9:00 - 17:00
Δευτέρα - Παρασκευή

211 11 85126

Επικοινωνήστε μαζί μας

Η ψυχολογία των χρωμάτων

Το περιβάλλον και κατ’ επέκταση η ζωή και η καθημερινότητα μας, όπως και οι αναμνήσεις  μας είναι γεμάτα χρώματα. Επόμενο είναι λοιπόν το χρώμα να παίζει ζωτικό ρόλο στο σχεδιασμό στην καθημερινή μας ζωή. Μια εικόνα μπορεί να τραβήξει εύκολα το βλέμμα μας. Πολλές φορές μάλιστα, προκαλεί και συναισθηματική ενεργοποίηση. Αυτός είναι κι ο λόγος που μπορεί να επικοινωνήσει κάτι σημαντικό χωρίς να χρησιμοποιεί καθόλου λέξεις.

Γενικά στην καθημερινότητα μας, κάνουμε επιλογές χρώματος όλη την ώρα, χωρίς καν να το καταλαβαίνουμε. Εμείς πιστεύουμε ότι αυτό μας συμβαίνει από ένστικτο, αλλά στην πραγματικότητα, υπάρχει μια ολόκληρη επιστήμη πίσω από αυτό που ονομάζεται θεωρία χρωμάτων και που περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο, τα διαφορετικά χρώματα σχετίζονται μεταξύ τους, αλλά και πώς φαίνονται όταν συνδυάζονται συνθέτοντας πολλά χρωματιστά σχήματα.
 Ένα κομμάτι της θεωρίας των χρωμάτων είναι και η ψυχολογία του κάθε χρώματος, η οποία διερευνά τα χρώματα σε σχέση με τα συναισθήματα. Σε συνδυασμό, αυτές οι δύο περιοχές της γνώσης χρώματος εμπεριέχουν σημαντικές πληροφορίες για όσους ασχολούνται με τα χρώματα, είτε είναι ιδιοκτήτες μιας μικρής επιχείρησης που δημιουργεί ένα φυλλάδιο για μια εκδήλωση, είτε σχεδιαστές που επιλέγουν ένα χρωματικό σχέδιο ή επιχειρηματίες που σχεδιάζουν ένα λογότυπο για την επιχείρησή τους.

ΒΑΣΙΚΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΝΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ

Ορολογία χρώματος

ΒΑΣΙΚΑ ΧΡΩΜΑΤΑ

Ας ξεκινήσουμε στην αρχή με τα βασικά χρώματα. Όλοι θυμόμαστε τα βασικά χρώματα από το σχολείο.­­­

ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΝΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ

Τα δευτερεύοντα χρώματα δημιουργούνται συνδυάζοντας δύο κύρια χρώματα. Κόκκινο και κίτρινο κάνει πορτοκαλί, το κίτρινο και το μπλε κάνουν πράσινο και το μπλε και το κόκκινο κάνουν μοβ. Εάν συνδυάσουμε αυτά τα χρώματα μαζί, αποκτούμε ακόμη περισσότερες ενδιάμεσες αποχρώσεις, όπως κόκκινο-πορτοκαλί και κίτρινο-πράσινο. Όλοι μαζί, σχηματίζουν αυτό που ονομάζεται χρωματικός τροχός.

ΤΡΟΧΟΣ ΧΡΩΜΑΤΩΝ

ΑΠΟΧΡΩΣΗ

Η απόχρωση είναι ευκολότερη στην κατανόηση.  Στο παρακάτω παράδειγμα, μπορείτε να περιγράψετε την απόχρωση ως κοράλλι ροζ ή ανοιχτό κόκκινο.

ΚΟΡΕΣΜΟΣ

Ο κορεσμός αναφέρεται στην ένταση – με άλλα λόγια, αν το χρώμα εμφανίζεται πιο αχνό (αδύνατο) ή πιο ζωντανό. Τα πολύ κορεσμένα χρώματα είναι πιο φωτεινά ή πιο πλούσια. Τα “αδύνατα” χρώματα έχουν λιγότερη χρωστική ουσία.

ΑΞΙΑ

Η τιμή έχει να κάνει με το πόσο σκούρο ή ανοιχτό είναι το χρώμα, που κυμαίνεται από μαύρο έως λευκό. Αυτό μας δίνει πολλές διαφορετικές αποχρώσεις, από ένα βαθύ κοκκινωπό καφέ έως ένα ανοιχτό ροζ παστέλ.

