9:00 - 17:00
Δευτέρα - Παρασκευή

211 11 85126

Επικοινωνήστε μαζί μας

6 αρχές οπτικής ιεραρχίας

Πρώτα σχεδιάζαμε στο χαρτί. Μετά ήρθαν οι οθόνες υπολογιστών και τα ηλεκτρονικά tablet. Καθώς η τεχνολογία για την εμφάνιση μιας σελίδας εξελίσσεται, η δουλειά του σχεδιαστή παραμένει να τακτοποιήσει με σαφήνεια το περιεχόμενο. Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος; Να ακολουθεί τις αρχές οπτικής ιεραρχίας.

Τι είναι όμως οπτική ιεραρχία: Είναι η διάταξη των γραφικών στοιχείων σε ένα σχέδιο κατά σειρά σπουδαιότητας. Το οπτικό βάρος καθορίζει τη σημασία ενός στοιχείου στην ιεραρχία ενός σχεδίου, ορίζοντας στα μάτια του θεατή σε τι πρέπει να επικεντρωθεί και με ποια σειρά.

Οι σχεδιαστές έχουν αναπτύξει 6 αρχές οπτικής ιεραρχίας για να καθοδηγήσουν τα μάτια του αναγνώστη στις πιο σημαντικές πληροφορίες. Αυτές οι 6 αρχές βοηθούν στο σωστό σχεδιασμό εντύπων ή εφαρμογών.

1. Μοτίβα ανάγνωσης

Όλοι διαβάζουμε από πάνω προς τα κάτω και οι περισσότεροι από αριστερά προς τα δεξιά. Όμως, ενώ αυτή η γνώση είναι σημαντική για το σχεδιασμό σελίδων, οι σχεδιαστές γνωρίζουν ότι η εργασία είναι πολύ πιο περίπλοκη.

Πρόσφατες μελέτες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι πρώτα σαρώνουν μια σελίδα για να καταλάβουν αν ενδιαφέρονται, προτού δεσμευτούν να τη διαβάσουν. Τα μοτίβα σάρωσης τείνουν να παίρνουν ένα από τα δύο σχήματα, “F” και “Z”, και μπορείτε να επωφεληθείτε από την εφαρμογή αυτή στο σχέδιό σας.

Μοτίβα F

Τα μοτίβα F ισχύουν για παραδοσιακές σελίδες με μεγάλο κείμενο, όπως άρθρα ή αναρτήσεις ιστολογίου. Ένας αναγνώστης σαρώνει προς τα κάτω την αριστερή πλευρά της σελίδας, αναζητώντας ενδιαφέρουσες λέξεις-κλειδιά σε αριστερή στοίχιση, επικεφαλίδες ή προτάσεις αρχικών θεμάτων, στη συνέχεια σταματά και διαβάζει (στα δεξιά) όταν καταλήξει σε κάτι ενδιαφέρον. Το αποτέλεσμα μοιάζει με F.

Πώς μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε αυτό; Ευθυγραμμίστε τις σημαντικές πληροφορίες σας αριστερά και χρησιμοποιήστε σύντομους, έντονους τίτλους, κουκκίδες και άλλα τέτοια στοιχεία που τραβούν την προσοχή για να χωρίσετε τα τμήματα παραγράφων.

ΜΟΤΙΒΑ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ

Ζ-μοτίβα

Τα μοτίβα Z ισχύουν για άλλα είδη σελίδων, όπως διαφημίσεις ή ιστότοπους, όπου οι πληροφορίες δεν παρουσιάζονται απαραίτητα σε παραγράφους. Το μάτι ενός αναγνώστη σαρώνει πρώτα το επάνω μέρος της σελίδας, όπου είναι πιθανό να βρεθούν σημαντικές πληροφορίες, στη συνέχεια κατεβαίνει στην απέναντι γωνία σε μια διαγώνιο και κάνει το ίδιο πράγμα στο κάτω μέρος της σελίδας.

Το μοτίβο αυτό χρησιμοποιείται από web designers συνήθως όταν κατασκευάζουν τις σελίδες τους. Τοποθετούν τις πιο σημαντικές πληροφορίες στις γωνίες και  κατά μήκος της επάνω και κάτω γραμμής και ακολουθούν τη διαγώνιο.

ΜΟΤΙΒΟ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ Ζ

2. Αρχές οπτικής ιεραρχίας και μέγεθος

Αυτό είναι το μόνο σίγουρο: οι άνθρωποι διαβάζουν πρώτα μεγαλύτερα γράμματα. Χρησιμοποιείστε λοιπόν μεγαλύτερες γραμματοσειρές όπου θέλετε να τραβήξουμε την προσοχή, και μικρότερες για τα υπόλοιπα στοιχεία.

