Στο digital marketing, ένα landing page, μερικές φορές γνωστή ως “lead capture page”, “single property page”, “στατική σελίδα” ή “σελίδα προορισμού”, είναι μια μεμονωμένη ιστοσελίδα που εμφανίζεται ως απάντηση στο κλικ σε μια αναζήτηση, αποτελέσματα αναζήτησης βελτιστοποιημένης μηχανής, προώθηση μάρκετινγκ, email μάρκετινγκ ή διαδικτυακή διαφήμιση.
Θα εκπλαγείτε αν μάθετε πόσο σημαντικά είναι τα landing pages για μια επιχείρησης και τι αντίκτυπο μπορούν να έχουν στις μετατροπές του website σας. Υπάρχει επιστήμη, data και στοιχεία από τη ψυχολογία του καταναλωτή που αποδεικνύουν ότι τα landing pages δεν μπορούν να στηθούν απλά όπως μας αρέσουν αν θέλουμε να είναι αποτελεσματικά.
Ένα συχνό λάθος που κάνουν οι επιχειρηματίες στις μέρες μας είναι να δίνουν έμφαση στις διαφημίσεις και στα social media και να μην προσέχουν που οδηγούν το κοινό τους. Μια επιχείρηση για να μπορέσει να μετατρέψει το κοινό σε πελάτες πρέπει να μπορεί να επικοινωνήσει σωστά μαζί τους, για το πρόβλημα και τη λύση που μπορεί να τους προσφέρει. Αυτή η λύση δεν μπορεί να παρουσιάσει στο homepage της επιχείρησης. Αν βασιστείτε στο home page σας για τη παραγωγή conversions, τότε θα απογοητευτείτε ή δεν θα μπορέσετε να φτάσετε το full potential των διαφημιστικών σας προσπαθειών.
Ένα πολύ απλό παράδειγμα πάνω σε αυτό για να το καταλάβετε είναι το εξής:
Εάν η επιχείρηση σας σχεδιάζει διαιτητικά προγράμματα για άνδρες και γυναίκες δεν μπορείτε πρώτων, να έχετε την ίδια διαφήμιση για να απευθυνθείτε και στα δύο φύλα και δεύτερον με βάση τη διαφήμιση σας, τον τόνο, το visual και τα επιχειρήματα που θα χρησιμοποιήσετε, έτσι πρέπει να σχεδιαστεί και το landing page της κάθε διαφημίσεις για να μπορεί να απευθυνθεί μα σαφήνεια στο target group σας. Δηλαδή, θα υπάρχουν 2 landing pages, ένα για άντρες και ένα για γυναίκες ακόμα αν και οι δυο ενδιαφέρονται μόνο για μείωση βάρους. Αν για παράδειγμα έχετε και ένα τρίτο group ανδρών που στοχεύετε προωθώντας την αύξηση μυϊκής μάζας και μείωση λίπους τότε μαντέψτε…..Χρειάζεται διαφορετικό landing page για αυτό το κοινό.
Αφού ξεκαθαρίσαμε ότι κάθε κοινό στο οποίο στοχεύετε θέλει το δικό του landing page ας προχωρήσουμε σε κάποια βασικά tips που θα βοηθήσουν στην αύξηση των μετατροπών σας.
- Know your enemies
Ένα σημαντικό point εδώ είναι ότι αν δεν είστε μοναδικοί, τότε είστε αόρατοι. Ποιοι είναι οι άλλοι άνθρωποι που διαφημίζουν στην αγορά σας και ποια η προσφορά που πρέπει να κάνετε για να τους ανταγωνιστείτε ;
Ποιος άλλος χρησιμοποιεί αυτό το κανάλι διαφήμισης (πχ. Facebook ή email); Τι μήνυμα χρησιμοποιούν; Τι προσφέρουν και πώς μπορείτε να είστε εντυπωσιακά καλύτεροι;
Αυτές οι 4 ερωτήσεις είναι πολύ σημαντικές και θα επηρεάσουν τις μετατροπές σας! Θα πρέπει να είστε μοναδικοί, αλλά θα πρέπει επίσης να είναι καλύτεροι!
