Skip to content

H σημασία των σχημάτων στο σχεδιασμό

σχεδιασμός και σχήματα

Τα σχήματα είναι τα δομικά στοιχεία για όλα όσα βλέπουμε. Οι περισσότεροι εικαστικοί καλλιτέχνες μαθαίνουν πρώτα πώς να σχεδιάζουν μέσα από την κατασκευή ή να διασπούν εικόνες σε βασική γεωμετρία. Όντως! …αλλά τα σχήματα είναι κάτι περισσότερο από πρακτικά εργαλεία κι αυτό γιατί οι έννοιές τους, είναι αυτές που επιτρέπουν στους σχεδιαστές να επικοινωνούν οπτικά.

Αυτό μερικές φορές ονομάζεται γλώσσα σχήματος ή ψυχολογία σχήματος. Μαζί με τα άλλα στοιχεία του σχεδιασμού, τα σχήματα επιτρέπουν στους σχεδιαστές να μεταφέρουν χαρακτηριστικά και συναισθήματα με μη λεκτικό τρόπο.
Η αδυναμία κατανόησης της σημασίας των σχημάτων μπορεί να οδηγήσει σε αυθαίρετα ή ασαφή μηνύματα.
Ας δούμε λοιπόν πως μπορούμε να χρησιμοποιήσετε την έννοια των σχημάτων στο σχεδιασμό.

σημασία σχημάτων

Οι διαφορετικοί τύποι σχημάτων

Δεδομένου ότι όλη η ορατή ύλη, στο περιεχόμενο της, έχει από ένα σχήμα, ο τεράστιος αριθμός πιθανών σχημάτων και νοημάτων μπορεί να φαίνεται ότι δεν τελειώνει.
Αυτός είναι κι ο λόγος για τον οποίο είναι χρήσιμο να ταξινομούμε σχήματα σε γενικές κατηγορίες.
Κάποιοι από τους συνήθεις τύπους σχημάτων είναι:

Απλά και σύνθετα

Τα απλά σχήματα, μερικές φορές ονομάζονται πρωτόγονα, και είναι οι θεμελιώδεις γεωμετρικές μορφές όπως τετράγωνα, τρίγωνα και κύκλοι. Αυτό περιλαμβάνει επίσης τις αντίστοιχες τρισδιάστατες μορφές τους – κύβους, κυλίνδρους, κώνους και σφαίρες.
Τα σύνθετα είναι μεγαλύτερα και πιο πολύπλοκα σχήματα, που έχουν στη σύνθεση τους από λίγα, έως αρκετά απλά σχήματα.

απλά σχήματα

Οργανικά και γεωμετρικά

Τα οργανικά σχήματα είναι εκείνα που εμφανίζονται τακτικά στη φύση, όπως ένα άκρο δέντρου ή μια κεκλιμένη πλαγιά. Τείνουν να είναι καμπύλα, αποτελούμενα από πιο χαλαρές γραμμές και είναι λιγότερο συμμετρικά από τα απλά ή τα σύνθετα γεωμετρικά σχήματα.

οργανικά σχήματα

Αφηρημένα και μη αφηρημένα

Τα αφηρημένα σχήματα, ενώ συχνά είναι γεωμετρικά και σύνθετα, τείνουν να λειτουργούν ως συμβολική αναφορά.
Συνήθως αυτά έρχονται με τη μορφή εικονιδίων, όπως τα αφηρημένα ανθρωποειδή που χρησιμοποιούνται σε πινακίδες. Συνήθως καταλαβαίνουμε αμέσως την έννοια που αντιπροσωπεύει το σχήμα, κυρίως λόγω της εξοικείωσής μας με το σύμβολο.