ΑΠΟΧΡΩΣΗ - ΚΟΡΕΣΜΟΣ - ΑΞΙΑ

Δημιουργία συνδυασμών χρωμάτων

Πώς λοιπόν τα συνδυάζουμε όλα αυτά για να δημιουργήσουμε επαγγελματικούς συνδυασμούς χρωμάτων; Υπάρχουν δοκιμασμένοι και αληθινοί τύποι που βασίζονται σε μια αρχή, που ονομάζεται χρωματική αρμονία και είναι ένα εργαλλείο     που μπορεί να βοηθήσει.

Η χρωματική αρμονία χρησιμοποιεί τον χρωματικό τροχό για να απεικονίσει χρωματικούς συνδυασμούς που έχουν δοκιμαστεί από το χρόνο. Ας εξερευνήσουμε μερικούς από τους πιο συνηθισμένους τύπους αρμονίας.

ΜΟΝΟΧΡΩΜΙΑ

ΜΟΝΟΧΡΩΜΙΑ

Ο ευκολότερος τύπος για αρμονία είναι μονοχρωματικός επειδή χρησιμοποιεί μόνο ένα χρώμα και αποχρώσεις του. Για να δημιουργήσετε ένα μονοχρωματικό συνδυασμό χρωμάτων, επιλέξτε ένα σημείο στον τροχό χρώματος και, στη συνέχεια, χρησιμοποιήστε τον κορεσμό και την αξία για να δημιουργήσετε παραλλαγές. Οι μονοχρωματικοί συνδυασμοί είναι απλοί και εγγυημένα ταιριαστοί.

ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ ΧΡΩΜΑΤΑ

ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ ΧΡΩΜΑΤΑ

Ένα τέτοιος συνδυασμός χρησιμοποιεί χρώματα που βρίσκονται το ένα δίπλα στο άλλο στον τροχό, όπως κόκκινο και πορτοκάλι ή μπλε και πράσινο.

ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΧΡΩΜΑΤΑ

ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΧΡΩΜΑΤΑ

Τα συμπληρωματικά χρώματα είναι το ένα απέναντι στο άλλο στον τροχό, για παράδειγμα, μπλε και πορτοκαλί ή το κλασικό κόκκινο και πράσινο. Για να αποφύγουμε συμπληρωματικούς συνδυασμούς χρωμάτων, που είναι πολύ απλοϊκοί, προσθέτουμε κάποια ποικιλία εισάγοντας ελαφρύτερους, σκοτεινότερους ή “αποκορεσμένους” τόνους.

SPLIT ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΧΡΩΜΑΤΑ

SPLIT ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΧΡΩΜΑΤΑ

Οι συνδυασμοί αυτοί μπορεί να μοιάζουν με τα συμπληρωματικά σχήματα, αλλά στην πραγματικότητα, ενσωματώνουν τις δύο γειτονικές αποχρώσεις ενός συμπληρωματικού χρώματος, όπως το κόκκινο σε συνδυασμό με το ανοικτό μπλε και το ανοικτό πράσινο.

ΤΡΙΑΔΙΚΑ ΧΡΩΜΑΤΑ

ΤΡΙΑΔΙΚΑ ΧΡΩΜΑΤΑ

Ένας συνδυασμός τριαδικού χρώματος χρησιμοποιεί τρία χρώματα που έχουν ομοιόμορφη απόσταση σχηματίζοντας ένα τέλειο τρίγωνο στον τροχό. Αυτοί οι συνδυασμοί τείνουν να είναι αρκετά εντυπωσιακοί – ειδικά όταν περιλαμβάνουν πρωτεύοντα ή δευτερεύοντα χρώματα – γι ‘αυτό και χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στην χρήση. Ένας καλός κανόνας κατά το σχεδιασμό είναι η δημιουργία ιεραρχίας. Αντί να αφήνουμε τα χρώματα να ανταγωνίζονται για το επίκεντρο, δίνουμε ένα κυρίαρχο χρώμα και μετά χρησιμοποιηούμε τόνους.

ΤΕΤΡΑΔΙΚΑ ΧΡΩΜΑΤΑ

ΤΕΤΡΑΔΙΚΑ ΧΡΩΜΑΤΑ

Τα σχήματα τετραδικού χρώματος σχηματίζουν ένα ορθογώνιο στον τροχό, χρησιμοποιώντας όχι ένα αλλά δύο συμπληρωματικά ζεύγη χρωμάτων. Για να διατηρήσουμε μια ισορροπημένη σύνθεση, επιλέγουμε ένα κυρίαρχο χρώμα και μειώνουμε τον κορεσμό ή την ένταση των άλλων αποχρώσεων.