ΜΕΓΕΘΟΣ

3. Χώρος

Ένας άλλος τρόπος να τραβήξετε την προσοχή είναι να δώσετε στο περιεχόμενο άφθονο χώρο για να αναπνεύσει. Εάν υπάρχει σημαντικός αρνητικός χώρος γύρω από ένα στοιχείο, αυτό θα είναι πιο εύκολα ορατό στους αναγνώστες.

4. Βάρος γραμματοσειράς και αντιστοίχιση

Η επιλογή γραμματοσειράς είναι κρίσιμη για τη δημιουργία οπτικής ιεραρχίας. Μεταξύ των πιο σημαντικών χαρακτηριστικών μιας γραμματοσειράς είναι το βάρος και το στυλ, όπως το serif και το sans serif. Άλλες τροποποιήσεις όπως η πλάγια γραφή μπορούν επίσης να παίξουν ρόλο.

Σε ορισμένες περιπτώσεις, ο στόχος είναι να παρουσιαστεί μια ποικιλία εξίσου σημαντικών πληροφοριών. Η ρύθμιση όλων στο ίδιο μέγεθος και βάρος θα πετύχαινε την ισοδυναμία, αλλά και θα το έκανε μονότονο. Η διαφοροποίηση των γραμματοσειρών είναι ένας τρόπος για να το αποφύγετε αυτό.

5. Χρώμα και απόχρωση

Τα φωτεινά χρώματα ξεχωρίζουν από τα μουντά ή την κλίμακα του γκρι, ενώ οι ανοιχτές αποχρώσεις εμφανίζονται χαμηλότερα στην ιεραρχία από τα πιο πλούσια, πιο σκούρα.

Το χρώμα έχει ιδιαίτερη σημασία στη σχεδίαση εφαρμογών για κινητά, όπου το μικρό μέγεθος οθόνης περιορίζει την ικανότητά σας να χρησιμοποιείτε άλλες στρατηγικές, όπως η διαφοροποίηση μεγέθους και η μεγάλη απόσταση.

6. Κατεύθυνση

Οι διατάξεις σελίδων σχεδιάζονται συνήθως σύμφωνα με ένα πλέγμα κάθετων και οριζόντιων γραμμών, τόσο κατά σύμβαση όσο και επειδή αυτή είναι η πιο ευανάγνωστη μορφή. Σε ένα τέτοιο σύστημα, ένας τρόπος για τη δημιουργία ιεραρχίας είναι να σπάσουμε το πλέγμα.

Το κείμενο που είναι διατεταγμένο σε καμπύλη ή διαγώνιο θα ξεχωρίζει αυτόματα από το περιβάλλον κλειδωμένο με πλέγμα κείμενο, τραβώντας την προσοχή.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top

Οφέλη που θα αποκομίσετε από την σχεδιασμένη χρήση της διαφήμισης:

  • Δημιουργείτε επίγνωση
    Ένα από τα πιο άμεσα αποτελέσματα της διαφήμισης είναι η αυξημένη αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας, του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας. Οι δυνητικοί πελάτες πιθανότατα θα πρέπει να συναντήσουν την επιχείρησή σας αρκετές φορές προτού αρχίσουν να σας θυμούνται και οι διαφημιστικές ενέργειες σας βοηθούν να το πετύχετε.

  • Εκπαιδεύετε τους καταναλωτές
    Πέρα από την απλή δημιουργία ευαισθητοποίησης, η διαφήμιση σάς βοηθά να εκπαιδεύσετε τους καταναλωτές σχετικά με το πώς τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες σας τους βοηθούν και τι αντιπροσωπεύει η επωνυμία σας.
    Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διαφημιστικές ενέργειες για να δημιουργήσετε μια βαθύτερη κατανόηση για τα πάντα, από την αποστολή της εταιρείας σας μέχρι την αξία αυτών που πουλάτε.

  • Ενισχύετε τη φήμη σας
    Η διαφήμιση σάς δίνει τη δυνατότητα να βελτιώσετε τη φήμη της επιχείρησής σας. Τόσο η διαφήμιση εκτός σύνδεσης μέσω αντύπων,. επιγραφών και άλλων μέσων όσο και η διαδικτυακή διαφήμιση μπορούν να ενισχύσουν την προβολή των βασικών μηνυμάτων σας – τα συμπεράσματα που θέλετε να έχει το κοινό-στόχο σας – και να τονίσουν τις καλές πτυχές της εταιρείας σας.
  • Αποκτάτε νέους πελάτες
    Η απόκτηση νέων πελατών είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη της επιχείρησης σας. Η διαφήμιση είναι πολύ σημαντική γιατί σας βοηθάει να προσεγγίσετε περισσότερα άτομα που θέλετε για πελάτες σας με μηνύματα που απευθύνονται απευθείας σε αυτούς.
  • Διατηρήτε τους τρέχοντες πελάτες σας

    Η διατήρηση των πελατών είναι το θεμέλιο της επιχειρηματικής ανάπτυξης . Χρειάζεστε πιστούς πελάτες που αγαπούν την επωνυμία σας, σας στέλνουν παραπομπές από στόμα σε στόμα και πιθανότατα ξοδεύουν περισσότερα χρήματα για το προϊόν ή την υπηρεσία σας.