Σε απλά σχέδια, τα σχήματα ορίζονται συνήθως με περίγραμμα ή χρώμα.
Στην πραγματική ζωή, τα σχήματα ορίζονται από το φως και τη σκιά και οι ζωγράφοι χρησιμοποιούν συχνά αυτήν την προσέγγιση για μία τρισδιάστατη ρεαλιστική εικαστική μεταφορά.
Ακόμα και αντικείμενα που δεν συνδέονται μπορούν να σχηματίσουν ενοποιημένα σχήματα.
Το πιο προφανές παράδειγμα είναι ένα κείμενο!
Ακόμα και αν τα γράμματα είναι ξεχωριστά, μια ολόκληρη παράγραφος μπορεί να σχηματίσει ένα ενιαίο σχήμα λόγω των αρχικών σχεδίων, της εγγύτητας και της αντίθεσης.
Μια ευθυγράμμιση του κειμένου θα δημιουργήσει τετράγωνα παραγράφων, ενώ μια στοίχιση στο κέντρο θα δημιουργήσει ένα οργανικό σχήμα ελεύθερης ροής.

Οπότε τώρα που καταλαβαίνουμε τις διαφορετικές μορφές που μπορούν να πάρουν τα σχήματα, ας δούμε και τις έννοιές τους.

αφηρημένα σχήματα

Η έννοια των γεωμετρικών σχημάτων

Τετράγωνα

Ενώ τα σχήματα γενικά είναι τα δομικά στοιχεία του οπτικού κόσμου, τα τετράγωνα (και τα ορθογώνια) είναι κυριολεκτικά μπλοκ. Ως εκ τούτου, τα συνδέουμε συνήθως με τη σταθερότητα.
Μας θυμίζουν ουρανοξύστες και ψηλά κτίρια, ειδικά όταν στοιβάζονται. Τείνουν επίσης να υπονοούν βάρος και ακινησία. 
Ομοίως, ένας χαρακτήρας με τετράγωνους ώμους ή το πάνω μέρος του σώματος του, μπορεί να εμφανιστεί ως ισχυρός, επιβλητικός ή αμετακίνητος.
Όσον αφορά την προσωπικότητα που θα μπορούσαν να εκφράζουν, τα τετράγωνα μπορούν να συνεπάγονται τόσο αξιοπιστία όσο και αυστηρότητα.

Η έννοια των τετραγώνων

  • Σταθερότητα
  • Ακαμψία
  • Βαρύτητα
  • Αξιοπιστία
  • Δύναμη
  • Σοβαρότητα
τετράγωνα σχήματα σε λογότυπο

Κύκλοι

Οι κύκλοι είναι σχεδόν πάντα το αντίθετο των τετραγώνων. Η στρογγυλότητά τους υποδηλώνει ότι είναι πάντα εν κινήσει και είναι δύσκολο να εντοπιστούν.
Όπου τα τετράγωνα είναι ισχυρά σαν τούβλα, οι κύκλοι μπορεί να είναι ελαφροί σαν φυσαλίδες ή σύννεφα. Μας θυμίζουν έναν τροχό ή μια μπάλα που αναπηδά. Δεν έχουν αιχμηρά άκρα, γεγονός που τα κάνει να φαίνονται φιλικά.
Όλα αυτά τους προσδίδουν μια χαρούμενη, σχεδόν άτακτη προσωπικότητα, και βρίσκονται συνήθως σε σχέδια που απευθύνονται σε παιδιά.
Παρ ‘όλα αυτά, οι κύκλοι δεν είναι όλοι ανώριμοι. Το γεγονός ότι δεν έχουν αρχή ή τέλος τους οδηγεί να συνδέονται με υψηλές έννοιες όπως η αιωνιότητα ή οι επαναλαμβανόμενοι κύκλοι, όπως στην ανατολή και τη δύση του ήλιου.