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΧΡΩΜΑΤΟΣ

Ψυχολογία του χρώματος

Η ψυχολογία του χρώματος  επικεντρώνεται στον τρόπο με τον οποίο τα χρώματα και οι συνδυασμοί τους, επηρεάζουν τα ανθρώπινα συναισθήματα. Οι αρχές της χρωματικής ψυχολογίας ήδη εφαρμόζονται σε πολλές βιομηχανίες και δραστηριότητες, βοηθώντας τους επιχειρηματίες να δημιουργήσουν αποτελεσματική ταυτότητα.
Κάθε απόχρωση προκαλεί συγκεκριμένες συναισθηματικές αντιδράσεις από τους θεατές, διαμορφώνοντας τον τρόπο με τον οποίο ένας καταναλωτής μπορεί να αντιληφθεί το συνολικό σχεδιασμό.

Η δύναμη του χρώματος είναι δεδομένη σε πολλούς τομείς της καθημερινότητας μας.
Από την πλευρά μας εμείς, για την επωνυμία μιας εταιρείας, την ανάπτυξη των προϊόντων της, και τον τρόπο προώθησης τους, καλούμαστε μέσω αυτής της διαχείρισης, να επηρεάσουμε τις αποφάσεις της αγοράς, των καταναλωτών και τελικά να αυξήσουμε τις πωλήσεις σας, καθιστώντας την επωνυμία σας, ξεχωριστή και ελκυστική!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top

Οφέλη που θα αποκομίσετε από την σχεδιασμένη χρήση της διαφήμισης:

  • Δημιουργείτε επίγνωση
    Ένα από τα πιο άμεσα αποτελέσματα της διαφήμισης είναι η αυξημένη αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας, του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας. Οι δυνητικοί πελάτες πιθανότατα θα πρέπει να συναντήσουν την επιχείρησή σας αρκετές φορές προτού αρχίσουν να σας θυμούνται και οι διαφημιστικές ενέργειες σας βοηθούν να το πετύχετε.

  • Εκπαιδεύετε τους καταναλωτές
    Πέρα από την απλή δημιουργία ευαισθητοποίησης, η διαφήμιση σάς βοηθά να εκπαιδεύσετε τους καταναλωτές σχετικά με το πώς τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες σας τους βοηθούν και τι αντιπροσωπεύει η επωνυμία σας.
    Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διαφημιστικές ενέργειες για να δημιουργήσετε μια βαθύτερη κατανόηση για τα πάντα, από την αποστολή της εταιρείας σας μέχρι την αξία αυτών που πουλάτε.

  • Ενισχύετε τη φήμη σας
    Η διαφήμιση σάς δίνει τη δυνατότητα να βελτιώσετε τη φήμη της επιχείρησής σας. Τόσο η διαφήμιση εκτός σύνδεσης μέσω αντύπων,. επιγραφών και άλλων μέσων όσο και η διαδικτυακή διαφήμιση μπορούν να ενισχύσουν την προβολή των βασικών μηνυμάτων σας – τα συμπεράσματα που θέλετε να έχει το κοινό-στόχο σας – και να τονίσουν τις καλές πτυχές της εταιρείας σας.
  • Αποκτάτε νέους πελάτες
    Η απόκτηση νέων πελατών είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη της επιχείρησης σας. Η διαφήμιση είναι πολύ σημαντική γιατί σας βοηθάει να προσεγγίσετε περισσότερα άτομα που θέλετε για πελάτες σας με μηνύματα που απευθύνονται απευθείας σε αυτούς.
  • Διατηρήτε τους τρέχοντες πελάτες σας

    Η διατήρηση των πελατών είναι το θεμέλιο της επιχειρηματικής ανάπτυξης . Χρειάζεστε πιστούς πελάτες που αγαπούν την επωνυμία σας, σας στέλνουν παραπομπές από στόμα σε στόμα και πιθανότατα ξοδεύουν περισσότερα χρήματα για το προϊόν ή την υπηρεσία σας.

