • Εκπαιδεύετε τους καταναλωτές
    Πέρα από την απλή δημιουργία ευαισθητοποίησης, η διαφήμιση σάς βοηθά να εκπαιδεύσετε τους καταναλωτές σχετικά με το πώς τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες σας τους βοηθούν και τι αντιπροσωπεύει η επωνυμία σας.
    Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διαφημιστικές ενέργειες για να δημιουργήσετε μια βαθύτερη κατανόηση για τα πάντα, από την αποστολή της εταιρείας σας μέχρι την αξία αυτών που πουλάτε.

  • Ενισχύετε τη φήμη σας
    Η διαφήμιση σάς δίνει τη δυνατότητα να βελτιώσετε τη φήμη της επιχείρησής σας. Τόσο η διαφήμιση εκτός σύνδεσης μέσω αντύπων,. επιγραφών και άλλων μέσων όσο και η διαδικτυακή διαφήμιση μπορούν να ενισχύσουν την προβολή των βασικών μηνυμάτων σας – τα συμπεράσματα που θέλετε να έχει το κοινό-στόχο σας – και να τονίσουν τις καλές πτυχές της εταιρείας σας.
  • Αποκτάτε νέους πελάτες
    Η απόκτηση νέων πελατών είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη της επιχείρησης σας. Η διαφήμιση είναι πολύ σημαντική γιατί σας βοηθάει να προσεγγίσετε περισσότερα άτομα που θέλετε για πελάτες σας με μηνύματα που απευθύνονται απευθείας σε αυτούς.
  • Διατηρήτε τους τρέχοντες πελάτες σας

    Η διατήρηση των πελατών είναι το θεμέλιο της επιχειρηματικής ανάπτυξης . Χρειάζεστε πιστούς πελάτες που αγαπούν την επωνυμία σας, σας στέλνουν παραπομπές από στόμα σε στόμα και πιθανότατα ξοδεύουν περισσότερα χρήματα για το προϊόν ή την υπηρεσία σας.

    Η αποτελεσματική διαφήμιση οδηγεί την προσοχή των πελατών σας ξανά σε εσάς. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διαφημιστικές ενέργειες για να στοχεύσετε εκ νέου σε μέλη του κοινού-στόχου σας , συμπεριλαμβανομένων επιχειρήσεων και καταναλωτών που βρίσκονται ήδη στη βάση πελατών σας.

  • Μένετε μπροστά από τον ανταγωνισμό
    Ανεξάρτητα από το είδος της επιχείρησης που διευθύνετε, έχετε ανταγωνιστές. Θα υπάρχουν πάντα επιχειρήσεις που θα διεκδικούν την προσοχή των ίδιων καταναλωτών. Ακόμα κι αν δεν γνωρίζετε ποιοι είναι αυτοί οι ανταγωνιστές σας, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να είναι μεταξύ των πολλών επιχειρήσεων που ήδη διαφημίζονται για να αναπτύξουν την επιχείρησή τους. Στις μέρες μας δεν μπορείτε να βασίζεστε στην πελατεία που αποκτάτε οργανικά ή από στόμα σε στόμα, οι διαφημίσεις είναι σημαντικός παράγοντας διαμόρφωσης της επιτυχίας σας σε μια διαρκώς μεταβαλλόμενη αγορά.
  • Πραγματοποιήτε πωλήσεις
    Οι επιπτώσεις της διαφήμισης στην πραγματοποίηση πωλήσεων είναι καθοριστική. Οι διαφημίσεις είναι ισχυρά εργαλεία για να βοηθήσουν την επιχείρησή σας να κερδίσει τα χρήματα που χρειάζεται για να επιβιώσει και να ευδοκιμήσει.

 

Στόχος μας είναι να εκπληρώσετε τους επιχειρηματικούς σας στόχους.
Καθώς οι διαφημιστικές ενέργειες που σχεδιάζουμε μαζί σας θα σάς βοηθούν να επιτύχετε υψηλή απόδοση επένδυσης (ROI), θα έχετε επιπλέον έσοδα που μπορείτε να επανεπενδύσετε στην επιχείρησή σας για έναν συνεχή κύκλο διαφήμισης και ανάπτυξης.
Η διαφήμιση είναι σημαντική γιατί μπορεί να οδηγήσει στην ανάπτυξη της επιχείρησής σας.
Με την διαφήμιση θα προσεγγίσουμε μαζί σας το σωστό κοινό με θετικά, στοχευμένα μηνύματα που θα μετατρέπουν τους δυνητικούς πελάτες σε αφοσιωμένους πελάτες. 
Επίσης θα στοχεύσουμε εκ νέου το κοινό σας, είτε στοχεύετε να αποκτήσετε αναγνωρισιμότητα επωνυμίας είτε να αυξήσετε την εμπιστοσύνη και την προτίμηση των επιχειρήσεων και καταναλωτών που είναι πελάτες σας.

Γιατί είναι τόσο σημαντική η διαφήμιση;

Από το λανσάρισμα ενός νέου προϊόντος ή υπηρεσίας μέχρι την απλή προσπάθεια να προωθήσετε την επωνυμία σας στον κόσμο, οι κατάλληλες διαφημιστικές τακτικές μπορούν να σας βοηθήσουν να προσεγγίσετε περισσότερα από τα κατάλληλα άτομα.