Η έννοια των κύκλων

  • Ελαφρότητα
  • Ευτυχία
  • Απαλότητα
  • Αθωότητα
  • Κίνηση
  • Άπειρο
στρογγυλό λογότυπο

Τρίγωνα

Παρόλο που δεν είναι το μόνο σχήμα που περιέχει σημεία και γωνίες, υπάρχει κάτι που φαίνεται ιδιαίτερα αιχμηρό στις άκρες του τριγώνου.
Τα τρίγωνα θυμίζουν αιχμές δόρατος. Ως εκ τούτου, συνεπάγονται εγγενώς κίνδυνο.
Ταυτόχρονα, τα σημεία δείχνουν κυριολεκτικά, κι εμείς έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε τρίγωνα σε πλαίσια κατεύθυνσης, όπως πυξίδες ή χάρτες.
Ομοίως, πολλές αρχαίες τριγωνικές δομές όπως πυραμίδες, πιστεύεται ότι έχουν κτιστεί με την έννοια του προσανατολισμού προς τον ουρανό.
Αυτό μπορεί να δώσει στα τρίγωνα έναν αέρα θεϊκής καθοδήγησης, ανάλογα με το πλαίσιο.

Η έννοια των τριγώνων

  • Οξύτητα
  • Κίνδυνος
  • Οδηγία
  • Θειότητα
  • Ισορροπία
τρίγωνο λογότυπο

Η έννοια των οργανικών σχημάτων

Τα οργανικά σχήματα μοιράζονται πολλές ιδιότητες με κύκλους, καθώς τείνουν να χαρακτηρίζονται από καμπύλες γραμμές.
Με αυτόν τον τρόπο, επικοινωνούν για την ελαφρότητα και την ευημερία, ενισχύοντας το γεγονός ότι σχετίζονται με τη φύση. Αλλά καθώς τα οργανικά σχήματα δεν είναι γεωμετρικά, τείνουν να εκλαμβάνονται λιγότερο σταθερά από τους κύκλους.
Συχνά φαίνονται ανοργάνωτα και απρογραμμάτιστα (σε αντίθεση με τη μαθηματική ακρίβεια των γεωμετρικών σχημάτων), γεγονός που τους δίνει τόσο ένα αίσθημα ελευθερίας όσο και ευθραυστότητας.
Καθώς συνήθως δεν είναι συμμετρικά, δημιουργούν την εντύπωση ότι μπορούν εύκολα να ανατραπούν.

Τα χαρακτηριστικά των οργανικών σχημάτων

  • Ελευθερία
  • Φύση
  • Ροή
  • Λεπτότητα
  • Αδυναμία πρόβλεψης

Τα Αφηρημένα σχήματα

Καθώς τα αφηρημένα σχήματα βασίζονται συνήθως σε συμβολισμούς ή αναφορές που βασίζονται σε εξωτερικές γνώσεις, η σημασία τους μπορεί να ποικίλει σημαντικά ανάλογα με το συγκεκριμένο σχήμα και πλαίσιο.
Για παράδειγμα, σε ορισμένους πολιτισμούς ένας σταυρός μπορεί να αντιπροσωπεύει τις τέσσερις εποχές, και σε άλλους είναι μια θρησκευτική συμβολική αναφορά στη σταύρωση.  Με μία ανάλογη κοινή πολιτιστική αντίληψη, η σημασία των συγκεκριμένων σχημάτων μπορεί να διαφοροποιείται.

Η ψυχολογία που μπορεί να προκληθεί βάσει ενός σχήματος λειτουργεί υποσυνείδητα.
Οι άνθρωποι συνήθως, δεν δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στα σχήματα αλλά υποσυνείδητα σκέφτονται λέξεις όπως “σταθερό” ή “δυναμικό”. Και φυσικά αυτό, αφορά περισσότερο την ανεξιχνίαστη αίσθηση που δημιουργούν τα σχήματα.
Έχοντας αυτό κατά νου, μην υποθέσετε ότι πρέπει να είστε πολύ κυριολεκτικοί στην επιλογή κατασκευής του σχήματός σας.
Όσο τα στοιχεία του σχεδιασμού σας προτείνουν φόρμες, έστω και χαλαρά, θα μεταφέρουν το μήνυμα.
Επιπλέον, μια χαλαρή προσέγγιση θα κρατήσει τα μεμονωμένα σχήματα από το να αποσπούν την προσοχή από τη συνολική σύνθεση σας.
Κατά μήκος των ίδιων γραμμών, δεν είναι πάντα απαραίτητο να χρησιμοποιήσετε το πλήρες σχήμα.
Κι ας μην ξεχνάμε ότι μερικά σχήματα όπως οι ημικύκλια ή τα σημεία των τριγώνων συχνά εξακολουθούν να μεταφέρουν τα συναφή χαρακτηριστικά του συνόλου.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Οφέλη που θα αποκομίσετε από την σχεδιασμένη χρήση της διαφήμισης:

  • Δημιουργείτε επίγνωση
    Ένα από τα πιο άμεσα αποτελέσματα της διαφήμισης είναι η αυξημένη αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας, του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας. Οι δυνητικοί πελάτες πιθανότατα θα πρέπει να συναντήσουν την επιχείρησή σας αρκετές φορές προτού αρχίσουν να σας θυμούνται και οι διαφημιστικές ενέργειες σας βοηθούν να το πετύχετε.

  • Εκπαιδεύετε τους καταναλωτές
    Πέρα από την απλή δημιουργία ευαισθητοποίησης, η διαφήμιση σάς βοηθά να εκπαιδεύσετε τους καταναλωτές σχετικά με το πώς τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες σας τους βοηθούν και τι αντιπροσωπεύει η επωνυμία σας.
    Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διαφημιστικές ενέργειες για να δημιουργήσετε μια βαθύτερη κατανόηση για τα πάντα, από την αποστολή της εταιρείας σας μέχρι την αξία αυτών που πουλάτε.

  • Ενισχύετε τη φήμη σας
    Η διαφήμιση σάς δίνει τη δυνατότητα να βελτιώσετε τη φήμη της επιχείρησής σας. Τόσο η διαφήμιση εκτός σύνδεσης μέσω αντύπων,. επιγραφών και άλλων μέσων όσο και η διαδικτυακή διαφήμιση μπορούν να ενισχύσουν την προβολή των βασικών μηνυμάτων σας – τα συμπεράσματα που θέλετε να έχει το κοινό-στόχο σας – και να τονίσουν τις καλές πτυχές της εταιρείας σας.
  • Αποκτάτε νέους πελάτες
    Η απόκτηση νέων πελατών είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη της επιχείρησης σας. Η διαφήμιση είναι πολύ σημαντική γιατί σας βοηθάει να προσεγγίσετε περισσότερα άτομα που θέλετε για πελάτες σας με μηνύματα που απευθύνονται απευθείας σε αυτούς.
  • Διατηρήτε τους τρέχοντες πελάτες σας

    Η διατήρηση των πελατών είναι το θεμέλιο της επιχειρηματικής ανάπτυξης . Χρειάζεστε πιστούς πελάτες που αγαπούν την επωνυμία σας, σας στέλνουν παραπομπές από στόμα σε στόμα και πιθανότατα ξοδεύουν περισσότερα χρήματα για το προϊόν ή την υπηρεσία σας.

    Η αποτελεσματική διαφήμιση οδηγεί την προσοχή των πελατών σας ξανά σε εσάς. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διαφημιστικές ενέργειες για να στοχεύσετε εκ νέου σε μέλη του κοινού-στόχου σας , συμπεριλαμβανομένων επιχειρήσεων και καταναλωτών που βρίσκονται ήδη στη βάση πελατών σας.