    Η αποτελεσματική διαφήμιση οδηγεί την προσοχή των πελατών σας ξανά σε εσάς. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διαφημιστικές ενέργειες για να στοχεύσετε εκ νέου σε μέλη του κοινού-στόχου σας , συμπεριλαμβανομένων επιχειρήσεων και καταναλωτών που βρίσκονται ήδη στη βάση πελατών σας.

  • Μένετε μπροστά από τον ανταγωνισμό
    Ανεξάρτητα από το είδος της επιχείρησης που διευθύνετε, έχετε ανταγωνιστές. Θα υπάρχουν πάντα επιχειρήσεις που θα διεκδικούν την προσοχή των ίδιων καταναλωτών. Ακόμα κι αν δεν γνωρίζετε ποιοι είναι αυτοί οι ανταγωνιστές σας, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να είναι μεταξύ των πολλών επιχειρήσεων που ήδη διαφημίζονται για να αναπτύξουν την επιχείρησή τους. Στις μέρες μας δεν μπορείτε να βασίζεστε στην πελατεία που αποκτάτε οργανικά ή από στόμα σε στόμα, οι διαφημίσεις είναι σημαντικός παράγοντας διαμόρφωσης της επιτυχίας σας σε μια διαρκώς μεταβαλλόμενη αγορά.
  • Πραγματοποιήτε πωλήσεις
    Οι επιπτώσεις της διαφήμισης στην πραγματοποίηση πωλήσεων είναι καθοριστική. Οι διαφημίσεις είναι ισχυρά εργαλεία για να βοηθήσουν την επιχείρησή σας να κερδίσει τα χρήματα που χρειάζεται για να επιβιώσει και να ευδοκιμήσει.

 

Στόχος μας είναι να εκπληρώσετε τους επιχειρηματικούς σας στόχους.
Καθώς οι διαφημιστικές ενέργειες που σχεδιάζουμε μαζί σας θα σάς βοηθούν να επιτύχετε υψηλή απόδοση επένδυσης (ROI), θα έχετε επιπλέον έσοδα που μπορείτε να επανεπενδύσετε στην επιχείρησή σας για έναν συνεχή κύκλο διαφήμισης και ανάπτυξης.
Η διαφήμιση είναι σημαντική γιατί μπορεί να οδηγήσει στην ανάπτυξη της επιχείρησής σας.
Με την διαφήμιση θα προσεγγίσουμε μαζί σας το σωστό κοινό με θετικά, στοχευμένα μηνύματα που θα μετατρέπουν τους δυνητικούς πελάτες σε αφοσιωμένους πελάτες. 
Επίσης θα στοχεύσουμε εκ νέου το κοινό σας, είτε στοχεύετε να αποκτήσετε αναγνωρισιμότητα επωνυμίας είτε να αυξήσετε την εμπιστοσύνη και την προτίμηση των επιχειρήσεων και καταναλωτών που είναι πελάτες σας.

Γιατί είναι τόσο σημαντική η διαφήμιση;

Από το λανσάρισμα ενός νέου προϊόντος ή υπηρεσίας μέχρι την απλή προσπάθεια να προωθήσετε την επωνυμία σας στον κόσμο, οι κατάλληλες διαφημιστικές τακτικές μπορούν να σας βοηθήσουν να προσεγγίσετε περισσότερα από τα κατάλληλα άτομα.

Η διαφήμιση είναι ένας τύπος προώθησης επί πληρωμή που στρέφει την προσοχή στο βασικό σας μήνυμα και είναι το κρίσιμο επόμενο βήμα για να λειτουργήσουν οι στρατηγικές μάρκετινγκ που θα χρησιμοποιήσετε. Αυξάνει την έκθεσή σας για να συμβάλει να επιτύχετε τους επιχειρηματικούς σας στόχους, είτε στοχεύετε να δημιουργήσετε τη βάση πελατών σας είτε να αυξήσετε γρήγορα τον όγκο των πωλήσεών σας.

Τα οφέλη που θα αποκομίσετε από την σχεδιασμένη χρήση της διαφήμισης:

Βήματα για να βελτιώσετε την εταιρική σας εικόνα
  1. Οι πρώτες εντυπώσεις είναι ζωτικής σημασίας
    Το εταιρικό σας branding είναι ότι πιο σημαντικό διαθέτεται. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει τη γλώσσα, το λογότυπο, τον συνδυασμό χρωμάτων, τη χρήση εικόνων, την τυπογραφία και τα γραφικά σας. Ανεξάρτητα από το πόσο καλά εξοπλισμένη είναι η εταιρεία σας, εάν ο καταναλωτής έχει κακή εντύπωση για εσάς από οποιοδήποτε από τα παραπάνω, ενδέχεται να μην έχετε άλλη ευκαιρία για να τον κάνετε πελάτη.