    Η αποτελεσματική διαφήμιση οδηγεί την προσοχή των πελατών σας ξανά σε εσάς. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διαφημιστικές ενέργειες για να στοχεύσετε εκ νέου σε μέλη του κοινού-στόχου σας , συμπεριλαμβανομένων επιχειρήσεων και καταναλωτών που βρίσκονται ήδη στη βάση πελατών σας.

  • Μένετε μπροστά από τον ανταγωνισμό
    Ανεξάρτητα από το είδος της επιχείρησης που διευθύνετε, έχετε ανταγωνιστές. Θα υπάρχουν πάντα επιχειρήσεις που θα διεκδικούν την προσοχή των ίδιων καταναλωτών. Ακόμα κι αν δεν γνωρίζετε ποιοι είναι αυτοί οι ανταγωνιστές σας, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να είναι μεταξύ των πολλών επιχειρήσεων που ήδη διαφημίζονται για να αναπτύξουν την επιχείρησή τους. Στις μέρες μας δεν μπορείτε να βασίζεστε στην πελατεία που αποκτάτε οργανικά ή από στόμα σε στόμα, οι διαφημίσεις είναι σημαντικός παράγοντας διαμόρφωσης της επιτυχίας σας σε μια διαρκώς μεταβαλλόμενη αγορά.
  • Πραγματοποιήτε πωλήσεις
    Οι επιπτώσεις της διαφήμισης στην πραγματοποίηση πωλήσεων είναι καθοριστική. Οι διαφημίσεις είναι ισχυρά εργαλεία για να βοηθήσουν την επιχείρησή σας να κερδίσει τα χρήματα που χρειάζεται για να επιβιώσει και να ευδοκιμήσει.

 

Στόχος μας είναι να εκπληρώσετε τους επιχειρηματικούς σας στόχους.
Καθώς οι διαφημιστικές ενέργειες που σχεδιάζουμε μαζί σας θα σάς βοηθούν να επιτύχετε υψηλή απόδοση επένδυσης (ROI), θα έχετε επιπλέον έσοδα που μπορείτε να επανεπενδύσετε στην επιχείρησή σας για έναν συνεχή κύκλο διαφήμισης και ανάπτυξης.
Η διαφήμιση είναι σημαντική γιατί μπορεί να οδηγήσει στην ανάπτυξη της επιχείρησής σας.
Με την διαφήμιση θα προσεγγίσουμε μαζί σας το σωστό κοινό με θετικά, στοχευμένα μηνύματα που θα μετατρέπουν τους δυνητικούς πελάτες σε αφοσιωμένους πελάτες. 
Επίσης θα στοχεύσουμε εκ νέου το κοινό σας, είτε στοχεύετε να αποκτήσετε αναγνωρισιμότητα επωνυμίας είτε να αυξήσετε την εμπιστοσύνη και την προτίμηση των επιχειρήσεων και καταναλωτών που είναι πελάτες σας.

Γιατί είναι τόσο σημαντική η διαφήμιση;

Από το λανσάρισμα ενός νέου προϊόντος ή υπηρεσίας μέχρι την απλή προσπάθεια να προωθήσετε την επωνυμία σας στον κόσμο, οι κατάλληλες διαφημιστικές τακτικές μπορούν να σας βοηθήσουν να προσεγγίσετε περισσότερα από τα κατάλληλα άτομα.

Η διαφήμιση είναι ένας τύπος προώθησης επί πληρωμή που στρέφει την προσοχή στο βασικό σας μήνυμα και είναι το κρίσιμο επόμενο βήμα για να λειτουργήσουν οι στρατηγικές μάρκετινγκ που θα χρησιμοποιήσετε. Αυξάνει την έκθεσή σας για να συμβάλει να επιτύχετε τους επιχειρηματικούς σας στόχους, είτε στοχεύετε να δημιουργήσετε τη βάση πελατών σας είτε να αυξήσετε γρήγορα τον όγκο των πωλήσεών σας.