  • Μένετε μπροστά από τον ανταγωνισμό
    Ανεξάρτητα από το είδος της επιχείρησης που διευθύνετε, έχετε ανταγωνιστές. Θα υπάρχουν πάντα επιχειρήσεις που θα διεκδικούν την προσοχή των ίδιων καταναλωτών. Ακόμα κι αν δεν γνωρίζετε ποιοι είναι αυτοί οι ανταγωνιστές σας, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να είναι μεταξύ των πολλών επιχειρήσεων που ήδη διαφημίζονται για να αναπτύξουν την επιχείρησή τους. Στις μέρες μας δεν μπορείτε να βασίζεστε στην πελατεία που αποκτάτε οργανικά ή από στόμα σε στόμα, οι διαφημίσεις είναι σημαντικός παράγοντας διαμόρφωσης της επιτυχίας σας σε μια διαρκώς μεταβαλλόμενη αγορά.
  • Πραγματοποιήτε πωλήσεις
    Οι επιπτώσεις της διαφήμισης στην πραγματοποίηση πωλήσεων είναι καθοριστική. Οι διαφημίσεις είναι ισχυρά εργαλεία για να βοηθήσουν την επιχείρησή σας να κερδίσει τα χρήματα που χρειάζεται για να επιβιώσει και να ευδοκιμήσει.

 

Στόχος μας είναι να εκπληρώσετε τους επιχειρηματικούς σας στόχους.
Καθώς οι διαφημιστικές ενέργειες που σχεδιάζουμε μαζί σας θα σάς βοηθούν να επιτύχετε υψηλή απόδοση επένδυσης (ROI), θα έχετε επιπλέον έσοδα που μπορείτε να επανεπενδύσετε στην επιχείρησή σας για έναν συνεχή κύκλο διαφήμισης και ανάπτυξης.
Η διαφήμιση είναι σημαντική γιατί μπορεί να οδηγήσει στην ανάπτυξη της επιχείρησής σας.
Με την διαφήμιση θα προσεγγίσουμε μαζί σας το σωστό κοινό με θετικά, στοχευμένα μηνύματα που θα μετατρέπουν τους δυνητικούς πελάτες σε αφοσιωμένους πελάτες. 
Επίσης θα στοχεύσουμε εκ νέου το κοινό σας, είτε στοχεύετε να αποκτήσετε αναγνωρισιμότητα επωνυμίας είτε να αυξήσετε την εμπιστοσύνη και την προτίμηση των επιχειρήσεων και καταναλωτών που είναι πελάτες σας.

Γιατί είναι τόσο σημαντική η διαφήμιση;

Από το λανσάρισμα ενός νέου προϊόντος ή υπηρεσίας μέχρι την απλή προσπάθεια να προωθήσετε την επωνυμία σας στον κόσμο, οι κατάλληλες διαφημιστικές τακτικές μπορούν να σας βοηθήσουν να προσεγγίσετε περισσότερα από τα κατάλληλα άτομα.

Η διαφήμιση είναι ένας τύπος προώθησης επί πληρωμή που στρέφει την προσοχή στο βασικό σας μήνυμα και είναι το κρίσιμο επόμενο βήμα για να λειτουργήσουν οι στρατηγικές μάρκετινγκ που θα χρησιμοποιήσετε. Αυξάνει την έκθεσή σας για να συμβάλει να επιτύχετε τους επιχειρηματικούς σας στόχους, είτε στοχεύετε να δημιουργήσετε τη βάση πελατών σας είτε να αυξήσετε γρήγορα τον όγκο των πωλήσεών σας.

Τα οφέλη που θα αποκομίσετε από την σχεδιασμένη χρήση της διαφήμισης:

Βήματα για να βελτιώσετε την εταιρική σας εικόνα
  1. Οι πρώτες εντυπώσεις είναι ζωτικής σημασίας
    Το εταιρικό σας branding είναι ότι πιο σημαντικό διαθέτεται. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει τη γλώσσα, το λογότυπο, τον συνδυασμό χρωμάτων, τη χρήση εικόνων, την τυπογραφία και τα γραφικά σας. Ανεξάρτητα από το πόσο καλά εξοπλισμένη είναι η εταιρεία σας, εάν ο καταναλωτής έχει κακή εντύπωση για εσάς από οποιοδήποτε από τα παραπάνω, ενδέχεται να μην έχετε άλλη ευκαιρία για να τον κάνετε πελάτη.