  2. Βελτιστοποιήστε το περιεχόμενό σας
    Το περιεχόμενό σας είναι όλα αυτά που προβάλετε για να έρθετε σε επαφή με τον καταναλωτή, είναι επίσης η φωνή σας και το κύριο μέρος που θα προσελκύσει τον καταναλωτή να ενδιαφερθεί για την επιχείρησή σας. Ως εκ τούτου, είναι ζωτικής σημασίας να δημιουργείτε περιεχόμενο που θα ενδιαφέρει τον καταναλωτή και πάνω από όλα θα το βρει χρήσιμο. Η παροχή περιεχομένου υψηλής ποιότητας που ο καταναλωτής βρίσκει σχετικό με τις ανάγκες του θα προσθέσει αξιοπιστία και εμπιστοσύνη στην επωνυμία σας και θα ενισχύσει την εταιρική σας ταυτότητα στην αγορά.

  3. Χρησιμοποιήστε περιεχόμενο πολυμέσων
    Το οπτικό περιεχόμενο έχει αποδειχθεί ότι έχει υψηλότερο ποσοστό μετατροπής από τον γραπτό λόγο μόνο, χρησιμοποιήστε όλους τους πόρους σας για να τονίσετε αυτό.

  4. Διατηρήστε μια συνεπή στρατηγική
    Πρώτα και κύρια πρέπει να αποφασίσετε προσεκτικά ποιο είναι το μήνυμα που προσπαθείτε να μεταφέρετε, όταν το έχετε, μείνετε σε αυτό, η προσπάθεια να τοποθετηθείτε σε πάρα πολλές διαφορετικές κατηγορίες θα χρησιμεύσει μόνο στη σύγχυση του καταναλωτή και θα μειώσει το μήνυμά σας.

  5. Χρησιμοποιήστε ένα όνομα, λογότυπο και στυλ
    Το όνομά σας, το λογότυπο και τα χρώματά σας είναι σημαντικό να υπάρχουν σε όλο το υλικό μάρκετινγκ. Το ίδιο ισχύει και για το περιεχόμενο, καί είναι χρήσιμο να εφαρμοστεί στις γραμματοσειρές και τα στυλ που χρησιμοποιούνται παντού. Όλα αυτά θα πρέπει να εφαρμόζονται παντού, χωρίς εξαίρεση, από ιστολόγια έως μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ιστότοπους έως επαγγελματικές κάρτες. θα πρέπει όλα να έχουν την ίδια ταυτότητα, καθιστώντας σας άμεσα αναγνωρίσιμο.

  6. Αναπτύξτε μια συνεπή φωνή και τόνο για την επωνυμία σας
    Δώστε στην επωνυμία σας προσωπικότητα αναπτύσσοντας και διατηρώντας ένα συνεπές μήνυμα. Αποφύγετε να στέλνετε ανάμεικτα μηνύματα μέσω του τόνου ή της φωνής που χρησιμοποιείται στο περιεχόμενό σας, διότι θα αποδυναμώσετε το μήνυμά σας.

  7. Κρατήστε τις υποσχέσεις σας
    Επιδιώξτε να ανταποκρίνεστε με συνέπεια σε αυτά που υπόσχεστε, κάθε φορά χωρίς εξαίρεση. Αυτό θα εδραιώσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην επωνυμία σας και θα ενθαρρύνει την περαιτέρω δέσμευση.

  8. Προσαρμόστε το μήνυμά σας
    Βρείτε ποιο είναι το κοινό-στόχος σας, τι θέλει να μάθει ή να ανακαλύψει; Παρέχετε αυτό που απαιτούν ή χρειάζονται και κάντε το σε συνεπή βάση.

Είσοδος στον λογαριασμό

Καλώς ήρθατε στον ανανεωμένο ιστότοπό μας. Θέλουμε να σας παρέχουμε πληροφορίες που θα σας φανουν χρήσιμες σε αυτά που θέλετε να πετύχετε. Επίσης επιθυμούμε την συνεργασία που θα αναδείξει όλα όσα μπορούμε να πετύχουμε από κοινού.

The Marketeers

Δεσμευόμαστε για την επιτυχία σας