Τα οφέλη που θα αποκομίσετε από την σχεδιασμένη χρήση της διαφήμισης:

Βήματα για να βελτιώσετε την εταιρική σας εικόνα
  1. Οι πρώτες εντυπώσεις είναι ζωτικής σημασίας
    Το εταιρικό σας branding είναι ότι πιο σημαντικό διαθέτεται. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει τη γλώσσα, το λογότυπο, τον συνδυασμό χρωμάτων, τη χρήση εικόνων, την τυπογραφία και τα γραφικά σας. Ανεξάρτητα από το πόσο καλά εξοπλισμένη είναι η εταιρεία σας, εάν ο καταναλωτής έχει κακή εντύπωση για εσάς από οποιοδήποτε από τα παραπάνω, ενδέχεται να μην έχετε άλλη ευκαιρία για να τον κάνετε πελάτη.

  2. Βελτιστοποιήστε το περιεχόμενό σας
    Το περιεχόμενό σας είναι όλα αυτά που προβάλετε για να έρθετε σε επαφή με τον καταναλωτή, είναι επίσης η φωνή σας και το κύριο μέρος που θα προσελκύσει τον καταναλωτή να ενδιαφερθεί για την επιχείρησή σας. Ως εκ τούτου, είναι ζωτικής σημασίας να δημιουργείτε περιεχόμενο που θα ενδιαφέρει τον καταναλωτή και πάνω από όλα θα το βρει χρήσιμο. Η παροχή περιεχομένου υψηλής ποιότητας που ο καταναλωτής βρίσκει σχετικό με τις ανάγκες του θα προσθέσει αξιοπιστία και εμπιστοσύνη στην επωνυμία σας και θα ενισχύσει την εταιρική σας ταυτότητα στην αγορά.

  3. Χρησιμοποιήστε περιεχόμενο πολυμέσων
    Το οπτικό περιεχόμενο έχει αποδειχθεί ότι έχει υψηλότερο ποσοστό μετατροπής από τον γραπτό λόγο μόνο, χρησιμοποιήστε όλους τους πόρους σας για να τονίσετε αυτό.

  4. Διατηρήστε μια συνεπή στρατηγική
    Πρώτα και κύρια πρέπει να αποφασίσετε προσεκτικά ποιο είναι το μήνυμα που προσπαθείτε να μεταφέρετε, όταν το έχετε, μείνετε σε αυτό, η προσπάθεια να τοποθετηθείτε σε πάρα πολλές διαφορετικές κατηγορίες θα χρησιμεύσει μόνο στη σύγχυση του καταναλωτή και θα μειώσει το μήνυμά σας.

  5. Χρησιμοποιήστε ένα όνομα, λογότυπο και στυλ
    Το όνομά σας, το λογότυπο και τα χρώματά σας είναι σημαντικό να υπάρχουν σε όλο το υλικό μάρκετινγκ. Το ίδιο ισχύει και για το περιεχόμενο, καί είναι χρήσιμο να εφαρμοστεί στις γραμματοσειρές και τα στυλ που χρησιμοποιούνται παντού. Όλα αυτά θα πρέπει να εφαρμόζονται παντού, χωρίς εξαίρεση, από ιστολόγια έως μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ιστότοπους έως επαγγελματικές κάρτες. θα πρέπει όλα να έχουν την ίδια ταυτότητα, καθιστώντας σας άμεσα αναγνωρίσιμο.

  6. Αναπτύξτε μια συνεπή φωνή και τόνο για την επωνυμία σας
    Δώστε στην επωνυμία σας προσωπικότητα αναπτύσσοντας και διατηρώντας ένα συνεπές μήνυμα. Αποφύγετε να στέλνετε ανάμεικτα μηνύματα μέσω του τόνου ή της φωνής που χρησιμοποιείται στο περιεχόμενό σας, διότι θα αποδυναμώσετε το μήνυμά σας.

  7. Κρατήστε τις υποσχέσεις σας
    Επιδιώξτε να ανταποκρίνεστε με συνέπεια σε αυτά που υπόσχεστε, κάθε φορά χωρίς εξαίρεση. Αυτό θα εδραιώσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην επωνυμία σας και θα ενθαρρύνει την περαιτέρω δέσμευση.

  8. Προσαρμόστε το μήνυμά σας
    Βρείτε ποιο είναι το κοινό-στόχος σας, τι θέλει να μάθει ή να ανακαλύψει; Παρέχετε αυτό που απαιτούν ή χρειάζονται και κάντε το σε συνεπή βάση.

Είσοδος στον λογαριασμό

Καλώς ήρθατε στον ανανεωμένο ιστότοπό μας. Θέλουμε να σας παρέχουμε πληροφορίες που θα σας φανουν χρήσιμες σε αυτά που θέλετε να πετύχετε. Επίσης επιθυμούμε την συνεργασία που θα αναδείξει όλα όσα μπορούμε να πετύχουμε από κοινού.

The Marketeers

Δεσμευόμαστε για την επιτυχία σας