  2. Βελτιστοποιήστε το περιεχόμενό σας
    Το περιεχόμενό σας είναι όλα αυτά που προβάλετε για να έρθετε σε επαφή με τον καταναλωτή, είναι επίσης η φωνή σας και το κύριο μέρος που θα προσελκύσει τον καταναλωτή να ενδιαφερθεί για την επιχείρησή σας. Ως εκ τούτου, είναι ζωτικής σημασίας να δημιουργείτε περιεχόμενο που θα ενδιαφέρει τον καταναλωτή και πάνω από όλα θα το βρει χρήσιμο. Η παροχή περιεχομένου υψηλής ποιότητας που ο καταναλωτής βρίσκει σχετικό με τις ανάγκες του θα προσθέσει αξιοπιστία και εμπιστοσύνη στην επωνυμία σας και θα ενισχύσει την εταιρική σας ταυτότητα στην αγορά.

  3. Χρησιμοποιήστε περιεχόμενο πολυμέσων
    Το οπτικό περιεχόμενο έχει αποδειχθεί ότι έχει υψηλότερο ποσοστό μετατροπής από τον γραπτό λόγο μόνο, χρησιμοποιήστε όλους τους πόρους σας για να τονίσετε αυτό.

  4. Διατηρήστε μια συνεπή στρατηγική
    Πρώτα και κύρια πρέπει να αποφασίσετε προσεκτικά ποιο είναι το μήνυμα που προσπαθείτε να μεταφέρετε, όταν το έχετε, μείνετε σε αυτό, η προσπάθεια να τοποθετηθείτε σε πάρα πολλές διαφορετικές κατηγορίες θα χρησιμεύσει μόνο στη σύγχυση του καταναλωτή και θα μειώσει το μήνυμά σας.

  5. Χρησιμοποιήστε ένα όνομα, λογότυπο και στυλ
    Το όνομά σας, το λογότυπο και τα χρώματά σας είναι σημαντικό να υπάρχουν σε όλο το υλικό μάρκετινγκ. Το ίδιο ισχύει και για το περιεχόμενο, καί είναι χρήσιμο να εφαρμοστεί στις γραμματοσειρές και τα στυλ που χρησιμοποιούνται παντού. Όλα αυτά θα πρέπει να εφαρμόζονται παντού, χωρίς εξαίρεση, από ιστολόγια έως μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ιστότοπους έως επαγγελματικές κάρτες. θα πρέπει όλα να έχουν την ίδια ταυτότητα, καθιστώντας σας άμεσα αναγνωρίσιμο.

  6. Αναπτύξτε μια συνεπή φωνή και τόνο για την επωνυμία σας
    Δώστε στην επωνυμία σας προσωπικότητα αναπτύσσοντας και διατηρώντας ένα συνεπές μήνυμα. Αποφύγετε να στέλνετε ανάμεικτα μηνύματα μέσω του τόνου ή της φωνής που χρησιμοποιείται στο περιεχόμενό σας, διότι θα αποδυναμώσετε το μήνυμά σας.

  7. Κρατήστε τις υποσχέσεις σας
    Επιδιώξτε να ανταποκρίνεστε με συνέπεια σε αυτά που υπόσχεστε, κάθε φορά χωρίς εξαίρεση. Αυτό θα εδραιώσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην επωνυμία σας και θα ενθαρρύνει την περαιτέρω δέσμευση.

  8. Προσαρμόστε το μήνυμά σας
    Βρείτε ποιο είναι το κοινό-στόχος σας, τι θέλει να μάθει ή να ανακαλύψει; Παρέχετε αυτό που απαιτούν ή χρειάζονται και κάντε το σε συνεπή βάση.

Είσοδος στον λογαριασμό

Καλώς ήρθατε στον ανανεωμένο ιστότοπό μας. Θέλουμε να σας παρέχουμε πληροφορίες που θα σας φανουν χρήσιμες σε αυτά που θέλετε να πετύχετε. Επίσης επιθυμούμε την συνεργασία που θα αναδείξει όλα όσα μπορούμε να πετύχουμε από κοινού.

The Marketeers

Δεσμευόμαστε για την επιτυχία σας