Το χειρότερο είναι όταν οι άνθρωποι πιστεύουν ότι μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις δικές τους «έξυπνες» προσωπικές εικασίες ως προς το τι θέλει η αγορά και τι να τους πούνε. Πρέπει να κάνετε τη δουλειά και να ερευνήσετε την αγορά! Αυτοί που ακολουθούν αυτά τα βήματα ξεπερνούν όλους τους άλλους στην πλατφόρμα. Εκείνοι που δεν αγωνίζονται, θα προσπαθούν μια ζωή να εξηγήσουν γιατί το CTR δεν είναι αρκετά υψηλό και CPA αρκετά χαμηλό.
2. Aνίχνευση του στόχου σας
Σε ποιον θα διαφημίσετε?
Η αναφορά σας για να καταλάβετε σε ποιόν απευθύνεστε, πως να τους μιλήσετε, ποια είναι τα standards και τα pain points τους για να μπορέσετε να είστε0020relatable και relevant σε αυτούς πρέπει να περιλαμβάνει:
Δημογραφικά στοιχεία, ψυχογραφικά (σχόλια κάτω από τις διαφημίσεις των ανταγωνιστών), Έρευνα κοινωνικά προφίλ των οπαδών / συνδρομητές, Διαβάστε σχόλια των προϊόντων για το Amazon, Διαβάστε το blog των ανταγωνιστών, σχόλια στα blogs.
3. Αναγνωρίστε τι δεν λειτουργεί πριν το δοκιμάσετε
Για να μπορέσετε να δημιουργήσετε ένα καλό landing page θα πρέπει να είστε σε θέση να προσδιορίσετε τι κάνει το landing page κακό.
Εδώ είναι τα πιο συνηθισμένα λάθη:
- Clip art της δεκαετίας του 1990- Θα σας κάνει να φαίνεστε ξεπερασμένοι.
- Φαίνεται φτιαγμένο από εσάς- Μην το κάνεις μόνος σου. Πληρώστε 100 ευρώ για να προσλάβετε κάποιον να το διορθώσει και να φανεί επαγγελματικό. Προσπαθείτε να κάνετε κάποιον να σας εμπιστευτεί, οπότε ας αποφύγουμε να έχουμε μια κακοστημένη σελίδα.
- Πολύ ασαφής- Μπορεί να ππαρατηρήσετε μια αύξηση στη μετατροπή (ειδικά σε informatial products με newsletter sign ups), επειδή θα είναι περίεργοι για το τι συμβαίνει αφού πατήσουν το action button, αλλά συνήθως εισάγουν ψεύτικες διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, προκειμένου να προχωρήσουν τη διαδικασία. Κάνετε το περιεχόμενο σχετικό και σαφές.
- Πάρα πολλά CTA- Πάρα πολλά κουμπιά δείχνουν απελπισία. Σκέψου τη συμπεριφορά σου. Αν ένα προϊόν ακούγεται πολύ καλό μπορεί να είναι λίγο δύσπιστοι, οπότε αν υπάρχουν 5 opt-in boxes, τότε φαίνεται schetchy.
- Βαρετό- Αν είναι το ίδιο πράγμα με άλλους τότε είναι βαρετό. Simple as that!
- Κακή χρηστικότητα- Όταν το κουμπί σας δεν μοιάζει με κουμπί. Πρέπει να είναι σαφείς! Δεν θα πρέπει οι επισκέπτες να σκέφτονται για το πώς να χρησιμοποιήσουν τη σελίδα σας. Πρέπει να είναι εύκολο!
Ελπίζουμε οι παραπάνω συμβουλές να σας δώσουν μια καλή ιδέα για το τι να προσέξετε στο landing page σας και να αποφύγετε τα πιο συνήθη λάθη.
Αν έχετε οποιαδήποτε απορία μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας κάνοντας κλίκ εδώ!