Η διαφήμιση είναι ένας τύπος προώθησης επί πληρωμή που στρέφει την προσοχή στο βασικό σας μήνυμα και είναι το κρίσιμο επόμενο βήμα για να λειτουργήσουν οι στρατηγικές μάρκετινγκ που θα χρησιμοποιήσετε. Αυξάνει την έκθεσή σας για να συμβάλει να επιτύχετε τους επιχειρηματικούς σας στόχους, είτε στοχεύετε να δημιουργήσετε τη βάση πελατών σας είτε να αυξήσετε γρήγορα τον όγκο των πωλήσεών σας.

Τα οφέλη που θα αποκομίσετε από την σχεδιασμένη χρήση της διαφήμισης:

Βήματα για να βελτιώσετε την εταιρική σας εικόνα
  1. Οι πρώτες εντυπώσεις είναι ζωτικής σημασίας
    Το εταιρικό σας branding είναι ότι πιο σημαντικό διαθέτεται. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει τη γλώσσα, το λογότυπο, τον συνδυασμό χρωμάτων, τη χρήση εικόνων, την τυπογραφία και τα γραφικά σας. Ανεξάρτητα από το πόσο καλά εξοπλισμένη είναι η εταιρεία σας, εάν ο καταναλωτής έχει κακή εντύπωση για εσάς από οποιοδήποτε από τα παραπάνω, ενδέχεται να μην έχετε άλλη ευκαιρία για να τον κάνετε πελάτη.

  2. Βελτιστοποιήστε το περιεχόμενό σας
    Το περιεχόμενό σας είναι όλα αυτά που προβάλετε για να έρθετε σε επαφή με τον καταναλωτή, είναι επίσης η φωνή σας και το κύριο μέρος που θα προσελκύσει τον καταναλωτή να ενδιαφερθεί για την επιχείρησή σας. Ως εκ τούτου, είναι ζωτικής σημασίας να δημιουργείτε περιεχόμενο που θα ενδιαφέρει τον καταναλωτή και πάνω από όλα θα το βρει χρήσιμο. Η παροχή περιεχομένου υψηλής ποιότητας που ο καταναλωτής βρίσκει σχετικό με τις ανάγκες του θα προσθέσει αξιοπιστία και εμπιστοσύνη στην επωνυμία σας και θα ενισχύσει την εταιρική σας ταυτότητα στην αγορά.

  3. Χρησιμοποιήστε περιεχόμενο πολυμέσων
    Το οπτικό περιεχόμενο έχει αποδειχθεί ότι έχει υψηλότερο ποσοστό μετατροπής από τον γραπτό λόγο μόνο, χρησιμοποιήστε όλους τους πόρους σας για να τονίσετε αυτό.

  4. Διατηρήστε μια συνεπή στρατηγική
    Πρώτα και κύρια πρέπει να αποφασίσετε προσεκτικά ποιο είναι το μήνυμα που προσπαθείτε να μεταφέρετε, όταν το έχετε, μείνετε σε αυτό, η προσπάθεια να τοποθετηθείτε σε πάρα πολλές διαφορετικές κατηγορίες θα χρησιμεύσει μόνο στη σύγχυση του καταναλωτή και θα μειώσει το μήνυμά σας.

  5. Χρησιμοποιήστε ένα όνομα, λογότυπο και στυλ
    Το όνομά σας, το λογότυπο και τα χρώματά σας είναι σημαντικό να υπάρχουν σε όλο το υλικό μάρκετινγκ. Το ίδιο ισχύει και για το περιεχόμενο, καί είναι χρήσιμο να εφαρμοστεί στις γραμματοσειρές και τα στυλ που χρησιμοποιούνται παντού. Όλα αυτά θα πρέπει να εφαρμόζονται παντού, χωρίς εξαίρεση, από ιστολόγια έως μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ιστότοπους έως επαγγελματικές κάρτες. θα πρέπει όλα να έχουν την ίδια ταυτότητα, καθιστώντας σας άμεσα αναγνωρίσιμο.

  6. Αναπτύξτε μια συνεπή φωνή και τόνο για την επωνυμία σας
    Δώστε στην επωνυμία σας προσωπικότητα αναπτύσσοντας και διατηρώντας ένα συνεπές μήνυμα. Αποφύγετε να στέλνετε ανάμεικτα μηνύματα μέσω του τόνου ή της φωνής που χρησιμοποιείται στο περιεχόμενό σας, διότι θα αποδυναμώσετε το μήνυμά σας.

  7. Κρατήστε τις υποσχέσεις σας
    Επιδιώξτε να ανταποκρίνεστε με συνέπεια σε αυτά που υπόσχεστε, κάθε φορά χωρίς εξαίρεση. Αυτό θα εδραιώσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην επωνυμία σας και θα ενθαρρύνει την περαιτέρω δέσμευση.

  8. Προσαρμόστε το μήνυμά σας
    Βρείτε ποιο είναι το κοινό-στόχος σας, τι θέλει να μάθει ή να ανακαλύψει; Παρέχετε αυτό που απαιτούν ή χρειάζονται και κάντε το σε συνεπή βάση.

Είσοδος στον λογαριασμό

Καλώς ήρθατε στον ανανεωμένο ιστότοπό μας. Θέλουμε να σας παρέχουμε πληροφορίες που θα σας φανουν χρήσιμες σε αυτά που θέλετε να πετύχετε. Επίσης επιθυμούμε την συνεργασία που θα αναδείξει όλα όσα μπορούμε να πετύχουμε από κοινού.

The Marketeers

Δεσμευόμαστε για την επιτυχία σας